Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#959091
Hoi Olga,

Sorry voor mijn late reaktie. Inmiddels is Zita ook flink ziek geweest.
Is nu aan de AB. Vreselijke diarree,bloederig,en krampen. Ze kon moeilijk lopen van de buikkrampen. Zij heeft aan de boomschors in de tuin zitten knagen. Haar dikke darm is behoorlijk geirriteerd.
De arme. Inmiddels voelt ze zich weer goed,maar ik ben nog erg voorzichtig.Je voelt je echt vreselijk he als de viervoetertjes wat hebben.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door sofia
#959101
tjee joh, na het eten van de buffelhuidringen? Als dat zo is dan moeten we echt voorzichtig zijn met die dingen. Hier krijgt ze vaak zo'n ring of een halter. Dat zijn de enige die ze niet na een uurtje kauwen weg heeft. Ik heb het restant ook nog niet durven geven en heb nu zo'n galileo nylon bot gekocht. Daar krijgt ze natuurlijk weer van die witte stukjes van af, maar volgens de importeur en fabrikant in Amerika kan dat geen kwaad. Haar kauwbehoefte is zo groot, ondanks alle botten en karkassen die ze krijgt. Nu heb ik maar eens bullepezen gekocht. Ondertussen heeft Sofia nog steeds last van haar darmen. Regelmatig diarree, met in z'n geheel ook de grassprieten  die ze graast. Pens lijkt nog het beste voor haar darmen te zijn. De kippennekken gaven direct diarree. Wat een gedoe zeg. Jij ook veel sterkte met de zorg.

Groet, Olga
Door Kuszco
#959169
Hoi Olga. Nee niet van de buffelhuid ,maar van de stukken boomschors die in de tuin liggen.
Momenteel laat ik haar ook niet grazen,is wel moeilijk maar bevordert de diarree ook, bij te veel.
Vanaf morgen begin ik weer met CB light. Is niet o vet.
En dan bouw ik het weer langaam op.
Momenteel ijn er wel meerdere honden op het forum aan de slinger.
Jij ook veel succes.
Groetjes Liliane.
Door Mevroi Kruim
#959544
Wat naar dat ze zo beroerd is! Maar ik snap ff niet waarom ze AB krijgt als ze ziek is van boomschors. Dat is toch geen infectie? Waar moet die AB dan voor helpen?
Iig beterschap!
Olga
Door Kuszco
#959622
Door de boomschors raakt het slijmvlies van haar dikke darm geirriteerd en ontstoken. Ze heeft nu een kuur Stomorgyl gehad ,dat werkt niet alleen antibacterieel maar werkt ook in op de zwelling van het slijmvlies.
We hebben eerst gewacht of het zonder AB zou herstellen.Het zijn dan echt haar darmen,niet haar maag. Spugen doet ze niet.Ik ben geen voorstander van AB maar ik zag zelf geen andere oplossing.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door