Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#91467
Truus schreef: Dat ze met smaak eet, is toch heel fijn he :D.
Als ze zich niet goed voelen, laten ze dat.....hier wel tenminste.....als eerste staan.
Het vertrouwen moet langzaam aan weer terug komen en dat kan ook niet anders. Je bent goed geschrokken hoor!
Het klinkt allemaal in ieder geval positief voor Groovy.

Schiet me opeens te binnen, dat mijn dochter na een ongeluk, ook een "epileptische aanval' heeft gehad.
Toch zeiden ze in het ziekenhuis, na een scan, dat alles goed was. Wel had ze migraine achtige verschijnselen.
Daardoor reageerde ze zo heftig zeiden ze.
Je hebt er misschien niks aan ;D maar Groovy heeft misschien wel hoofdpijn nu ;).
Mag je aan zijn hoofd zitten?
Wij mogen wel aan der koppie zitten, maar de andere honden en dan vooral de kleintje die normaliter veel aan haar bek likken met een berg gekef erbij, daar zie je duidelijk dat ze der hoofd wegdraait en soms wel erg kribbig reageert.
Ik ben ook altijd blij als ze gewoon blijven eten, want we weten hier dat als er eten geweigerd wordt er iets goed mis is.
Door Timmy
#91510
Fijn dat het weer goed gaat! Laten we hopen dat dit maar eenmalig was!

Gr.
Linda
Door Marion
#91559
Hoi Angelique
ik wil je ook nog even veel sterkte wensen!
Heb je de uitslag uit utrecht ook al binnen?
En ik vroeg me of het zin zou hebben om een hersenscan o.i.d. te laten maken? Dat zou in geval van een hersentrauma uitsluitsel kunnen geven. Of denk ik nu te ver???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#91822
Marion schreef: Hoi Angelique
ik wil je ook nog even veel sterkte wensen!
Heb je de uitslag uit utrecht ook al binnen?
En ik vroeg me of het zin zou hebben om een hersenscan o.i.d. te laten maken? Dat zou in geval van een hersentrauma uitsluitsel kunnen geven. Of denk ik nu te ver???
De uitslag van Utrecht komt a.s. vrijdag op z'n vroegst. Volgens de DA had een scan maken weinig zin, op dit moment (voor het bloedonderzoek) al helemaal niet en later eigenlijk ook niet zoveel.
Door Eidos
#92185
Fijn dat je al gelijk tegen een goeie DA aanloopt Angelique! Khoop dat hij ook zo blijft ;) ;D. Hopelijk komt de uitslag inderdaad morgen al... dan is de tijd van twijfel en zorg misschien een stukje minder dan nu. Geef Groovy maar een lieve knuffel van me !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96442
De knuffels neemt ze allemaal dankbaar aan :-*

Alleen fuckzooi, krijg je vandaag de laatste bloeduitslagen binnen dat alles verder in orde is, wij blij, tot dan niks meer gebeurd.
Wat denk je wat, krijgt ze net weer een aanval. :'(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96445
Angelique schreef: De knuffels neemt ze allemaal dankbaar aan :-*

Alleen fuckzooi, krijg je vandaag de laatste bloeduitslagen binnen dat alles verder in orde is, wij blij, tot dan niks meer gebeurd.
Wat denk je wat, krijgt ze net weer een aanval. :'(
He getverdemme Angelique ...das balen zeg ..........verdorrie
Door ine
#96446
Jemig, dat is waardeloos!
Weer ergens gelopen met haar?
Verdorie, je blijft toch aan iets uit de omgeving denken!
Sterkte Angelique, ik hoop, dat jullie toch snel achter de oorzaak komen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96452
Ine schreef: Jemig, dat is waardeloos!
Weer ergens gelopen met haar?
Verdorie, je blijft toch aan iets uit de omgeving denken!
Sterkte Angelique, ik hoop, dat jullie toch snel achter de oorzaak komen!
Nope, niks raars met der gedaan. Ze heeft alleen maar lekker rustig rundums haus gekruimeld. Ik zou nu echt niet kunnen bedenken wat een oorzaak zou kunnen zijn. We kregen juist weer het idee dat ze weer wat vrijer werd, beetje meekeffen en dollen met de rest.
Waarschijnlijk zullen we nu gewoon aan echte epilepsie moeten gaan denken, of het moet nog steeds een uitloper van een eventuele hersenschudding kunnen zijn.
Door tieneke
#96458
Beterchap :-* en hopelijk kom je er snel achter wat er werkelijk aan de hand is...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96464
Jeetje mina, da's klote zeg. Ik hoop ook voor je dat het idd toch een hersenschudding is. Beterschap!
Door ine
#96466
Angelique, je honden lopen dagelijks op hetzelfde stuk land?
Misschien een keer een grondmonster nemen? Om ook bepaalde stoffen uit te sluiten?
De ene hond kan gevoeliger zijn voor bepaalde stoffen, dan de andere.
Het is maar een idee, misschien zit ik er wel naast!
Maar ik vind het frappant, dat het pas na je verhuizing gebeurt, maar ook dat kan toeval zijn! :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#96472
Ine schreef: Angelique, je honden lopen dagelijks op hetzelfde stuk land?
Misschien een keer een grondmonster nemen? Om ook bepaalde stoffen uit te sluiten?
De ene hond kan gevoeliger zijn voor bepaalde stoffen, dan de andere.
Het is maar een idee, misschien zit ik er wel naast!
Maar ik vind het frappant, dat het pas na je verhuizing gebeurt, maar ook dat kan toeval zijn! :-\
Tja, ik weet het niet, we wonen hier nu wel al bijna 5 maanden en ik denk dat als het om gif moet gaan dat dat dan eerder op de omliggende akkers ligt dan in mijn tuin. En dan denk ik (ik denk, ikke niet weten) als ze contine blootstaat aan een trigger dat de aanvallen zich dan misschien wat meer moeten opvolgen en niet met tussenpozen van ruim 14 dagen laten zien.
Door Timmy
#96486
Angelique schreef: Waarschijnlijk zullen we nu gewoon aan echte epilepsie moeten gaan denken, of het moet nog steeds een uitloper van een eventuele hersenschudding kunnen zijn.
Denk eerder het laatste. Voor echte epilepsie is het allemaal wat te heftig. Alhoewel er uitzonderingen zijn, maar dat komt niet zo vaak voor. Er wordt wel eens voorgesteld een EEG te laten doen zodat je een eventuele afwijking kan vaststellen, maar niet iedereen is gecharmeerd van die methode (bij honden) en is dus nogal omstreden.
Ze heeft geen medicijnen ofzo (dus niet voor epilepsie, maar voor iets anders?). Heeft ze ook afwijkend gedrag tussen de aanvallen in?

Je kunt ook eventueel lid worden van de Honden-met-epilepsie lijst. Lege email naar: [email protected] is voldoende. Daar zit een veterinair neurologe op die ook alles weet over secundaire epilepsie.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op za 15 mei 2004, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door