Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#858493
Ik heb hier veel gelezen dat ik appelazijn kan geven bij struviet.
Nu vroeg ik me af of dit ook in tabletvorm mag?
Dat is nml ook te koop en ik weet dat ze dat gewoon opeet.
Want wat voor tabletten ik ook geef, als ik dat door haar vlees heen meng gaat het zonder zeuren naar binnen.
Door macgirlie
#858903
Zou zelf niet weten of het in tabletvorm mag, lijkt me wel als het dezelfde ingrediënten bevat. Maar van welk merk zijn die tabletten, heb daar nl. ook wel interesse in maar heb ze tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Door Staftime
#859216
Ik zag ze staan bij de Trekpleister, en volgens mij waren ze van hun eigen merk (dat weet ik niet zeker)
Het kan ook zijn dat het capsules waren, en dat ik niet goed gekeken heb.

Ik heb er ook bij de kruiderij naar gevraagd, maar die vertelden me dat de tabletten veel minder sterk zijn en dus minder goed werken.
En dat veel mensen door (vloeibare) appelazijn maagklachten krijgen.
Of dit ook voor honden geldt weet ik natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door Staftime op ma 12 nov 2007, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#861853
Mijn hond werd kotsmisselijk van appelazijn. Maar je kunt het wel proberen hoor, om er een paar druppels van over het voer te geven. Tannetje is er volgens mij nogal enthousiast over, over de werking ervan bij struviet (omdat het de urine verzuurt). Ik zou zelf appelazijn geven ipv pillen. Kweet niet waarom, is gevoelsmatig. Welk versvleesmerk geef je eigenlijk?
Door Staftime
#861874
Er werd mij bij de kruiderij al verteld dat mensen en dus ook honden er maagklachten van konden krijgen.
Pillen zijn veel minder sterk, dus je gevoel over de appelazijn is goed hoor.
Dat werkt beter.

De honden krijgen Carnibest.
Door anitax
#862421
ik geef mijn hond ook appelazijn , maar dat geef je toch wel verdunt hoop ik?
als je een eetlepel appelazijn op een bekertje water geeft moet dat geen klachten opleveren, zelf drink ik dit al jaren op deze manier
alleen wil bobbie het niet drinken, dus geef ik zo;n 3 x per dag een grote injectiespuit vol in zijn bekkie en dan slikt hij het braaf door
hij krijgt het nu 2 dagen , en heb net gemeten en zijn phwaarde was nu  gezak naar ongeveer 6,8 wat eergisteren nog ruim 8 was
Gebruikersavatar
Door Hitam
#862648
Je moet altijd kijken hoe de hond er op reageert.
Je zou de tabletten kunenn proberen maar als ze veel zwakker werken moet je er ook weer meer van geven, dus dan schiet je er nog niets mee op.

Ik houd met de vloeibare vorm aan: 1 druppel per kg lichaamsgewicht per dag. Dus voor 24 kg, 24 druppels en dat is ongeveer 1,2 ml.
Door Staftime
#862998
Ik heb van mijn zus een flesje met druppelaar gekregen met appelazijn.
Ik wil morgen ochtend beginnen met 10 druppels.
Vandaag heb ik haar ph gemeten en dat was 8.
Het is dus wel iets gezakt, maar lang niet genoeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door