Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#863196
Meid ik kan me voorstellen dat dit een tegenvaller is zeker omdat het zo'n prachtige reu is.
Maar zoals je al aangaf de gezondheid van je lieveling staat nog altijd voorop.
Ik duim voor jullie dat de problemen samen met zijn ballen verdwenen zijn.
Dikke knuffel voor jullie allemaal hoor :-* :-*
Door dorinekok
#863200
Ik kan me slecht voorstellen hoe het moet zijn om een show hond te hebben die tevens dekhond is.  Voor mij lijken dat niet zulke hele belangrijke zaken. Bijzaken eigenlijk. Voor mij is het welzijn en de gezondheid toch het allerbelangrijkst. En voor jou ook zo te lezen ondanks dat jij showen en fokken wel heel belangrijk vindt. Deste meer respect voor je beslissing.
Als je bij die 95% hoort ga je absoluut een hele fijne tijd met hem tegemoet. Dan show je hem maar of Barfplaats want ik vind die ballen niet zo belangrijk!
groetjes!
Door Erna
#863224
Oww maar voordat iedereen denkt dat ik het vooral jammer vind voor de show e.d.

Dat speelt natuurlijk wel een grote rol maar het allerbelangrijkste vind ik nog steeds: Een reu hoort gewoon ballen te hebben. En wanneer die eraf gehaald (moeten)  worden vind ik het eeuwig zonde.
Door margreet
#863240
Erna schreef: Oww maar voordat iedereen denkt dat ik het vooral jammer vind voor de show e.d.

Dat speelt natuurlijk wel een grote rol maar het allerbelangrijkste vind ik nog steeds: Een reu hoort gewoon ballen te hebben. En wanneer die eraf gehaald (moeten)  worden vind ik het eeuwig zonde.
nee ik had het niet over showen hoor,maar aangezien hij zo mooi is kon het zijn dat je hem nog wel eens had willen gebruiken :)
Door Erna
#863262
margreet schreef: nee ik had het niet over showen hoor,maar aangezien hij zo mooi is kon het zijn dat je hem nog wel eens had willen gebruiken :)
ow ik had hem zeker willen gebruiken. Het plan was om hem voor Nikkie te gebruiken. Het was een mooie lijnteelt geweest waar bijna al mijn honden in terug zouden komen en waar Mara stevig in verankerd zou worden. Mijn doel is altijd geweest om Mara naar twee kanten uit te splitsen en die later weer met elkaar in contact te brengen. Helaas dit keer dus niet.

Zelfs de uraatvorming had deze dekking niet tegengehouden. Lang verhaal maar in het kort komt het erop neer dat iedere Dalmatische hond deze genetische afwijking heeft. Waarom het bij de een wel tot uiting komt en bij de ander niet is niet bekend. Het had mij in ieder geval niet tegen gehouden om de dekking te doen, sterker nog, we waren er druk mee bezig met allerlei testen e.d.
Omdat we voor onszelf niet duidelijk konden krijgen in hoeverre de pups risico zouden lopen op gruisvorming hadden we al wel besloten om de dekking niet uit te voeren toen Joris zijn 2e vastloper kreeg in mei.

De plannen worden dus uitgesteld en opgeschoven naar een volgende generatie.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 16 nov 2007, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#864092
ik vind dat jullie het super gedaan hebben... het belang van Joris is het belangrijkst en wat heb je er aan als hij zich zo vaak niet happy voelt in een lijf dat voortdurend problemen geeft en wat op relatief eenvoudige wijze op te lossen is.

Beterschap en ik hoop echt dat dit de oplossing was.
Door Mevroi Kruim
#864561
Fijn dat alles goed verlopen is! En ik kan me helemaal 100% voorstellen dat dit de enige goeie oplossing is. Ballen horen idd aan een hond maar daar zitten toch echt ook grenzen aan, en wel daar waar het voor hond en baas niet meer leefbaar is.
Door Erna
#865713
Kruimel schreef: Fijn dat alles goed verlopen is! En ik kan me helemaal 100% voorstellen dat dit de enige goeie oplossing is. Ballen horen idd aan een hond maar daar zitten toch echt ook grenzen aan, en wel daar waar het voor hond en baas niet meer leefbaar is.
hihihi mijn grenzen zijn wat dit soort dingen aangaat erg oprekbaar. Maar voor het mannetje was het niet meer leefbaar zo.

Hij heeft overigens nergens last van en heeft nog steeds energie voor tien. De meiden zijn nog steeds dekrijp en dat zorgt voor veel opwinding. Aangezien hij volop plast (helaas nog niet alleen buiten) vermoed ik dat die prostaat na castratie onmiddelijk krimpt. Hij plast met grote krachtige straal en die hadden we toch al een tijdje niet meer gezien.

Zodra de loopsheid weer over is (en voordat de andere dames beginnen) wordt hem weer erg duidelijk gemaakt dat plassen alleen buiten toegstaan is.

Al met al een juiste beslissing.
Door pallas
#865718
Erna schreef: hihihi mijn grenzen zijn wat dit soort dingen aangaat erg oprekbaar. Maar voor het mannetje was het niet meer leefbaar zo.

Hij heeft overigens nergens last van en heeft nog steeds energie voor tien. De meiden zijn nog steeds dekrijp en dat zorgt voor veel opwinding. Aangezien hij volop plast (helaas nog niet alleen buiten) vermoed ik dat die prostaat na castratie onmiddelijk krimpt. Hij plast met grote krachtige straal en die hadden we toch al een tijdje niet meer gezien.

Zodra de loopsheid weer over is (en voordat de andere dames beginnen) wordt hem weer erg duidelijk gemaakt dat plassen alleen buiten toegstaan is.

Al met al een juiste beslissing.
Goed nieuws zeg!! Super dat het al zo'n mooi resultaat geeft.  :thumbsupup:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door