Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#975667
Vijf van onze honden hebben sinds enkele uren last van een acute reactie bestaande uit opgezwollen lippen en eentje ook van een opgezwollen kin (allergische reactie?, insectenbeet?). Ze eten nog en kunnen goed adem halen. Een van de honden voelt zich zwak, de andere zijn gewoon vrolijk en spelen, maar hun bekken doen wel pijn als je eraan komt. Ze lijken grote pupillen te hebben (gif?). De temperatuur van de zwakke hond is 39 graden. Hun situatie blijft tot nu toe stabiel. Een DA is op dit moment onbereikbaar, tot morgenochtend. Herkent iemand dit, we zitten ons suf te denken wat het kan zijn en wat we zelf kunnen doen. De andere honden hebben niets.
Door Saskia C.
#975685
Is er geen giftige plant in hun buurt waar ze mee in aanraking zijn gekomen. Of hebben jullie iets in de verf gezet in hun buurt. Zaten die 5 honden in dezelfde omgeving als de andere honden die niets hebben? Hebben die 5 toevallig met elkaar uitdezelfde bak gedronken of gegeten. Is er iets in hun omgeving veranderd onlangs? Weet zo ook helaas niet wat je er aan kan doen. Hopelijk dat het niet verergerd. Succes ermee.
Door Boefke
#975686
Ik moet overal nee op antwoorden, behalve op de vraag of ze in dezelfde ruimte zitten, ja, ze zitten bij andere honden die dus nergens last van hebben, daarom is het nogal een raadsel. Momenteel denken we aan muggenbeten, er zitten daar van die kleine steekmugjes/vliegjes die massaal op je afkomen. Misschien is dat het.
Door Borke
#975698
Zonder enig idee te heben wat het is, is het lastig er iets op te zeggen.
Mijn eerste gedachte is om Traumeel te geven en dan de maximale dosis, gezien de acute zwelling.
Door tieneke
#975736
Wat eng en vervelend om het nu zonder Da te moeten doen,hopelijk zijn het toch insectensteken en niets ernstigs.
Maar Steven woont er al een aantal jaar en heeft dit nooit eerder meegemaakt bij zijn honden?
Door Boefke
#975739
tieneke schreef: Wat eng en vervelend om het nu zonder Da te moeten doen,hopelijk zijn het toch insectensteken en niets ernstigs.
Maar Steven woont er al een aantal jaar en heeft dit nooit eerder meegemaakt bij zijn honden?
Nee. Na alles overdacht te hebben blijven we steken bij de muggen... het leek me iei iets dat boef gehad had, waardoor ik aan acute allergie dacht, maar dat is eigenlijk vreemd bij 5 honden tegelijk, bovendien was dat toch heel anders. Er kan natuurlijk iets van gif zijn binnengekomen, maar waarom dan weer alleen maar bij die 5 en vooral wat? Bovendien zijn ze gewoon heel levendig, behalve dan 1 teefje. Hij is er nu wel weer geruster over gelukkig, omdat het niet erger is geworden. We gaan het water voor de zekerheid laten onderzoeken en verder tasten we in het duister.
Door tieneke
#975743
Boefke schreef: Nee. Na alles overdacht te hebben blijven we steken bij de muggen... het leek me iei iets dat boef gehad had, waardoor ik aan acute allergie dacht, maar dat is eigenlijk vreemd bij 5 honden tegelijk, bovendien was dat toch heel anders. Er kan natuurlijk iets van gif zijn binnengekomen, maar waarom dan weer alleen maar bij die 5 en vooral wat? Bovendien zijn ze gewoon heel levendig, behalve dan 1 teefje. Hij is er nu wel weer geruster over gelukkig, omdat het niet erger is geworden. We gaan het water voor de zekerheid laten onderzoeken en verder tasten we in het duister.
Zolang ze levendig zijn zou ik mij niet te druk maken  ;)
Het kan zeker heel goed van muggen komen,zelf krijg ik na 1 muggenbeet al een gigantische ufo op de gestoken plek laat staan meerdere  :-X
Maar het blijft vreemd dat 5 honden er nu ineens zoveel last van hebben  :-\
Door Boefke
#975939
Nou, na een bezoek aan de DA vanmorgen dacht ook die aan insectenbeten. Er zijn cortisoneinjecties mee gegeven en het zwakke teefje heeft er daarvan een gekregen, aangezien de zwelling tot in de buurt van haar keel zat. Bij de rest wachten we af of het vanzelf weggaat.
Door dorinekok
#976199
tja dan zit je wel even raar te kijken zo in je uppie. Mooi dat de da toch nog zo snel langs kon komen!
succes
Door Boefke
#976656
Bernie schreef: Gelukkig maar. :-*
Is die ene hond ook weer levendiger?
Ja, Akka is weer zichzelf aan het worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door