Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#862980
Sonja schreef: Tuig is het! Van de bovenste richel!  >:( Ze sjouwen met hun dekentjes, ze versnipperen de kranten die ik netjes heb neergelegd zodat ze hun behoeften er op kunnen doen, ze duwen elkaar door de waterbak en zodra ik in de puppyren stap hangen ze in m'n broekspijpen, m'n vingers of m'n mouwen. En ze hebben de hele dag honger en laten dat luidkeels weten.  :-X
Ik geloof dat het wel goed gaat dus  ;D
;D ;D ;D
Dat klinkt heel normaal, komt allemaal goed !!!

Die van mij kruipen in mijn broekspijp omhoog als ik in de kist sta  :D :D
Gebruikersavatar
Door pike
#863169
K@rin schreef: ;D ;D ;D
Dat klinkt heel normaal, komt allemaal goed !!!

Die van mij kruipen in mijn broekspijp omhoog als ik in de kist sta  :D :D
Moeten wijde pijpen zijn dan  voor die beertjes  ;D
Door K@rin
#863213
pike schreef: Moeten wijde pijpen zijn dan  voor die beertjes  ;D
valt best nog wel mee, gaan strak langs mijn benen omhoog, zie topic in de bar
"wat is het hier donker" .............  :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863562
Ze zijn nog steeds lekker levendig, hebben volop eetlust en kakken niet meer zo veel. Ze voelen ook veel soepeler aan nu, want van de week waren ze door uitdroging en ondervoeding (namen gewoon niet genoeg op uit hun voeding) een beetje stug.
De ontlasting is echter nog steeds te dun van structuur. Niet meer waterdun, maar nog wel papperig. Ik heb ze nog altijd op gekookte kip en bouillon staan, aangevuld met een voedingssupplement van de da dat vitamines en mineralen bevat en natuurlijk probiotica.
Maar wat nu dus te doen met de voeding? Ik heb inmiddels AHV rundertartaar en AHV vleespenscompleet in huis gehaald, maar omdat de ontlasting nog zo dun is durf ik ze niet goed over te zetten.  :-\
Door Decibels
#863565
Sonja schreef: Ze zijn nog steeds lekker levendig, hebben volop eetlust en kakken niet meer zo veel. Ze voelen ook veel soepeler aan nu, want van de week waren ze door uitdroging en ondervoeding (namen gewoon niet genoeg op uit hun voeding) een beetje stug.
De ontlasting is echter nog steeds te dun van structuur. Niet meer waterdun, maar nog wel papperig. Ik heb ze nog altijd op gekookte kip en bouillon staan, aangevuld met een voedingssupplement van de da dat vitamines en mineralen bevat en natuurlijk probiotica.
Maar wat nu dus te doen met de voeding? Ik heb inmiddels AHV rundertartaar en AHV vleespenscompleet in huis gehaald, maar omdat de ontlasting nog zo dun is durf ik ze niet goed over te zetten.  :-\
Gewoon voeren die AHV. Kip en bouillon zit veel te weinig in voor pups in de groei. Misschien is de bouillon wat aan de vette kant? En tegenwoordig is het advies toch wel om 'gewoon' te blijven voeren.

BTW: de rundertartaar van AHV ken ik niet..?
Door danielle1980
#863567
ik zou ook ahv geven, ik zet pups nooit van hun vaste voeding af.
je kan bv wel gekookt water bij de ahv doen, zodat t lauw is...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863578
Decibels schreef: Gewoon voeren die AHV. Kip en bouillon zit veel te weinig in voor pups in de groei. Misschien is de bouillon wat aan de vette kant? En tegenwoordig is het advies toch wel om 'gewoon' te blijven voeren.

BTW: de rundertartaar van AHV ken ik niet..?
De bouillon is niet vet. Het is gewoon kipfilet gekookt in water en dan het water erbij gegeven. En ja, daar zit inderdaad niet genoeg in, vandaar dat supplement.
Rundertartaar is gewoon heel mager gemalen rundvlees. Ze verkopen dat bij AHV voor katten en voor pups, maar het is geen complete voeding. Ik geef het normaal wel eens aan de katten. Omdat het mager is, dacht ik dat het misschien wel een opstapje terug naar rauw kon zijn. Dus 1 of twee dagen tartaar en dan compleet?
Door Helen
#863583
Sonja, als het Giardia is is 1 dag panacur niet genoeg he! Ook moet je dan werkelijk alles ontsmetten. Om Giardia uit te sluiten zou ik echt wel ff een snaptestje laten doen.

Succes ermee verder!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863604
Helen schreef: Sonja, als het Giardia is is 1 dag panacur niet genoeg he! Ook moet je dan werkelijk alles ontsmetten. Om Giardia uit te sluiten zou ik echt wel ff een snaptestje laten doen.

Succes ermee verder!
De ontlasting is opgestuurd naar het lab en getest en de uitslag was dat er alleen spoelwormen waren gevonden. Giardia en ook coccidiose (waar ik bang voor was) was negatief. Maar voor de zekerheid hebben ze toch 3 dagen panacur gehad.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863605
Ze hebben net tartaar gehad, maar één (Olivier) wilde het niet eten. De kip wil hij wel. De anderen vonden het wel lekker.
Zal ik dan maar proberen er wat kip door te mengen? Hij is nu juist de magerste en heeft het het hardste nodig.  :-\
Door danielle1980
#863658
ik zou compleet geven, als puppies ziek zijn geweest moeten ze nu juist aansterken :-\
en anders geven wat ze lusten en eten...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#863672
danielle1980 schreef: ik zou compleet geven, als puppies ziek zijn geweest moeten ze nu juist aansterken :-\
en anders geven wat ze lusten en eten...
Tartaar had ik ontdooid liggen, dus daar ben ik nu mee begonnen. Ik heb net geprobeerd om tartaar te mengen met wat stukjes kip en wat kippenbouillon en Yes! Olivier eet het! Inmiddels ligt de compleet al te ontdooien. Dat is de volgende stap.  ;)
Door danielle1980
#863677
Sonja schreef: Tartaar had ik ontdooid liggen, dus daar ben ik nu mee begonnen. Ik heb net geprobeerd om tartaar te mengen met wat stukjes kip en wat kippenbouillon en Yes! Olivier eet het! Inmiddels ligt de compleet al te ontdooien. Dat is de volgende stap.  ;)
fijn dat hij nu ook gegeten heeft :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door