Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#909045
Nynke F schreef: Hoe is het nu met Annak ??
Het gaat goed met hem. Hij is nu alleen nog gevoeliger geworden. Zodra Rover achter hem langsloopt, piept ie al. Hij heeft er dus wel een trauma aan overgehouden wat wellicht ook wel weer minder wordt. Verder beweegt hij zich normaal. Dank voor het vragen. :D
Door Jolly
#909086
Rovanna schreef: Het gaat goed met hem. Hij is nu alleen nog gevoeliger geworden. Zodra Rover achter hem langsloopt, piept ie al. Hij heeft er dus wel een trauma aan overgehouden wat wellicht ook wel weer minder wordt. Verder beweegt hij zich normaal. Dank voor het vragen. :D
beetje late reactie van mij en ik denk dat je het vast wel gedaan hebt, maar heb je hem na de "aanvaring"(kweet eht ff niet anders te noemen) nog traumeel o.i.d. gegeven?
Door conleeuw
#909259
Rovanna schreef: Het gaat goed met hem. Hij is nu alleen nog gevoeliger geworden. Zodra Rover achter hem langsloopt, piept ie al. Hij heeft er dus wel een trauma aan overgehouden wat wellicht ook wel weer minder wordt. Verder beweegt hij zich normaal. Dank voor het vragen. :D
ach arme drommel, ik hoop echt dat hij spoedig hersteld van deze fysieke en mentale aanslag. Beterschap voor jou tankje :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#909388
ah gossie ... dat is vreselijk schrikken.

Bas was ook een hond die eigenlijk altijd aan de riem zou moeten omdat zijn lichamelijke gesteldheid niet veel gekkigheid kon hebben. Ik vond dat geen optie... een hond die niet los mag lopen en niet met andere honden mag spelen...triest. En dat ging dus op hoop van zegen dat het allemaal goed zou gaan. De keer dat het niet goed ging was toen hij net weer van de riem mocht na een operatie en er een onstuimige bouvier aan kwam denderen die te laat in de remmen ging en zo tegen Bas linkervoorpoot knalde... en toen  was het ook gillen  :-[ :'( en kon ik direct terug naar de DA... resultaat de LPC die hij al had was volledig losgeslagen.. en uiteindelijk weer geopereerd.

Tja.. en weet je... dit soort dingen kunnen gebeuren en als ze gebeuren is het vreselijk.. maar als een hond geen hond kan zijn vind ik dat eigenlijk nóg erger...
Door Borke
#909502
Ach arme Annak - wat zal jij geschrokken zijn zeg!
Hoe gaat het nu met hem, is hij er weer een beetje overheen?

Tja de rest van zijn leven aan de lijn dat is toch geen optie voor hem. Je ontziet hem al zoveel mogelijk, maar hij moet toch nog wel een beetje kunnen leven....
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#909731
O wat lief zeg al die reacties! Echt super :D
Hij is echter nog gevoeliger dan hij al was. Ik heb dat vandaag ondervonden. Hij liep paardenpoep te eten en ik wide hem hierop corrigeren. Dus ik tik hem aan (niet hard gewoon even een duwtje) en gelijk piepte hij weer. Gatver.....  :(
Door Do
#909735
Rovanna schreef: O wat lief zeg al die reacties! Echt super :D
Hij is echter nog gevoeliger dan hij al was. Ik heb dat vandaag ondervonden. Hij liep paardenpoep te eten en ik wide hem hierop corrigeren. Dus ik tik hem aan (niet hard gewoon even een duwtje) en gelijk piepte hij weer. Gatver.....  :(
dat kan de angst voor pijn zijn?
Door *Natasja*
#909744
Ach, arme Annak. Hopelijk herstelt het zich langzaamaan weer  :-*

Hoe vervelend dit ook is, voorkomen kun je het natuurlijk niet. Of je moet hem inderdaad altijd aan de riem houden en nooit met andere honden laten spelen. Maar ik persoonlijk vind dat geen hondwaardig leven. Beau mag eigenlijk ook niet meer hard rennen en spelen en zéker niet achter de bal aan rennen. Terwijl dat laatste nou net zijn lust en zijn leven is. Dus hebben wij samen besloten om hem gewoon zijn gang te laten gaan (natuurlijk doen we het op de momenten dat hij hevige pijn heeft, rustig aan met hem). Liever 8 jaar voor 200% geleefd, dan 15 jaar voor maar 50%, is ons motto.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op ma 04 feb 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#910075
Rovanna schreef: O wat lief zeg al die reacties! Echt super :D
Hij is echter nog gevoeliger dan hij al was. Ik heb dat vandaag ondervonden. Hij liep paardenpoep te eten en ik wide hem hierop corrigeren. Dus ik tik hem aan (niet hard gewoon even een duwtje) en gelijk piepte hij weer. Gatver.....  :(
is hij gevoeliger of zou hij echt gewoon pijn hebben? Ik zou een afspraak maken bij een osteopaat, om hem eens helemaal na te laten kijken...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#910081
Rovanna schreef: O wat lief zeg al die reacties! Echt super :D
Hij is echter nog gevoeliger dan hij al was. Ik heb dat vandaag ondervonden. Hij liep paardenpoep te eten en ik wide hem hierop corrigeren. Dus ik tik hem aan (niet hard gewoon even een duwtje) en gelijk piepte hij weer. Gatver.....  :(
Oh, da's balen en wat zal jij je rot voelen dan :'(. Vooral als je niet weet of het vanwege daadwerkelijke pijn is of vanwege eventueel te verwachten pijn. Zo te lezen heeft ie er een flink trauma aan overgehouden :-\. Hoe reageert hij verder op andere honden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door