Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#929027
ik heb een bijzondere artikel die ik in de honden ehbo paketje meeneem, dit is een multi inzetbare artikel, vooral bij blessures aan ledematen die je even goed schoon wil houden, vandaar, voordat iemand denk dat ik een heel rare tik heb. Ik heb altijd een condoom in mijn ehbo koffertje... het is namelijk erg handig als je even een poot schoon moet houden, redelijk rekbaar (genoeg voor een hondenpoot)  ;D Dit heb ik in africa tijdens een ehbo in de bush les geleerd.... werd ook wel eens gebruikt bij kleinvee met een poot/been blessure. Een stuk pvc pijp in de lengte doorgesneden met daarin een gebroken lammerbeentje, de geheel met een condoom omsluiten... zie daar... een prima tijdelijke spalk ;) :-[
Door Huskymeisje
#929454
conleeuw schreef: ik heb een bijzondere artikel die ik in de honden ehbo paketje meeneem, dit is een multi inzetbare artikel, vooral bij blessures aan ledematen die je even goed schoon wil houden, vandaar, voordat iemand denk dat ik een heel rare tik heb. Ik heb altijd een condoom in mijn ehbo koffertje... het is namelijk erg handig als je even een poot schoon moet houden, redelijk rekbaar (genoeg voor een hondenpoot)  ;D Dit heb ik in africa tijdens een ehbo in de bush les geleerd.... werd ook wel eens gebruikt bij kleinvee met een poot/been blessure. Een stuk pvc pijp in de lengte doorgesneden met daarin een gebroken lammerbeentje, de geheel met een condoom omsluiten... zie daar... een prima tijdelijke spalk ;) :-[
Maar eigenlijk een heel goed idee.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar heel weinig in huis heb.

Calendulanzalf
Biotex groen
Dettol
Tekentang
Diverse verbandmiddelen.

Ik denk dat dat het wel zo'n beetje is. Ik moet overigens zeggen dat heel veel dingen die jullie hier noemen mij ook niets zeggen en dus weet ik ook niet waar het voor is  :-[.

Barfplaats wordt gesponsord door