Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TRA
#971530
:confused1: waarom kijkt de dierenarts mij aan alsof ik gek ben als ik zeg dat ik de wondjes op de hond heb ontsmet  met STERILON? :confused1:
- nadat we hadden geconstateerd dat de hond 'savonds meer zat te krabben dan normaal bleek hij (reu) bij nadere inspectie rode gezwollen tepels te hebben waar toch een beetje nattigheid uit kwam,
verder geen waarneembare geirriteerde huid en ook geen vlooien.
- onze andere hond, ook een korthaar, heeft nergens last van
- ze hebben allebei los gelopen op de helmondse hei/bos afgelopen weekend
- geen recente voerverandering
dus: lelijke plekjes ontsmet (deppen) met sterilon en verder met rust gelaten, de volgende dag zag het er al beter uit maar toch even de DA naar laten kijken...
DA: waarschijnlijk huidallergie... behandelen met surolan 2xp/dag ... na 4 dagen verder kijken
:confused1:
Door Do
#971579
Sterilon bevat chloorhexidine en daarvan is bekend dat deze stof sensibiliserend kan werken en daardoor aanleiding kan geven tot irritaties en blaren. Een alternatief is povidon-jood dat zelden aanleiding geeft tot deze problemen. Povidon-jood is in de handel onder de naam betadine

sterilon prikt ook erg
ik zou inderdaad eerser betadine gebruiken dan sterilon
Gebruikersavatar
Door Hitam
#971619
Maar als je niets anders in huis hebt en je hond is niet allergisch, kan het best een goede tussenoplossing zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door