Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#831857
Cairo stond vanmorgen heel zielig op en jankte erbij.Toen hij naar mij toe wilde lopen(ik riep hem om hem te gaan uitlaten) verzette hij bijna geen stap en het leek net of zijn achterpoten "vast' zaten.Hij heeft maar 2 kleine stapjes naar mij toe gelopen,ik schrok en dacht in de eerste instantie aan weer een maagkanteling,maar het bleek dus zijn achterpoten te zijn.

Toen ging ie weer op zijn mand liggen,en ik hem weer geroepen en toen kwam die gelijk,het opstaan ging wel stijfjes,maar na een paar passen door het huis,was er "niks"meer aan de hand.Toen stond die gewoon weer te kwispelen naar mij.

Is dit nu artrose,en kan ik daar nog wat voor geven?
Gluco en Chrondotine,toch?
Ik geef nu ook wel Spiersupprt(hij is bijna leeg)
Dacht dat er in spiersupport ook gluco&chrondo zat.
Mag ik er dan een aparte gluco&chrondo supplement bijgenven,dus spiersupport met een gluco&chrond supplement samen of is dat niet aan te raden

En qua beweging?
Normaal fiets ik nog 2 x in de week met Cairo(uurtje per keer op een heel langzaam tempo) zou ik dit gewoon kunnen blijven doen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#831865
Het hoeft niet meteen arthrose te zijn. Hij kan zich ook bezeerd of overbelast hebben. Hoe oud is hij?
Door judith1967
#831928
Cairo wordt volgende weel alweer 13 jaar!!

Ik heb maandag voor het laatst gefiets en buiten heeft ie geen rare bewegingen gemaakt.

Ik hoorde hem wel vannacht opstaan en janken toen die een rondje ging lopen op zijn mand om weer te gaan liggen.
Door judith1967
#832205
Nee,dat topic ken ik nog niet,net even doorgelezen,lijkt mij echt waanzinnig goed spul,en jullie zijn er ook tevreden over.

Ga maandag eerst even naar de d.a en als tie dan idd last heeft van artrose ga ik mij even meer verdiepen in dat Corta rx.

Maar kent iemand het merk Doils.Geef ook iemand aan zijn hond met artrose,schijnt oo kgoed te werken.
Door judith1967
#832602
Even een update,ben toch maar vanavond gegaan naar de d.a.

Vanmiddag wilde hij zowieazo niet meer opstaan en als tie het toch probeerde verging die van de pijn.

Het probleem komt uit zijn rug/heupen vandaan.De d.a voelde het meteen.Volgens hem heeft Cairo daar echt goed pijn aan.
Hij heeft een metacam injectie gehad en ik heb metacam meegekregen voor alleen het weekend.Maandag ochtend ga ikweer terug.

Nu maar duimen dat het gewoon een onsteking is en dat het overgaat!!!
Door 202Spots
#832631
Hopen maar dat ie vlug beter voeld!!

Ik had even de Doils bekeken,maar ik denk dat de Cortaflx meer voordelen heeft dan de Doils.

Voor honden met rugklachten of gewrichtsproblemen

Onze olie bestaat uit 80% omega-3 vetzuren waarvan 40% EPA is. Elke milliliter bevat zo 800 mg omega-3 vetzuren waarvan 400 mg EPA: een prima ontstekingsremmende hoeveelheid indien u per 10 kg lichaamsgewicht dagelijks 1 ml toedient. De toevoeging van een zeer hoge dosis vitamine E (10% of 100 mg per milliliter) staat borg voor een optimale bescherming in het lichaam tegen vrije radicalen, de stoffen die veroudering en ontstekingen veroorzaken. Doils Arthrosis is daarom een fantastisch product dat een gunstig effect heeft op alle vormen van arthrose (gewrichtsslijtage) en spondylose (degeneratie van de wervels) in de ruggengraat. Dit helpt uitstekend om uw hond actief en beweeglijk te houden en zo een lang, gelukkig en gezond leven te leiden.

http://www.doils.net/v1/producten/produ ... nl&prod=ar
Door judith1967
#835378
Even een update,
Nu met de Metacam gaat het goed.
Ik ben nu de dosis om de 3 dagen aan het verlagen.
Metacam gaat per kilo lichaamsgewicht,dus ben vandag begonnen met een dosis vor een hond van 25 kilo.

Vanmorgen aaide ik hem aan de zijkant bij zijn lies en toen piepte hij,even daarna weer daar geaaid,maar toen piepte hij niet.
Ik kijk hoelang hij het goed doet op de Metacam,maar zodra hij weer pijn gaat krijgen,wil ik toch wel een foto laten maken,zodat wij ook weten wat hou nou heeft!!
Heb nu het idee dat ik de pijn aan het onderdrukken ben,maar niet het probleem!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door