Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#815139
[quote="Lizzy"]
Hetzelfde. Ze is nog steeds net zo hysterisch als anders.... :-\
[/quote]
>:( dat schiet dus niet echt op lijkt het.
Zit je al aan de maximale dosering die je meegekregen hebt?
Door pallas
#815158
[quote="Lizzy"]
Ja, onwijs leuk! Nee, men zegt altijd dat een mens en een hond duf wordt van valium. En het enige dat ik wilde zeggen is dat dat in Pink d'r geval dus niet het geval is. Nee, ik wil helemaal niet dat ze duf wordt. Ik wil haar het liefst blij en vrolijk! En wat minder hysterisch....
[/quote]


Je mag honden natuurlijk niet vergelijken met mensen..maaaar mijn zoon heeft vroeger ook valium voor een operatie gekregen want daar zou hij lekker duf van worden.
Ja, dat hebben we geweten, we moesten hem met 3 man vasthouden en hij stuiterde werkelijk alle kanten op, zó hyper werd hij ervan!! Voor hem was het dus geen succes. :-\

Wel wil ik nog even zeggen dat jullie het geweldig gedaan hebben zo met Pinkel , en dat jullie het nog stééds geweldig doen :)

Ik hoop dat jullie de goede dosis kunnen vinden en anders een ander medicijn zodat het voor allemaal wat dragelijker wordt!!
#815931
ikzelf heb ervaring met valium, heel erg trouwens, ben verslaafd geweest moet ik tot mn schande bekennen... :-[
ik slik t nu nog...heel af en toe, zo min mogelijk...

ik werd er ook niet rustig van.
paranoia of hoe je t schrijft wel. :-\
en drukker ook...

wat voor mij het beste werkte was eerst veel eten, dan werkte t beter...
dan bereikte ik beter wat ik ermee wilde bereiken....
mn broer heeft er ooit 1 genomen en kletterde gelijk in coma met zn hoofd op de tafel :-X ???

ik hoop dat t met pinkel gaat werken, of iets anders, zodat er rust komt.
#815943
Meid, Lizzy, ik lees dit nu pas (net terug uit Uppsala). Groot gelijk dat je aan de medicijnen gaat, dwz Pinkel (hoewel, als het voor haar niet werkt is mother's little helper misschien wat voor jou  ;D ;D)
Het is voor jullie een ellende, dat hysterische gedrag, maar voor haar moet het ook afschuwelijk zijn om echt continu onder de stress te zitten. EN als je alles geprobeerd hebt zijn medicijnen gewoon een goeie optie. Alles beter dan dit!

Ik word zelf ook lekker duf van valium maar mijn moeder werd er ook hyperactief van ... ook van morfine trouwens, na een operatie moesten ze haar aan haar bed vastbinden, ze ging compleet hallucineren. Zoals je misschien weet is mijn moeder dementerend en dat gaat bij haar met veel angsten gepaard en daardoor ook veel verdriet. Zij krijgt al jaren een licht anti-depressivum dat bij haar prima werkt om de angsten te onderdrukken. Daardoor is ze veel rustiger en dus ook gelukkiger. Ik hoop echt dat jullie zoiets voor Pinkel kunnen vinden. Misschien moet je wat doorzoeken om het juiste bij haar passende middel te vinden, uiteindelijk werken lang niet alle medicijnen bij iedereen volgens het boekje. Bij dementerenden bv wordt heel vaak Haldol gegeven, maar ik ken uit persoonlijke ervaring al 6 mensen bij wie dat afschuwelijke uitwerkingen had, mensen verzombieden totaal, werden veel dementer dan voorheen, en het werkte nul,nul tegen de angsten waartegen het bedoeld was. Zo zie je maar.
Heel veel succes met je meisje!
Door Lizzy
#816113
Kruimel schreef: Meid, Lizzy, ik lees dit nu pas (net terug uit Uppsala).
Fijn dat je er weer bent :-*!
Groot gelijk dat je aan de medicijnen gaat, dwz Pinkel (hoewel, als het voor haar niet werkt is mother's little helper misschien wat voor jou  ;D ;D)
Ja, hahaha, ik heb nog 11 pilletjes valium over ;D
Het is voor jullie een ellende, dat hysterische gedrag, maar voor haar moet het ook afschuwelijk zijn om echt continu onder de stress te zitten. EN als je alles geprobeerd hebt zijn medicijnen gewoon een goeie optie. Alles beter dan dit!
Dat is ook zo. En ik had het hier met Monique nog over: Pinkel is natuurlijk niet de hele dag door hysterisch. Het aantal redelijk relaxte momenten was lager dan het aantal gestresste momenten. Maar, daar moeten we dan ook wel een hoop voor doen. Of eigenlijk: voor laten. Wij lopen redelijk op onze tenen om haar zo'n rustig mogelijk leven te bieden. En nu haar hysterische gedrag toeneemt, wordt het voor ons gewoon te.
Ik word zelf ook lekker duf van valium maar mijn moeder werd er ook hyperactief van ... ook van morfine trouwens, na een operatie moesten ze haar aan haar bed vastbinden, ze ging compleet hallucineren. Zoals je misschien weet is mijn moeder dementerend en dat gaat bij haar met veel angsten gepaard en daardoor ook veel verdriet. Zij krijgt al jaren een licht anti-depressivum dat bij haar prima werkt om de angsten te onderdrukken. Daardoor is ze veel rustiger en dus ook gelukkiger.
Ja :'(. Het is mij opgevallen dat veel dementerende mensen angst krijgen. Heel veel angst. En de juiste medicatie is hier volgens mij zo mega-essentieel! Ik ben blij te lezen dat ze zich gelukkiger en rustiger voelt met een mild anti-depressivium. Werd het bij jou moeder (de angst) ook eerst erger, toen ze net met de medicijnen begon? (om vervolgens minder te worden).

Ik hoop dat Pinkel ook gelukkiger wordt, wanneer ze medicijnen krijgt. Want daar gaat het natuurlijk vooral ook om, dat zij zich lekkerder in d'r vel voelt.....
Ik hoop echt dat jullie zoiets voor Pinkel kunnen vinden. Misschien moet je wat doorzoeken om het juiste bij haar passende middel te vinden, uiteindelijk werken lang niet alle medicijnen bij iedereen volgens het boekje. Bij dementerenden bv wordt heel vaak Haldol gegeven, maar ik ken uit persoonlijke ervaring al 6 mensen bij wie dat afschuwelijke uitwerkingen had, mensen verzombieden totaal, werden veel dementer dan voorheen, en het werkte nul,nul tegen de angsten waartegen het bedoeld was. Zo zie je maar.
Heel veel succes met je meisje!
In overleg met onze DA zijn we vandaag met Clomicalm begonnen. Daar heeft mijn DA de beste ervaringen mee maar hij zei ook onmiddellijk: "als dit niet werkt, wil niet zeggen dat selgian niet helpt". Dierenartsen hebben eigenlijk de keuze uit valium, selgian en clomicalm, in deze gevallen. Maar, er zijn inderdaad nog wel meer middelen. Gelukkig zijn er heel veel lieve mensen die hun hulp (soms achter de schermen) hebben aangeboden om een overzicht te krijgen van de medicijnen, wat ze doen, welke boeken ik moet lezen, welke etologen ik kan mailen/bellen, etc. Echt geweldig dat iedereen zo meeleeft :-*!

Haldol brengt bij mij ook hele slechte herinneringen boven. Dit kreeg mijn schoonvader, in de laatste maanden van zijn leven. Vreselijk. Verschrikkelijk. Ook om die reden zal ik super-alert zijn op hoe Pinkel zich gedraagd en voelt. Ik moet niet hebben dat ze zich afschuwelijk gaat voelen door die rot-pillen.
#816178
twee jaar geleden heb ik op een algemeen forum een vraag over een zelfde soort probleem gesteld.
http://www.hondenplaza.nl/phpBB2/viewto ... ht=rondjes

Dit hondje was wel heel veel kleiner(Japanse spaniel) en dus is de "last"die we ervan hadden natuurlijk ook wat minder, maar evengoed was het niet leuk.
Na de clomicalm hebben we ook nog calmivet gebruikt(naar het schijnt ook een soort valium), maar hier was de hond echt van onder zeil. Dit gaf ik daarom alleen heel soms als ik echt gek van hem werd.
Waar ik op een gegeven moment wel achter kwam dat hij heel rustig werd van een "wiegende" beweging. Dan zat ik wat voorover op het puntje in de bank en ik hield mijn handen om zijn lichaam (poten hangend)en liet hem in een rustige cadans van voor naar achteren schommelen. Dan voelde ik zijn hele lijfje ontspannen en hing hij uiteindelijk slap in mijn handen, hij genoot daarvan.
Dat kun je echter met een dalmaat niet doen helaas.
Ik heb toen een plan gekregen om zo'n soort Babyswing om te bouwen voor mijn hond maar inmiddels is Mo na een medisch probleem ingeslapen en heeft hij eindelijk rust.
Dit "repeterende gedrag" zie je ook vaak bij mensen met een geestelijke handicap, bijv. inderdaad heen en weer lopen of in rondjes, hoofdbonken, of vingers klikken/tikken etc. Het gaat te ver om honden en mensen te vergelijken maar zou het toch niet een wat geestelijke afwijking bij de hond kunnen zijn?
Toch ben ik benieuwd of Pinkel ook inderdaad rustig zou worden van het heen en weer wiegen net als mijn hond. Is helaas wat lastiger in de praktijk te brengen.
Door Lizzy
#817312
AstridStraver schreef: Lizzy hoe gaat het nu na een paar dagen, zie je al effect van de Clomicalm?
Nee, ik zie nog geen effect. Maar dat zou ook wel erg snel zijn. Het duurt soms wel 2 maanden, voordat je effect ziet.
#817352
mss zou Prozac iets zijn?Mijn hond heeft dat een paar jaar terug gehad.Was helemaal de weg kwijt,en daarbij sloopte ze het hele huis.Vraag eens of je da er ervaring mee heeft.Het duurde wel even voordat het aansloeg.


                              Tineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door