Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#933362
judith1967 schreef: De topictitel trok mijn aandacht en nu ik dit zo gelezen heb
Jeetje zeg wat ben jij en Noah door een hel gegaan met dit alles.

Ik ben erg blij te lezen dat het de goede kant opgaat

Waar ik wel een beetje verdrietig van wordt is het feit dat er mensen zijn die jouw woorden/zinnen proberen te analyseren.
Ze verwijten jouw niks dat weet ik ook wel,maar daar heb jij niks aan.Jij zit al in zak en as over je hond en dan krijg je dit soort dingen te lezen
De "discussie over wel of niet zout kan dan beter gevoerd worden in een nieuw topic.

Sorryhoor maar zo zie ik het .

Ik wens jullie heel veel sterkte toen en duim dat alles weer helemaal goed komt

:-\ ja maar... hier zit echt niemand met kwade bedoelingen. De topic wordt geopend met als header....Zout niet zonder gevaar!! Geopereerd!..... tuurlijk zijn er dan allerlei vragen en zet dat iedereen aan het denken! Hoe vaak wordt er niet door hondeneigenaren zout gegeven. Het is wat mij betreft ook belangrijk dat we deze discussie voeren. Jammer dat het dan in de topic gebeurt waarbij een hond erg ziek is, maar zo werd het nou eenmaal hier neergezet.... nogmaals, ik geloof toch echt dat ieder die hier meelees en meeschrijf de eigenaar en hond de allerbeste toewens!!!
Door Ine
#933455
judith1967 schreef: De topictitel trok mijn aandacht en nu ik dit zo gelezen heb
Jeetje zeg wat ben jij en Noah door een hel gegaan met dit alles.

Ik ben erg blij te lezen dat het de goede kant opgaat

Waar ik wel een beetje verdrietig van wordt is het feit dat er mensen zijn die jouw woorden/zinnen proberen te analyseren.
Ze verwijten jouw niks dat weet ik ook wel,maar daar heb jij niks aan.Jij zit al in zak en as over je hond en dan krijg je dit soort dingen te lezen
De "discussie over wel of niet zout kan dan beter gevoerd worden in een nieuw topic.

Sorryhoor maar zo zie ik het .

Ik wens jullie heel veel sterkte toen en duim dat alles weer helemaal goed komt

De vragen kwamen pas echt, toen bleek dat het zoveel beter weer ging met Noah.
Het is voor mij geen discussie, ik vraag mij alleen dingen af. Die dingen kunnen alleen de eigenaresse beantwoord worden.
Door roefus
#933739
Ik begrijp de commotie niet.

Natuurlijk vind ik het heel erg dat Noah zo ziek geworden is.  :'(
En ik ben ook hartstikke blij nu alles weer beter lijkt te gaan.

Maar ik kan me de vragen rondom dit 'zout-probleem' wel voorstellen.
Logisch toch?
Ik heb nog nooit één van mijn honden 'n schep zout hoeven geven, en eerlijk gezegd weet ik pas hooguit een jaar dat er 'zout gegeven wordt' als iets verkeerds naar binnen ging  :-[
Nou, als ik dan dit verhaal over Noah lees...dan schrik ik.
Want....goh....wat zal ik nu dus zelf doen, mocht zo'n situatie zich voordoen?

DUS...ik kan me voorstellen dat er vragen en/of twijfels zijn.
En mocht zout wérkelijk één op de honderd keer dit soort 'toestanden' oproepen....dan zal ik tien keer nadenken...
Alles afhankelijk van de situatie en hoe vlug ik bij een da kan zijn.
Want ik begrijp evengoed...dat zout vaak een levensreddende functie heeft gehad.

Dus nee, ik vind het niet zo gek dat mensen zich door dit topic vanalles gaan afvragen.
Ik zou denken dat dit juist goed is.  ;)

En dan ben ik NATUURLIJK hartstikke blij dat met Noah inmiddels alles goed lijkt te gaan  :-*
Door Dami
#942224
conleeuw schreef: hoe gaat het nu met Noah? ik hoop dat het al stukken beter gaat!!  ;)
Even een update, met Noah gaat het goed, ze eet weer kvv, ik durf alleen nog geen Bibi te geven ivm stukjes bot, ze krijgt nu AHV.
Ze is nog wel mager maar dat komt van lieverlee wel weer. Ze krijgt nu al 1 week geen medicijnen meer en heeft niet meer overgegeven.
Ontlasting is goed, geen diarree ofzo.
Maar ze was net in de tuin en ze begon wat aan het gras te eten, dus maak me gelijk een beetje zorgen, zou het iets voor haar zijn om maagcompositum te geven(kan je dit voor altijd geven?), of een andere kvv, energique ofzo?

De uitslag van de biopten was trouwens binnen zoals jullie konden lezen, was het een acute maagontsteking, de oorzaak was niet bekend, ik heb nog aan de da gevraagd of het echt aan t zout heeft gelegen. Dat konden ze me niet met zekerheid zeggen, het kon ook zijn dat er al iets van een ontsteking heeft gezeten en dat het zout het getriggert heeft, dat zullen we helaas nooit weten, wel konden ze me vertellen dat er geen erfelijks iets achter zat. De stukjes bot in de endeldarm hadden ze ook geen verklaring voor, zelf denk ik dat het met die maag te maken heeft dat die door de ontsteking niet meer kon verteren en zo alles naar de darm heeft gesluisd, ja ik verzin ook maar wat hoor??
#942246
dianatara schreef: Even een update, met Noah gaat het goed, ze eet weer kvv, ik durf alleen nog geen Bibi te geven ivm stukjes bot, ze krijgt nu AHV.
Ze is nog wel mager maar dat komt van lieverlee wel weer. Ze krijgt nu al 1 week geen medicijnen meer en heeft niet meer overgegeven.
Ontlasting is goed, geen diarree ofzo.
Maar ze was net in de tuin en ze begon wat aan het gras te eten, dus maak me gelijk een beetje zorgen, zou het iets voor haar zijn om maagcompositum te geven(kan je dit voor altijd geven?), of een andere kvv, energique ofzo?

De uitslag van de biopten was trouwens binnen zoals jullie konden lezen, was het een acute maagontsteking, de oorzaak was niet bekend, ik heb nog aan de da gevraagd of het echt aan t zout heeft gelegen. Dat konden ze me niet met zekerheid zeggen, het kon ook zijn dat er al iets van een ontsteking heeft gezeten en dat het zout het getriggert heeft, dat zullen we helaas nooit weten, wel konden ze me vertellen dat er geen erfelijks iets achter zat. De stukjes bot in de endeldarm hadden ze ook geen verklaring voor, zelf denk ik dat het met die maag te maken heeft dat die door de ontsteking niet meer kon verteren en zo alles naar de darm heeft gesluisd, ja ik verzin ook maar wat hoor??
Fijn dat het goed gaat met noah!

Je zou maagcompositum kunnen geven ja, bij een gebrekkige spijsvertering en het werkt ontstekingsremmend. Maar waarom zou je dit voor altijd willen geven? Als het weer goed gaat, en de ontlasting is prima en ze geeft niet over, dan heeft ze dit toch niet meer nodig?
Door Dami
#942285
Evelyn schreef: Fijn dat het goed gaat met noah!

Je zou maagcompositum kunnen geven ja, bij een gebrekkige spijsvertering en het werkt ontstekingsremmend. Maar waarom zou je dit voor altijd willen geven? Als het weer goed gaat, en de ontlasting is prima en ze geeft niet over, dan heeft ze dit toch niet meer nodig?
Nee dat klopt, maar omdat ze gras begon te eten, dacht ik gelijk dat ze last van haar maag heeft? Maar ze schooit net zo hard om een koekje bij Quinty (wat ze overigens niet krijgt, vororlopig alleen haar eigen eten).
Gebruikersavatar
Door Sonja
#942443
dianatara schreef:
De uitslag van de biopten was trouwens binnen zoals jullie konden lezen, was het een acute maagontsteking, de oorzaak was niet bekend, ik heb nog aan de da gevraagd of het echt aan t zout heeft gelegen. Dat konden ze me niet met zekerheid zeggen, het kon ook zijn dat er al iets van een ontsteking heeft gezeten en dat het zout het getriggert heeft, dat zullen we helaas nooit weten, wel konden ze me vertellen dat er geen erfelijks iets achter zat. De stukjes bot in de endeldarm hadden ze ook geen verklaring voor, zelf denk ik dat het met die maag te maken heeft dat die door de ontsteking niet meer kon verteren en zo alles naar de darm heeft gesluisd, ja ik verzin ook maar wat hoor??
Fijn dat het goed gaat! En ja, gras eten doen veel honden nu eenmaal ook wel eens zonder dat er iets ernstigs aan de hand is.
Ik vind jouw idee nog niet zo gek, hoor. Een maag die niet in orde is verteert niet zo lekker als een gezonde maag. Dus dat die stukjes bot dan niet verteren lijkt me logisch. Kan me ook voorstellen dat zout in een maag die al ontstoken was een veel heviger reactie geeft dan in een gezonde maag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door