Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#923970
audier schreef: Zeg jij nu dat de voorhuidontsteking verholpen wordt met het geven van vit c?
Vertel,vertel,vertel,

Groetjes, Karin
heb gewoon de vit c van de hema, en dan van 1000mg.
Ieder dag geef ik ze zo'n tabl totdat het over is!
ellen
Door sem-agility
#924127
Lizzy schreef: De middelen die men gebruikt bij chemische castratie zijn: Vetadinon® en Tardak®. Die twee geven niet hetzelfde beeld als bij een castratie waarbij de testikels worden verwijderd. Ten tweede hebben Vetadinon® en Tardak® een aantal zeer grote nadelen en vervelende bijwerkingen. De reu krijgt namelijk een hoge dosis vrouwelijke hormonen toegediend (progestagenen), die allerlei bijwerkingen hebben zoals suikerziekte, groeihormoonovermaat (acromegalie) en gewichtstoename. Eigenlijk mag het middel daarom ook maar eenmalig gegeven worden.
De berner van mijn ouders krijgt elke 2 maand een chemische castratie omdat zijn prostaat te groot is en de da durft hem niet meer te opereren omdat lars al 11 is en erg zwak is.
Als ik dit lees zijn we hem gewoon aan het vergiftigen :'(
Door sem-agility
#924134
vanaalst schreef: misschien is ie wel zwak door al die chemische castraties
ellen
Nou dat denk ik niet, voordat we met castratie begonnen stonden we eigenlijk op het punt lars in te laten slapen, hij had het zo vreselijk benauwd, nu die chemisch gecastreerd wordt, is hij niet meer benauwd (van zijn hele lichaam is een echo gemaakt, was alleen een veel te grote prostaat op te zien.)
Door mable
#924160
Ik kan alleen maar beamen als fokster en als trimster van de engelse cocker wat ik hier allemaal lees.
Daar ben ik blij om want niet iedereen gelooft dit, alleen als het telaat is en dan zouden zij het een volgende keer "nooit" meer doen !!
Een goede voorlichting ligt bij de fokker.

Inderdaad klopt wat ik hier lees dat een gecastreerde reu ook een zeer aantrekkelijk luchtje krijgt voor andere reuen, lijkend op een loopse teef !!

Indien rikpillen bij teven herhaald gegeven worden geeft dit dezelfde vachtklachten trouwens !!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#924283
sem-agility schreef: De berner van mijn ouders krijgt elke 2 maand een chemische castratie omdat zijn prostaat te groot is en de da durft hem niet meer te opereren omdat lars al 11 is en erg zwak is.
Als ik dit lees zijn we hem gewoon aan het vergiftigen :'(
Misschien wel, maar zoals ik de situatie in schat is het kiezen uit 2 kwaden. Als de prostaat zo groot wordt dat deze de darm gaat afsluiten dan is de hond ook weg. :-\
Door Red_Hunter
#924448
sem-agility schreef: De berner van mijn ouders krijgt elke 2 maand een chemische castratie omdat zijn prostaat te groot is en de da durft hem niet meer te opereren omdat lars al 11 is en erg zwak is.
Als ik dit lees zijn we hem gewoon aan het vergiftigen :'(
Heb je wel eens een homeopatisch middel geprobeerd?
Ik heb nu "prostacare" in huis van het merk "Optimax" dit werkt tegen een vergrote prostaat.  Mijn reu krijgt het als mijn teef loops wordt en het helpt wel. Altijd beter dan chemisch castreren.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#925209
In de nieuwste Hondenwereld staat een artikel met alle feiten/fabels omtrent castratie bij reu en teef. Ik zal kijken of ik deze straks even kan inscannen, want ik ben van mening dat je aan de hand daarvan wel een goed onderbouwd besluit kunt nemen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#925211
Angelique schreef: In de nieuwste Hondenwereld staat een artikel met alle feiten/fabels omtrent castratie bij reu en teef. Ik zal kijken of ik deze straks even kan inscannen, want ik ben van mening dat je aan de hand daarvan wel een goed onderbouwd besluit kunt nemen.
Ja goed artikel, heb het ook gelezen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#925229
*Dorothea* schreef: Ja goed artikel, heb het ook gelezen.
Schokkend vond ik het. Vooral omdat het niet om een nieuw onderzoek gaat, maar puur de bestaande feiten en cijfertjes op een rijtje zetten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#925297
Angelique schreef: Schokkend vond ik het. Vooral omdat het niet om een nieuw onderzoek gaat, maar puur de bestaande feiten en cijfertjes op een rijtje zetten.
vergeet niet dat dat voor leken heel verhelderend kan werken bij het maken van een keuze, ik vond het een goed stukje.
Wat voor nieuw onderzoek staat er dan niet in?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#925306
*Dorothea* schreef: vergeet niet dat dat voor leken heel verhelderend kan werken bij het maken van een keuze, ik vond het een goed stukje.
Wat voor nieuw onderzoek staat er dan niet in?
Ik bedoelde in die zin dat er niet een geheel nieuw onderzoek door deze mevrouw is uitgevoerd, maar dat het hele artikel bestaat uit al bekende cijfers die ze uit de veterinaire literatuur heeft gehaald en waarvan je mag aannemen dat de gemiddelde da ze ook wel eens onder ogen krijgt. Dat er dan nog steeds da's pleiten voor vroegcastratie vind ik dan schandelijk te noemen, net als het gemak waarmee iedere reu nog gecastreerd wordt als die ook maar een friemeltje mannelijkheid laat zien.

Ik vind het ook een heel goed artikel en het verklaard ook best veel vind ik. Al die mutsen die maar dement worden en geen mens die dat normaliter terug zou voeren op een castratie. Oké, dit was dan net niet bewezen, maar ik vind het wel een meenemertje.
Door Fynn
#925324
Ben nu ook wel heel benieuwd geworden naar dit artikel.
Zit op dit moment ook in een fase van vertwijfeling over castratie.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door