Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#947888
Femke schreef:
In een brief van de apotheek die ik bij 2 van m'n medicijnen kreeg (Tramadol en Diazepam) stond dat ik ze beter niet kon combineren met St. Janskruid. Maar of dat een kwestie van indekken is weet ik ook niet  :-\ :-\
Ik dacht trouwens dat het 'probleem' was dat St Janskruid de werking van die middelen kon versterken.
In de bijsluiter van mijn fenobarbital staat het ook. Hierbij vermindert St. Janskruid de werking van de medicatie. Ik denk dat de wisselwerkingen die bekend zijn wel aangegeven worden in de bijsluiter van de reguliere medicijnen.
Maar algemeen gezien vind ik als je zelf gaat "dokteren" je ook zelf de verantwoording hebt, net als bij het zelf samenstellen van de voeding om uit te zoeken wat je precies geeft en of dat wisselwerkingen kan hebben met reguliere medicijnen.
#948437
ik heb altijd geadviseerd gekregen allopurinol direct met de glucantime te beginnen.

aangezien de allopurinol de parasiet verdoofd, deze trekt zich dan terug in het beenmerg.
De glucantime kan er dan niet meer bij, dus de kans dat ze het sneller terugkrijgt is dan aanwezig.

Ik wil niet betweterig doen hoor(je krijgt zoveel info van verschillende kanten),  ik ben geen internist, die zal het dan wel weten.

karin
#958929
Vorige week opnieuw bloedonderzoek gedaan bij de dierenarts na 2 weken allopurinol en barf-nierdieet.
Alle plasproblemen zijn weer voorbij, ze kan weer net zo goed haar plas ophouden als daarvoor.

De bloedwaardes zagen er een stuk beter uit, dus nu gaan we een stap verder, zoals afgesproken na overleg met de DA, die weer met een internist had overlegd.

Vandaag starten we met Milteforan voor 28 dagen, niet echt een handige dag om mee te starten als de hiernavolgende 2 dagen nationale feestdagen zijn, maar je moet toch eens beginnen.
Gisteren kreeg ik het binnen, maar toen had ze al gegeten.
Ik hoop dat Sofi niet een van de honden is die er enorm misselijk van wordt. Je moet het over het eten heen geven, ik doe dat bij haar bij de groentemix, dat mengt goed.

Sofi is de eerste hond die onze DA hiermee behandelt, het is ook nog niet echt gangbaar. Levering nog niet via de groothandel, maar alleen via de fabrikant.

Het zal wel gemeen spul zijn, want bij de verpakking zitten handschoentjes zodat het niet aan je handen komt, maar het moet natuurlijk ook krachtig spul zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door