Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#961154
Lizzy schreef: Ja, maar hoe vaag is die kreet? De importeur van dit spul is lid van Barfplaats en er is ooit een topic geweest over de haai die ze gebruiken. Ze gebruiken het restproduct. Ja fijn, men moet gewoon met de handjes van haaien afblijven, vind ik >:( (kijk, koeien worden gefokt en gegeten. Automatisch blijven de beenderen over. Dat is heel wat anders als een rest product van haai, dat je niet zou moeten vangen/nuttigen).

Hier het oude topic:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... %3bstart=0
deze link werkt niet goed Lizzy... Ik kom op de index van de medische hoek terecht.
#961321
Lizzy schreef: Ja, maar hoe vaag is die kreet? De importeur van dit spul is lid van Barfplaats en er is ooit een topic geweest over de haai die ze gebruiken. Ze gebruiken het restproduct. Ja fijn, men moet gewoon met de handjes van haaien afblijven, vind ik >:( (kijk, koeien worden gefokt en gegeten. Automatisch blijven de beenderen over. Dat is heel wat anders als een rest product van haai, dat je niet zou moeten vangen/nuttigen).

Hier het oude topic:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... %3bstart=0
Ik had laatst een pot sasha´s flexibites voor iemand besteld en daar stond op dat het van visafval is gemaakt. Nou weet ik niet of ze het poeder tegenwoordig ook van visafval maken.  :-\ Ik weet wel dat er ontzettend veel bijvangst is van haaien in de visserij. Dan moet je niet denken aan die grote jongens, maar kleine soorten zoals de doornhaai. Tsja ik heb liever dat ze er dan nog iets meedoen dan dat die beesten helemaal voor niks dood gaan.
Maar goed, ik geef geen sasha´s blend meer, ik had niet echt het idee dat het iets deed bij Sita.
#961575
Dus niemand een idee welke merken glucosamine nou wel/ niet verhit zijn? Dat hoeft dus ook niet specifiek gemeld te staan op de verpakking... >:( dat meekt het ook niet makkelijker. Zal even bij de Tuinen of zo gaan vragen misschien dat hun het weten, ze verkopen het spul ook.  ;)
Pallas; ik ga idd meer vette vis geven (zal Pika blij zijn... :-X) en meer wild, in principe de omega- 3 en 6 balans is beter bij vlees van dieren die beweging hebben gehad en gras hebben gegeten.
Aandeel rund ga ik dus verminderen, ook graseieren hebben hoge omega 3 waarde, en walnoten, en schaal en schelpdieren. Als beloning dus garnaaltjes... ;D
#961576
Minna schreef: Dus niemand een idee welke merken glucosamine nou wel/ niet verhit zijn? Dat hoeft dus ook niet specifiek gemeld te staan op de verpakking... >:( dat meekt het ook niet makkelijker. Zal even bij de Tuinen of zo gaan vragen misschien dat hun het weten, ze verkopen het spul ook.  ;)
Pallas; ik ga idd meer vette vis geven (zal Pika blij zijn... :-X) en meer wild, in principe de omega- 3 en 6 balans is beter bij vlees van dieren die beweging hebben gehad en gras hebben gegeten.
Aandeel rund ga ik dus verminderen, ook graseieren hebben hoge omega 3 waarde, en walnoten, en schaal en schelpdieren. Als beloning dus garnaaltjes... ;D
Misschien dat je anders http://www.glucosamine.com eens kan vragen. Ik heb de indruk gekregen (de afgelopen jaren) dat zij erg eerlijk zijn met hun antwoorden, ondanks dat zij zelf gluco verkopen.
#962311
Minna schreef: Dus niemand een idee welke merken glucosamine nou wel/ niet verhit zijn? Dat hoeft dus ook niet specifiek gemeld te staan op de verpakking... >:( dat meekt het ook niet makkelijker. Zal even bij de Tuinen of zo gaan vragen misschien dat hun het weten, ze verkopen het spul ook.  ;)
Pallas; ik ga idd meer vette vis geven (zal Pika blij zijn... :-X) en meer wild, in principe de omega- 3 en 6 balans is beter bij vlees van dieren die beweging hebben gehad en gras hebben gegeten.
Aandeel rund ga ik dus verminderen, ook graseieren hebben hoge omega 3 waarde, en walnoten, en schaal en schelpdieren. Als beloning dus garnaaltjes... ;D
Wild krijgen ze hier al heel veel. Didot eet helemaal geen rund, Nox eet één keer per week runderpens, verder geen rund.
Als ik het goed begrijp moet ik dan dus meer opzoek naar 'echt " wild.
Gelukkig eten ze met smaak hert dat gaat bij Didot op dit moment ook goed.
Verder is het één keer per week zalmkop en één keer per week vervang ik het spiervlees door sardientjes.

Garnalen zl ik eens uit proberen, zaden krijgen ze af en toe  gemalem.

Ik denk dat ik er dus niet al te veel aan hoef te veranderen.
#962628
Nee, was wel blij verrast dat een dierenarts zo meedenkt. Terwijl hij geen pro-rauw is, het liefst had die mij zien overstappen op Royal C mobility huppeldepup.  ;D Nooit een keer.
Maar de omega-3 gehalte schijnt wel volgens onderzoeken belangrijk te zijn vooral voor sporthonden, omdat het preventief werkt in de gewrichten. En het schijnt ook effect te hebben op gedrag, volgens een onderzoek van University of... ;)
#962872
Wel gelezen, maar bij een link gaat het alleen over de productinformatie, maar daar hoeven ze dus niet aan te geven als het wel/niet verhit is geweest. Bij een andere link wel uitleg over waarom je geen verhitte product moet kopen, etc. Heb wel kunnen zien op een link dat Maoriplex dus ook niet verhit is, alleen weet niet als je dat alleen via Internet kan bestellen, of kan je dat ook ergens kopen? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga zowieso morgen naar De Tuinen...daar even vragen stellen.
Van glucosamine.com had ik ook antwoord, de collega die antwoord zou kunnen geven op deze lastige vraag is morgen weer aanwezig! :)
#963050
.."Wij betrekken onze glucosamine van de grootste fabriek ter wereld. Deze glucosamine wordt ook gebruikt in geregistreerde glucosamine geneesmiddelen wereldwijd. De maximale temperatuur die bereikt wordt tijdens het productieproces is ons niet bekend. Het supplement bevat echter ongedenatureerde glucosamine en is daarop getest."...

Dit is het antwoord wat ik dus kreeg. Wat moet ik hier nou mee? De enige product tot nu toe waar ik heel duidelijk heb kunnen lezen dat het niet verhit is geweest is die Maoriplex...
Ja, dat het glucosamine bevat daar twijfel ik niet aan, alleen als het verhit is geweest werkt het dus niet meer.
En dat het uit een grote fabriek komt vind ik ook weer niks te zeggen over de kwaliteit. Royal Canin komt ook uit een grote fabriek ;)
Lekker duidelijk allemaal. Zou even opzoeken hoe het zit met de amerikaanse preparaten...een vriendin heeft ook zoiets voor een paard, zou misschien mee kunnen bestellen.
#963156
Nee, daar kun je niet veel c.q. niks mee. Maar waarom wil je persee een product dat onverhit is geweest? Waarom zou je bijv. niet een preparaat nemen dat bewezen gewoon fantastisch helpt? Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of Corta RX verhit is geweest of niet. Het werkt gewoon als een tierelier.
#963409
Dan zou dat dus een product zijn die niet verhit is geweest, omdat met verhitten de werkzaamheid gewoon een heleboel achteruit gaat, zoals in brokken waar ze glucosamine bijvoegen...
Dus ik wou weten dat ik geen "dode" product ga kopen, zonde van het geld... ;) verder weet je natuurlijk niet wat wel/niet aan slaat bij een bepaalde hond.
#963444
Minna schreef: Dan zou dat dus een product zijn die niet verhit is geweest, omdat met verhitten de werkzaamheid gewoon een heleboel achteruit gaat, zoals in brokken waar ze glucosamine bijvoegen...
Dus ik wou weten dat ik geen "dode" product ga kopen, zonde van het geld... ;) verder weet je natuurlijk niet wat wel/niet aan slaat bij een bepaalde hond.
Voila, een onverhit gluco product (waarvan ik denk dat je ook daarvan nog maar af moet wachten of het helpt):

http://www.arthroshop.nl/information.php?info_id=7

Maar goed, neem nou Corta RX (waar ik geen aandelen in heb): dat is de afgelopen 12 maanden door diverse mensen hier besteld (Cindy, Petrap, Rovanna, Dory, ik, etc.) en tot nu toe zijn we allemaal zeer enthousiast. Het werkt. En goed ook. Of het verhit is geweest weet ik niet, maar volgens mij kun je dat de Amerikaanse fabrikant wel vragen.

Maar eerlijk gezegd vind ik het allemaal een beetje vaag hoor. Verhit of onverhit. Ik kan ook maar 1 product vinden die zichzelf de hemel in prijst omdat het onverhit is. En dat is dus bovenstaande link. Verder niks. En verder is Glucosamine nogal in de aandacht geweest de laatste tijd. Waarbij ook verschillende producten door verschillende instituten getest zijn geweest. Waaronder de consumentenbond. En niks over verhitte of onverhitte gluco. Ik vraag me dus eigenlijk wel af of het nou werkelijk zo'n punt is.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door