Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madelonverschoor
#835219
@Kruimel
Sorry vergat te antwoorden op je vraag, nee Raya eet geen vers ik vond of vind haar teveel op leeftijd om haar voeding te veranderen, ze krijgt af en toe wel een bot, rauw vlees en groenten, maar het is niet haar hoofdmaaltijd en soms smult ze af en toe wel wat mee van het eten van Jay
Door karin2
#835327
madelonverschoor schreef: @Kruimel
Sorry vergat te antwoorden op je vraag, nee Raya eet geen vers ik vond of vind haar teveel op leeftijd om haar voeding te veranderen, ze krijgt af en toe wel een bot, rauw vlees en groenten, maar het is niet haar hoofdmaaltijd en soms smult ze af en toe wel wat mee van het eten van Jay
leeftijd is absoluut geen probleem om je hond op vers over te schakelen ,integendeel ze fleuren er heel vaak helemaal van op .
ik zie geen enkel probleem temeer om dat ze nu toch al af en toe vers vlees en een bot krijgt .
er zijn er hier wel meer die hun hond of kat op (zeer) hoge leeftijd zelfs cold turkey hebben overgezet .
tot grote vreugde van de hond die zijn laatste jaren nog heerlijk mag smullen  :)(oke sommige katten vinden dat ze gepest worden  ::) )
Door conleeuw
#835350
karin2 schreef: leeftijd is absoluut geen probleem om je hond op vers over te schakelen ,integendeel ze fleuren er heel vaak helemaal van op .
ik zie geen enkel probleem temeer om dat ze nu toch al af en toe vers vlees en een bot krijgt .
er zijn er hier wel meer die hun hond of kat op (zeer) hoge leeftijd zelfs cold turkey hebben overgezet .
tot grote vreugde van de hond die zijn laatste jaren nog heerlijk mag smullen  :)(oke sommige katten vinden dat ze gepest worden  ::) )
ik heb Bess op oude leeftijd cold turkey overgezet op vers, ging prima, ze ging weer lekker strak in haar spieren zitten, ze liep in die tijd nog goed mee met de menigte, ze was ongeveer 13 toen ik haar overzetten ;)
Door Yvonne K
#835414
Mijn Anouk was zo'n 12 jaar toen ik haar overzette op kvv en nu barft ze met de andere honden mee met alleen de zachtere botten en niet te grote stukken vlees.
Ze knapte echt op met versvoer. Werd wat speelser en liep - zeg  maar - veerkrachtiger. En aanslag van tandsteen gaat minder snel.
Door Nynke
#835419
Een beetje  :offtopic2:  Wat spreekt er een liefde uit jullie woorden voor jullie oudere hondjes, heerlijk !!!

Weer on-topic, ik merk dat Gunnar ook een echt oudje wordt. Oortjes kapot  :D, beetje dwalen, niet opletten waar hij loopt, traag. Maar goed, ik heb er poep aan, hij is mijn trouwe kameraad !!

Ik zou je hond ook nog overzetten, misschien dan niet op Barf, maar wel op kvv. Succes !!
Door anja247
#835425
ik ook heb mijn Kelly overgezet op BARF toen ze 12+ was. in feite, heeft connie het gedaan toen ze daar logeerde en tussen de barfende menigte ook smeekte om een lekker hapje. en toen ze weer thuis kwam, ben ik verder gegaan.
ze had toen Cushings - op dat moment nog niet gediagnoseerd - en ik dacht, dat duurt niet lang meer. hoopte hiermee de kwaliteit van haar leven iets te verbeteren, nog.

Echt geen enkel moment spijt gehad.
Sinds Kelly op Vetoryl zit voor de Cushings, is het een nieuwe hond geworden.
Met de afgekloven en afgebroken tanden in haar mond kraakt ze vrolijk door kip, geit en wat ze ookal voor haar snufferd krijgt.
Ze is nu zo speels als een jong hond. Wanneer ik met haar wandel en mensen horen dat ze al 15 is, vallen ze van verbazing zowat om.

Niet helemaal on topic, maar kon het niet laten om even te pronken met mijn oudje (die kan horen als de beste wanneer een blik kattenvoer een provincie verder wordt opengemaakt, maar niet hoort wanneer ik zeg dat ze NU moet stoppen met graven in het tuin...)
Door Mevroi Kruim
#835522
madelonverschoor schreef: @Kruimel
Sorry vergat te antwoorden op je vraag, nee Raya eet geen vers ik vond of vind haar teveel op leeftijd om haar voeding te veranderen, ze krijgt af en toe wel een bot, rauw vlees en groenten, maar het is niet haar hoofdmaaltijd en soms smult ze af en toe wel wat mee van het eten van Jay
OK, dan kan ik me voortellen dat een eiwitsupplement een goeie werking heeft. Vers bevat zoveel eiwit dat ik niet echt een effect zou verwachten, maar brok of blik bevatten vaak weinig eiwit en in veel gevallen ook van mindere kwaliteit, en voor een oude hond die een minder efficiente vertering krijgt kan zo'n supplement dan wel helpen.

Zoals je ziet zijn er meer mensen die oude honden op vers hebben overgezet dus dat hoeft je niet tegen te houden. Ik heb mijn toen alr edelijk bejaarde katen bijna 6 jaar geleden onder dwang overgezet naar vers vanwege struviet en blaas- en nierproblemen en dat was eht beste dat ik ooit voor ze heb gedaan. Het is echt niet te geloven zoals ze opknapten.
Heel veel honden knappen ook enorm op van vers, echt zo'n effect van 'jippie! echt eten!' En ik weet niet wat det spul kost maar ik denk dan vers voeren niet duurder kan zijn en zo krijgt je hond op een natuurlijke manier de nodige voedingsstoffen binnen.
Door madelonverschoor
#835869
Ik zou graag over willen stappen, maar ik woon in Frankrijk en hier zijn ze nog niet zo ver dat er speciale producten zoals KVV te koop zijn; buiten dat zijn dingen zoals ingewanden waanzinnig duur, aangezien het hier voor menselijke consuptie is; b.v. pens kost hier net zoveel als gewoon vlees, maar goed heeft iemand een raad of een bepaald diner waar ik mee zou kunnen beginnen, ben altijd zo bang dat ik het verkeerd doe! Boven alles gun ik mijn bejaarde raya een perfecte oude dag dus niets is mij te veel!!
Door ~Joke~
#836163
Ik vond Frankrijk in de vakantie een waar BARFparadijs. Alles ligt in de supermarkt te koop: zoals oa konijn, parelhoen, zelfs lam en schaap. En ook veel orgaanvlees. Ook veel verse vissoorten. Prijzen heb ik niet zo naar gekeken maar ik dacht vergelijkbaar met Nl.
Dit kwam ik nog in de bieb tegen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 176.0.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door