Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#962925
als het mijn hond was ging die ook aan de prednison, ik zou er niet lang over hoeven na te denken, arme drommeltje. Ik hoop dat het snel verlichting biedt, er zijn ook lotions met cortisone in (prednison) die je op de huid kan smeren, geeft volgens mij ook snel verlichting. Sterkte ermee :-*
Door Fynn
#962928
Wat erg voor Breezer en voor jullie.
Je voelt je zo machteloos als er niets helpt.
Dat mensen met een bocht om je heen gaan is ook niet leuk maar trek je er niets van aan hoor.
Een voorzichtige knuffel voor Breezer en ik hoop dat de prednison gaat helpen  :-*

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door *wendy*
#962934
conleeuw schreef: Ik hoop dat het snel verlichting biedt, er zijn ook lotions met cortisone in (prednison) die je op de huid kan smeren, geeft volgens mij ook snel verlichting. Sterkte ermee :-*
Nu je dit zegt...........ik heb voor Gandor Hydrocortison in huis. Misschien wat voor Breezer ???
Door Breezer
#962947
Nitus schreef: Ach jeetje, arme Breezer :'( :'(. Kan hij ook nog eens allergisch zijn voor het vlooienmiddel wat je gebruikt? Dit vanwege die nare plek in z'n nek.
Hopelijk kan de prednison verlichting geven.
Maar wat ik eigenlijk niet zo goed snap is dat je ondanks dat Breezer zo heftig reageert door bent gegaan met de desensibilisatiekuur? :-\
In de beschrijving staat dat de klachten kunnen verergeren. En dat klopte inderdaad. Ik heb toen contact opgenomen met Tannetje of ik iets kon doen tegen de jeuk. En dat kon, ben toen vervolgens naar m'n da hier om de hoek gegaan en daar kreeg ik een spray met cortisone mee die ik 5 dagen mocht gebruiken.
Ik die 5 dagen ging het niet beter, en ben ik het in gaan smeren met sudocreme. En dit hielp wel iets. En ik moet ook zeggen dat er wel vooruit gang in zit op zich. De plekken op z'n kont zijn niet meer dik en gezwollen. En de plek op z'n wang wordt ook al minder dik en rood. Maar steeds als het wat beter ging moesten we weer spuiten. Om de 14 dagen. Vanaf vandaag moeten we met langere tussen pozen spuiten dus ben benieuwd hoe dat dan gaat icm de prednison.
Door Lizzy
#963005
Pfft, wat een toestanden :'(.

Ik zal eerlijk bekennen, als mijn hondje er zo uit zou zien: ging ie ook op de prednison. Dit is gewoon geen leven zo. Dus ja, ik begrijp je beslissing voor de volle 200% en ik denk dat je er goed aan hebt gedaan.

Sterkte :-*
Door pallas
#963008
Arme Breezer :'( :'( :'(

Ik kan me goed voorstellen dat je je compleet machteloos gaat voelen...
Na alles wat je al gedaan hebt, helaas nog geen verbetering :(
Logisch dat hij in deze toestand aan de pred. gaat, zo kan het ook niet langer.
Ik hoop dat de med. snel aan slaan en dat het weer wat beter met hem gaat :-*

Veel sterkte met je lieverd :bigarmhug:
Door Breezer
#963043
Buiten dat Breezer veel jeuk heeft gaat het op zich heel erg goed met hem hoor. Hij is heel erg vrolijk, levendig, en vooral nog steeds erg adhd op z'n tijd. En zolang ik niet aan z'n plekken zit te frutten heeft ie er ook geen last van. Dus wat dat betreft valt het wel mee, daarom heb ik ook niet zo direct de noodzaak van de prednison in gezien. Maar omdat hij dus niet stopt met krabben, en zalfjes niet echt helpen, had ik zoiets van er moet iets anders gebeuren om hem  van het krabben af te helpen.

Dus ja het is heel zielig, maar zo voelt ie zich gelukkig niet. ;)

Zal kijken of ik vanavond ff een foto kan plaatsen hoe het er nu 5 dagen verder uit ziet.
#963122
Arme Breezer  :-* :-*
En ik denk dat als hij er aan zit te krabben en te bijten dat hij toch echt wel jeuk heeft, en daar zal hij zich niet fijn bij voelen denk ik zo. Gelukkig dat hij zich laat afleiden en lekker druk en vrolijk is!
Beterschap, hopelijk haalt de prednison iets uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door