Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#956023
vandag is de kleine voor HD en ED onderzoek gegaan

de eerste HD foto is zonder narcose gegaan, deed ze super

daarna heeft ze een prik gehad ivm ED fotos

voordat ze in een roesje viel kwam de DA me zeggen dat de HD wel goed zat ze dacht aan A

maar toen meost ze nog een keer voor de HD
waarom vroeg ik?
voor een betere foto dus

nou goed ED foto gemaakt
wel 1 poot 3 keer over moeten doen

wat ik dus wel vreemd vind is dus dat nadat de 2de HD foto genomen is (onder een roesje dus) ineens HD B had ze.

is een roesje van invloed op de uitslag van de heupen?

ed vrij(bijna zeker)
hd....we wachten af
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#956175
Volgens mij is het zo, dat een hond zonder roesje meer zijn spieren kan aanspannen, waardoor de kop van de heup beter in de kom komt te liggen.
Zonder roesje kun je dus inderdaad een "betere" uitslag kunnen krijgen als met.
Maar met roesje weet je dan wel beter waar je aan toe bent.

Sterkte met afwachten, is toch altijd weer erg spannend!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#956195
Terstond van A naar B schieten dan lijkt het mij dat ze op de tweede (waarschijnlijk nauwkeuriger gemaakte) foto een botafwijking gezien hebben die op de eerste niet of minder zichtbaar was. Foto 1 zal niet naar behoren geweest zijn, anders hoefden ze ook niet foto 2 te maken. Het roesje zal niet het verschil maken tussen onvoldoende of slechte aansluiting, het is maar een roesje en door een roesje valt niet ineens het skelet uit elkaar.
Door Do
#956232
zo denk ik ook over
maar soms(of vaak) lees je te veel(ikke dan) over bv nu de HD
de ene is boos omdat de fotos zo gemaakt zijn de andre is boos omdat door het roesje
de andere dit de andere dat

als je heupen B hebt dan heb je toch altijd heupen b toch?
maar we wachten rustig op de officiele uitslag
Door crutz
#956283
een roesje moet echt niet uitmaken....idd wat Angelique zegt, met een roesje vallen ze niet ineens helemaal uitelkaar (als dat zo was zou je niet eens met goed fatsoen pennhipfoto's (roesje/lichte narcose) kunnen maken.....omdat daarbij ook nog eens de koppen uit de kommen gedrukt worden), ga dus eerder voor dat ze op de duidelijkere foto idd WEL iets van een lichte botafwijking heeft gezien...
Door Danny
#956350
Nou spannend hoor Do...nog even geduld hebben dus!
Ben heel benieuwd naar de uitslag?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#956372
De Da had er in dit geval als hij twijfelt tusen A en B gewoon geen uitspraken over moeten doen, in ieder geval niet meer dan "ze zijn prima om zonder problemen mee te werken en oud op te worden".
Door hellenbanjerbo
#958121
Sanyo schreef: Volgens mij is het zo, dat een hond zonder roesje meer zijn spieren kan aanspannen, waardoor de kop van de heup beter in de kom komt te liggen.
Zonder roesje kun je dus inderdaad een "betere" uitslag kunnen krijgen als met.
Maar met roesje weet je dan wel beter waar je aan toe bent.
dit vertelde mijn DA ook tijdens het maken van HD-foto's bij Banjer.
Door Do
#958827
cathrien schreef: Hd en ED foto's laat ik maken bij Maarten Kappen in Eersel hoeven ze tenminste geen roesje.
ik dacht dat de ED fotos altijd met een roesje gingen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door