Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#917018
Wij hebben hier een nest border collies van 5 weken oud, nu is anderhalve week geleden de moeder flink ziek geweest, diarree met bloed. Maar dat gaat nu helemaal goed.
De pups zijn toen ook een beetje ziek geweest, ook aan de diarree. Dat gaat wel een stuk beter maar de ontlasting is soms wel vast en dan weer niet.
Ze komen trouwens wel goed aan en doen het verder ook heel goed. Ze eten trouwens al heel goed hun bibi en moeders laat het steeds minder toe dat ze bij haar drinken.
Wat kan ik hier aan doen of moeten ze gewoon nog wennen aan het vaste voedsel?
Door hellenbanjerbo
#917107
zo te lezen hoef je je geen zorgen te maken. misschien dat hun maag-darmflora een tikje heeft gekregen van de ziekte. het herstel zou je wat extra kunnen ondersteunen door probiotica te geven.
Door Lizzy
#917111
Lette schreef: Wij hebben hier een nest border collies van 5 weken oud, nu is anderhalve week geleden de moeder flink ziek geweest, diarree met bloed. Maar dat gaat nu helemaal goed.
De pups zijn toen ook een beetje ziek geweest, ook aan de diarree. Dat gaat wel een stuk beter maar de ontlasting is soms wel vast en dan weer niet.
Ze komen trouwens wel goed aan en doen het verder ook heel goed. Ze eten trouwens al heel goed hun bibi en moeders laat het steeds minder toe dat ze bij haar drinken.
Wat kan ik hier aan doen of moeten ze gewoon nog wennen aan het vaste voedsel?
Ik ben bang dat ik je vraag niet begrijp... :-[

Wil je weten wat je aan de wisselende ontlasting kan doen?

Ik denk dat de pupjes inderdaad een tik hebben gehad op de darmflora. Heel voorzichtig kun je inderdaad wat probiotica geven. Welke Bibi geef je? Ik geloof dat sommige pupjes wat moeite hebben met de meeste merken versvlees omdat het wat vet is.
Door Lette
#917156
Ja ik wilde weten wat ik aan die wisselende ontlasting kan doen, een beetje raar geformuleerd maar dat bedoelde ik.

Ik geef de natuurmix aan ze, die heb ik bij het vorige nest toen ook gegegeven. Ik heb protexin in huis kan ik die geven?
En dan gewoon een klein beetje daarvan?
Door Lizzy
#917236
Lette schreef: Ja ik wilde weten wat ik aan die wisselende ontlasting kan doen, een beetje raar geformuleerd maar dat bedoelde ik.

Ik geef de natuurmix aan ze, die heb ik bij het vorige nest toen ook gegegeven. Ik heb protexin in huis kan ik die geven?
En dan gewoon een klein beetje daarvan?
Welke protexin heb je? De protexin soluble, Pro-Kolin en Professional vind ik geschikt. De Pro-Fibre ben ik niet zo dol op.

Overigens is het helaas niet zo dat als nest 1 het goed deed op de natuurmix, nest 2 het automatisch ook goed doet op de natuurmix. De natuurmix is vrij vet en in enkele gevallen krijgen pups daar wisselende ontlasting of diarree van. Ik denk dat het erg goed mogelijk is dat jij nog met de nasleep van dat diarree-virus (of iets) te maken hebt, maar het is voor een paar dagen misschien een goed idee om een beetje natuurmix te mengen met wat gemalen zeer mager spiervlees, om de totale samenstelling wat minder vet te maken.
Door karin2
#917251
Ik zou de pups ook wat minder vet voeren.

zolang ze goed eten ,drinken ,gewicht bijwinnen en er geen bloed of slijmen bij de stoelgang zijn zou ik me niet ongerust maken.
Door Lette
#917292
Ik heb de pro-soluble.
Nou dan ga ik er even wat anders doorheen mengen. Zodra ik dan geen natuurmix meer heb ga ik wel even over op een andere variant ervan.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#918100
zijn de pups niet toevallig pas ontwormt? Dat kan ook diaree geven. Die protexin zou ik als ik jou was maar snel door het eten gaan mengen ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door