Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#847128
Ik verwacht, dat het helemaal niets met elkaar te maken heeft. 
Het zou dan kunnen komen, als ik jouw gedachte volg, doordat de moederhond barf eet. Want voordat de kereltjes zelf gaan eten, moet het ballenverhaal eigenlijk al in orde zijn.
Kan me niet voorstellen, dat dat zo zou zijn.

Hanny
Door pallas
#847141
Geen probleem mee gehad, maar de moeder teef werd niet volledig vers gevoerd, dus ik weet niet of deze mee wilt rekenen.
Ik heb ook geen vergelijkings materiaal, Didot was de enige reu in het nest.
Door Deesje
#847208
maar... de balletjes zijn toch al zo'n beetje ingedaald voordat ze echt gaan barfen? normale leeftijd dat ze allebei goed voelbaar moeten zijn is toch vanaf ong 5/6 weken en dan krijgen ze toch geen barf of mis ik nu iets??

de balletjes van kito waren allebei voelbaar maar eentje was met 8 weken nog niet volledig ingedaald, maar met 10 weken zat t hele zaakje goed op zijn plek..
Door Sietie
#847227
Deesje schreef: maar... de balletjes zijn toch al zo'n beetje ingedaald voordat ze echt gaan barfen? normale leeftijd dat ze allebei goed voelbaar moeten zijn is toch vanaf ong 5/6 weken en dan krijgen ze toch geen barf of mis ik nu iets??

de balletjes van kito waren allebei voelbaar maar eentje was met 8 weken nog niet volledig ingedaald, maar met 10 weken zat t hele zaakje goed op zijn plek..
de moeders zijn barfhonden, en met 4 weken kregen de pups gemalen pupmix :)dus de moeders zijn ook altijd gevoerd met barf (geen kvv en geen brok)ik was hier wel nieuwsgierig naar, omdat ze op vers ook langzamer opgroeien, dacht ik misschien dat , dat ook wel later door de barf kwam...maar zo aan de reacties  te zien niet dus....daar was ik even nieuwsgierig naar
Door Ine
#847478
Hier ook geen late ballenzakkers ;)
Die 3 teven, zijn dat 3 totaal verschillende lijnen?
Want ik zit hier meer als een erfelijke aanleg te denken. Net als je vaak ziet, dat teven dezelfde cyclus hebben als moeders.
Als ze maar komen en dan blijven, dat lijkt me het belangrijkste.

Anneke62:
Auwwww!!! Dat klinkt weer niet vriendelijk! 
Als het de waarheid is, dan is dat toch gewoon zo? :-\
Door anneke62
#847567
Ine schreef: Hier ook geen late ballenzakkers ;)
Die 3 teven, zijn dat 3 totaal verschillende lijnen?
Want ik zit hier meer als een erfelijke aanleg te denken. Net als je vaak ziet, dat teven dezelfde cyclus hebben als moeders.
Als ze maar komen en dan blijven, dat lijkt me het belangrijkste.

Anneke62:
Als het de waarheid is, dan is dat toch gewoon zo? :-\
Maar het is de toon die de muziek maakt toch?
#847649
mijn reutje krijgt dus ook barf en ik neem dit niet kwalijk op, het is nm ook zo.
maar hoop hebben kan toch geen kwaad?!
en volgens mij heeft de voeding geen invloed op 't indalen van de balletjes, althans ik heb daar nog nooit van gehoord en meestal is het toch iets erfelijks.
ellen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#848695
Sietie schreef: mijn vraag is dat of de balletjes van een reu later indalen bij barf gevoerde honden dan bij brok gevoerde honden? Ze komen dus wel, maar later.....
Ik heb meer dan 10 jaar gefokt met rauw gevoerde honden en nog nooit een reu gehad die laat of geen  ingedaalde ballen had
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door