Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#98546
kijk das fijn om te horen.
heeft als ons geduim toch weer geholpen ;)

Enne misschien dat Tannetje of misschein wel Knier (ook Da) het wel kent en ons het uit wil leggen, wat er allemaal in zo'n schoomaakinfuus zit. Willen ze vast wel.
Ben wel zeer nieuwsgierig, zal zelf ook ff zoeken in de boeken
Gebruikersavatar
Door Nitus
#98570
Hé da's een goed bericht! Wat fijn dat het beter gaat, dan houd ik nu op met duimen, want ik kreeg al last van kramp. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#98585
Hartstikke goed at het weer beter gaat Nicolette,en misschien weten de da"s die hier lid zijn ook wel wat jij bedoelt.
Anders zou je het misschien nog eens kunnen vragen aan je da,want ik ben wel nieuwsgierig wat dat dan geweest is.
Door oebaya
#98664
Hitam schreef: Geen idee, ben wel nieuwsgierig. Zou je het willen vragen?
Moet a.s. maandag voor puppenenting en dan zal ik het nog eens even precies navragen.
Door oebaya
#101297
Had beloofd nog wat uit te leggen over een schoonmaakinfuus. Gisteren dus even nagevraagd bij de dierenarts. Het is gewoon een infuus met glucose/zoutoplossing dat de nieren spoelt om zo alle restanten van ontstekingen eruit te halen.
Helaas, het leek goed te gaan met de Lab, maar dat waren meer de pijnstillers. Hij houdt bloedarmoede en het gekke is, als hij heeft gerust, dan is het tandvlees prachtig van kleur, maar zo gauw hij een beetje gaat lopen, de tuin ingaat e.d. dan zie je het heel snel verbleken. Hij is ook echt de oude niet, rust veel, rent niet, blaft nauwelijks en hij kon er wat van. Alles gisteren weer doorgesproken met de dierenarts en met de andere dierenarts die een paar dagen per week ook in de praktijk is. Alles wijst toch op de milt, maar aangezien er geen gezwellen zijn te voelen, krijgt hij nu een medicijn om de milt te behandelen. Afwachten of dat aanslaat en anders ga ik toch een echo laten maken, misschien dat die iets aangeeft.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#101325
Ivonne schreef: waarom maak je niet gelijk een echo?
Ja, dat lijkt een logische stap, maar het probleem is, dat niets echt duidelijk is bij de hond. Geen verdikkingen te voelen, bloedbeeld is niet goed, maar ook niet zo dat direct helder is wat er scheelt. Het gekke is ook, dat hij er verder niet eens ziek uitziet, zijn vacht glanst, hij eet goed, vermagert niet, heeft geen diarree, braakt niet. Als je hem niet kent, zou je denk ik niet eens zeggen: Dat is een zieke hond. Dat het de milt is, is de meest logische optie. Daarom wil ik toch eerst even afwachten wat het medicijn doet.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#102260
Hitam schreef: Als hij in rust wel roze tandvlees heeft en bij inspanning niet, denk ik aan het hart.
Maar dat is beluisterd en klonk goed. De pijn zat ook veel lager. Eigenlijk helemaal achteraan, hij ging er ook van manken. Voorshands lijken de medicijnen te helpen. Hij is weer actiever, hangt weer de stoere waakhond uit, maar we zijn er natuurlijk nog niet. Hij krijgt het medicijn pas 3 dagen en we moeten dus verder afwachten.
gr.
Nicolette
Door hondenliefhebster
#103245
Jeetje, Nicolette, wat vervelend!!!!! :( Ik zit dit nu net allemaal te lezen en schrik ervan. Echt waardeloos als je dier overduidelijk iets mankeert en het is allemaal zo vaag. Hopelijk komt de dierenarts er nu snel achter wat er met dit mannetje aan de hand is, weet je tenminste waar je aan toe bent. 't Is wel wat laat, maar ik sluit me bij de 'duimers' aan! En ik neem aan dat je ons hier wel op de hoogte houdt?
Door oebaya
#103616
hondenliefhebster schreef: En ik neem aan dat je ons hier wel op de hoogte houdt?
Tuurlijk, als er wat te vertellen valt. Het medicijn werkt wel. De hond is een stuk meer zichzelf. Toch is hij niet beter, want als ik hem betast, dan merk ik dat hij nog reageert, omdat het pijn doet.
Daarbij heeft hij van een dag met een infuusnaald in zijn poot lopen een obsessief likken aan die poot overgehouden, waar we dus ook weer aan moeten werken.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#104047
Tja, op het oog lijkt hij beter, maar ik vind dat hij gauw vermoeid is. We gaan dus maar gewoon door met het medicijn geven. Wel zag ik dat hij is afgevallen, nu is dat op zich niet erg, want hij bleek 6 kilo zwaarder. We blijven het in de gaten houden. In elk geval heb ik het idee, dat hij op dit moment goed gaat, maar voor hij ziek werd, was hij duidelijk fitter. Nou is hij ruim 8 en dan is een ziekte voor een hond toch ook altijd wat zwaarder.
Heel fijn dat je zo belangstellende bent.
gr.
Nicolette
Door hondenliefhebster
#104195
Nou, ik ben ook geen twintig meer, en merk bijvoorbeeld al als ik een gewoon griepje heb gehad dat ik er langer last van blijf houden (slap, snel moe) dan vroeger. Dus waarom zou dat bij die beestjes niet zo zijn? En als 'ie ook nog eens plotseling flink wat kilo's is afgevallen, kan dat ook een verklaring vormen voor zijn verminderde fitheid. Maar vervelend blijft het! Konden ze maar praten, he .........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door