Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
#1004752
*Dorothea* schreef: O balen zeg, helpt enurace nog wel? Anders misschien enurace en iets erbij geven om haar rustig te krijgen.
als uiterste noodmiddel zou je nog incurin kunnen proberen.
En misschien helpt na een tijdje stoppen de propalin weer.
deze middelen heb ik ook geprobeerd ook monarda complex dit alles hielp niet tijdelijk stoppen met Propalin is geen optie gaat meteen fout al meerdere keren geprobeerd.
Door diana
#1004756
Zo, weer even een update:

Pinkel is sinds ze deze twee natuurlijke middelen krijgt echt 100% droog!

Op Enurace was ze 80% droog, op Propalin was ze 95% droog en op deze twee middelen is ze dus al een week of 3 a 4 echt 100% droog. Ik vind het echt onvoorstelbaar.

Het allermooiste is dat Pinkel haar gedrag nog steeds kniftig is maar echt stukke beter is dan voorheen op Enurace/Propalin. Ze is echt veel rustiger en echt veel vaker ontspannen. Kortom, we beginnen nu toch langzaam aan behoorlijk blij te worden, echt vertrouwen te krijgen dat we het 'lek boven hebben'. En ik ben knap dankbaar!

Lizzy?
wat zou jij me aanraden bij Lady ze weegd 32 kilo

Groetjes Diana
Door Lizzy
#1004760
Hoi Diana, ik zou aanraden: 2 maal 1 tablet Verikan (dus 2 keer per dag 1 tablet, 1 's ochtends en 1 aan het eind van de middag) en 50 druppels Quertilla van Bloem. Ook verspreid over de dag, liefst 2 of 3 keer (dus 25 druppels per keer).

Je zou dan de dosis Propalin kunnen verlagen. Ik weet niet hoeveel Propalin je geeft? Twee keer per dag 0.80 ml ofzo? Ik zou dan eerst eens twee keer per dag 0,60 ml geven. En als ze dan droog blijft, naar 0,40 ml.
Door diana
#1004763
weet je ik ben bang dat misschien door het al 8 jaar geven van propalin ze het misschien nu aan haar lever heeft
en het heeft nooit 100% gewerkt ook nog
ik geef haar 2x per dag 0.9ml
Door diana
#1004766
ik denk dat ik ook dat levercompositum  waar tannetje het over had in het topic over lady ga proberen , maar overleg morgen eerst met kortenoord
tnx xxxxxxxxxxx
Door ~Joke~
#1005392
Even een kleine update van Kyra. Ze staat nu 2 en een halve week op twee capsules Verikan per dag en het gaat vrij goed. Ze is niet alle nachten helemaal droog maar ze is droger dan dat ze in tijden is geweest. Ook het bloedverlies is nihil. Ik probeer nu hoe het op twee keer een halve per dag gaat want ik vind twee tabletten voor een hondje van 7 kg wel erg veel.
Door Lizzy
#1005483
~Joke~ schreef: Even een kleine update van Kyra. Ze staat nu 2 en een halve week op twee capsules Verikan per dag en het gaat vrij goed. Ze is niet alle nachten helemaal droog maar ze is droger dan dat ze in tijden is geweest. Ook het bloedverlies is nihil. Ik probeer nu hoe het op twee keer een halve per dag gaat want ik vind twee tabletten voor een hondje van 7 kg wel erg veel.
Nou ja, dat is redelijk positief! Je zou kunnen proberen om voor het slapen gaan 20 druppeltjes Quertilla te geven. Dan blijft ze misschien wel droog.
Door Ing
#1029175
Hoi Lizzy,

Wat een geweldig nieuws!
Ik ben net nieuw op de site en lees dit, geattendeerd door iemand, ben er blij mee!
Mijn hond heeft ook incontinentieproblemen, kan na veel drinken een plas in haar slaap laten lopen en het lijkt steeds erger te worden.

Ze is net 2 jaar, gesteriliseerd en ik ben nu 1 week bezig met Verikan, maar het doet niets...
Nu weegt ze wel 46 kilo en ik gaf 1 tablet, ik ben sinds 2 dagen 2 tabletten aan het geven maar nog merk ik geen enkel verschil.

Na hoeveel dagen merkte jij dat het beter ging met Pinkel?
Gaf jij meteen Querilla er bij of pas later?

Groetjes, Ing
Door Lizzy
#1029603
Ing schreef: Hoi Lizzy,

Wat een geweldig nieuws!
Ik ben net nieuw op de site en lees dit, geattendeerd door iemand, ben er blij mee!
Mijn hond heeft ook incontinentieproblemen, kan na veel drinken een plas in haar slaap laten lopen en het lijkt steeds erger te worden.

Ze is net 2 jaar, gesteriliseerd en ik ben nu 1 week bezig met Verikan, maar het doet niets...
Nu weegt ze wel 46 kilo en ik gaf 1 tablet, ik ben sinds 2 dagen 2 tabletten aan het geven maar nog merk ik geen enkel verschil.

Na hoeveel dagen merkte jij dat het beter ging met Pinkel?
Gaf jij meteen Querilla er bij of pas later?

Groetjes, Ing
Hoi Ing, ik neem aan dat je jouw hond eerst hebt laten controleren door de DA (ook de urine)? Er kunnen best meer redenen voor incontinentie zijn (na veel drinken, in de slaap). Hoewel dit inderdaad wel als incontinentie na castratie klinkt. Mag ik vragen in welke situaties ze veel drinkt? Of drinkt ze altijd veel? Is daar een oorzaak voor gevonden?

Pinkel weegt 24 kilo, krijgt twee tabletten Verikan en 40 druppels Quertilla. Zonder Quertilla is ze niet droog. Zonder Verikan ook niet. Dus de combinatie van die twee lijkt het 'm te doen. Meer tabletten Verikan zou ik niet geven, dan ga je de dosering isoflavonen namelijk overschreiden. Dus, ik zou zeker Quertilla erbij geven en dan stuk of 40 druppels.

Als Pinkel erg veel zwemt (en daarbij erg veel water binnen krijgt): laat ik haar wel om het uur plassen en krijgt ze ook 0,15 ml Propalin erbij. Maar, je moet je dus voorstellen dat Pinkel elke dag 0,75 ml Propalin kreeg en daar dus nooit echt droog op was. Nu is zij, sinds ze Verikan en Quertilla krijgt 100% droog. Ik vind het nog steeds een wonder.....
Door Ing
#1029656
Hoi Lizzy,

Ze drinkt altijd al veel tijdens de wandeling, ze vindt het heerlijk om uit de plassen te slobberen! En met warm weer drinkt ze meer, maar het is zo'n dame die dan de hele waterbak wegslobbert, altijd al gehad (ook als kleine pup de halve bak wegslobberen). Met periodes dus, als het koeler weer is niet.

Juistum, ik snap um helemaal, het gaat om de combinatie van die 2! Ik ga Quertilla er bij geven!
Na hoeveel dagen kon jij echt verbetering zien?

Nee blaasontsteking is het niet hoor!
Trouwens een geweldig homeopathisch middel tegen blaasontsteking is Pulsatilla, liefst wel in LM potentie!
Door Lizzy
#1029734
Ing schreef: Hoi Lizzy,

Ze drinkt altijd al veel tijdens de wandeling, ze vindt het heerlijk om uit de plassen te slobberen! En met warm weer drinkt ze meer, maar het is zo'n dame die dan de hele waterbak wegslobbert, altijd al gehad (ook als kleine pup de halve bak wegslobberen). Met periodes dus, als het koeler weer is niet.

Juistum, ik snap um helemaal, het gaat om de combinatie van die 2! Ik ga Quertilla er bij geven!
Na hoeveel dagen kon jij echt verbetering zien?

Nee blaasontsteking is het niet hoor!
Trouwens een geweldig homeopathisch middel tegen blaasontsteking is Pulsatilla, liefst wel in LM potentie!
De zelfde dag nog!
Door diana
#1030093
waar kan ik het halen?
of gaat het alleen via de d.a?

Het is de laatste tijd weer even goed gegaan , maar nu weer hartstikke mis
de propalin weer verhoogd naar
2x  1 ml per dag , maar ook dat helpt niet .
Laatst gewijzigd door diana op zo 19 okt 2008, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#1072426
sins Lady dat zelf samengestelde leverondersteunende levercompositum krijgt is het vaker mis
Waar kan ik die middelen halen waar je het hierboven over hebt?
ik moet de dosis van dat homeopatische middel nu in overleg ,ret Kortenoord gaan verlagen
om te kijken of dat helpt .
eind vd maand weer haar leverwaardes laten checken ook .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door