Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#814261
Ik denk dat niemand je ongelijk kan geven, ik had d'r ook aan iets rustgevends geholpen hoor. Ben met Lilly ook bezig geweest met kamillebloemetjes en citroenmelisse en valeriaan-schapenvetsnoepjes en die heeft lang zulk probleemgedrag niet als Pinkel. Ik hoop voor jullie dat het helpt. ;)
#814262
pfoeh he, je hebt het al heel erg lang volgehouden vind ik. Mijn respect daarvoor.
Soms kun je helaas niet anders dan naar iets chemisch overgaan om het voor jezelf, maar ook voor de hond hopelijk, schappelijk en dragelijk te houden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er aan onderdoor gaat.
Snap uiteraard dat het voelt als falen, maar ik denk dat je na 7 jaar kunt zeggen dat dat zeker niet zo is!

Ik hoop dat de valium gaat werken.
Wij hebben zelf een half jaar clomicalm gebruikt bij Jordan toen we hem een jaar of twee hadden. Hij vertoonde erg neurotisch gedrag vanaf het begin dat we hem uit het asiel haalde en na 2 jaar was er ook niks meer over van zijn staart (die werd grondig gemutileerd door hem zelf). Dus op advies van de DA (in de VS, waar ze toch iets makkelijker zijn met dit soort medicijnen) aan de clomicalm.
Helaas heeft het voor Jordan niet gewerkt, het enige was dat hij er totaal apatisch van werd, maar het neurotische ging er niet van weg (continu rondjes lopen om 1 stoel heen of een boom en staart verder mutileren). Toen na 6 maanden het gewenste resultaat uitbleef zijn we er mee gestopt.

Ik hoop echt dat dit gaat werken voor jullie en Pinkel uiteraard! Ik herken je waanhoop in deze....

Sterkte ermee!
Door Decibels
#814264
en hoe is ze nu? merk je al wat?

Ik heb ooit een hond moeten drogeren vanwege een langdurig geblesseerde schouder. Overdag hield ze zich wel koest, maar als ze zich in haar slaap omdraaide gilde ze het hele huizenblok bij elkaar...moet zeggen dat het uitstekend hielp..'s avonds een pilletje en ze sliep als een roos de hele nacht door. Alleen na een paar dagen was ze al 'verslaafd'....stond of zat ze bij het pillenkastje als een junk op haar pil te wachten...

Ik hoop niet voor je dat dat bij Pinkel gaat gebeuren. Sterkte ermee...!
Door Borke
#814267
Ach Lizzy, wat waardeloos en het is van die troep.
Toch vind ik het een goede oplossing om dit te proberen, ik heb zelfs eens 2 dagen valium als spierverslapper voor rugpijn geslikt en ik voelde me er wel lekker bij zeg, helemaal relaxed en cool...

En ach je weet hoe Frank is, die grijpt niet snel naar dit soort middelen en toch heb ik voor onze oudste kater al meer dan 4 jaar Clomicalm van hem, het is dat of inslapen want wie wil een kater die steeds in de stoel of bank piest...
Hij doet het er goed op, piest nu nog maar heel af en toe.

Wat heb je nou allemaal niet al geprobeerd met Pinkel, heb je dat ooit voor jezelf op een rijtje gezet? Volgens mij zo'n beetje alles wat er is, behalve deze laatste redmiddelen.

Ik zal voor je duimen dat het helpt. Wij hebben een keer met 2 katten groot succes gehad met valium, het waren 2 fokpoezen (lekker hormonaal) en die hadden ruzie gehad en dachten maar aan een ding: de ander afmaken.
Na een kuurtje valium lagen ze elkaar weer af te soppen en sliepen ze samen, ongelofelijk. Volgens Frank was dat toen ook een laatste mogelijkheid alvorens drastischer maatregelen te nemen.

Wat me bij de katten opviel was dat ze in het begin te groggy waren en toen hebben we de dosering verlaagd, maar het ging prima. Ze kregen er alleen we meer eetlust van.

Ik ben benieuwd wat het met haar incontinentie doet, want als de spieren verslappen, wat is het effect dan op de blaas?

Wie weet is Pinkel morgen wel een heel happy en relaxed hondje  ;)

ik ga heel hardvoor jullie duimen!!!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#814272
Lizzy je schrijft dat het geven van deze medicijnen erkennen is dat je de situatie niet de baas bent........ hier geloof ik niet in!! Dit heeft niets te maken met de situatie niet de baas te zijn maar alles met een hond waar jullie zielsveel van houden en waar jullie enorm maar dan ook enorm veel geduld en liefde in hebben gestoken om haar een goed huis te geven maar die helaas, om wat voor reden dan ook, dergelijk gedrag heeft. En waar met de beste wil van de wereld (en die hebben jullie) op de geijkte manieren onvoldoende tot geen resultaat mee bereikt gaat worden.

Iets tussen haar lieve oortjes is niet oke en er is niets wat jullie daar aan kunnen doen behalve dit soort medicijnen. En als het mee wil zitten gaan jullie allemaal, incluis Pinkel, hier heel veel plezier aan beleven doordat er een beetje meer rust in de tent komt. En dát is echt niet teveel gevraagd.

Hele dikke knuffel voor julie! Ik heb echt bewondering voor jullie geduld en toewijding!
Door Jolly
#814274
och Lizzy, ik vind je een super wijf en mega knap dat je het al die jaren al zo vol kan houden.
Ik heb een deel van je probleem meegekregen in de jaren en je hebt er al echt alles aan gedaan om het anders op te lossen. Helaas werkte dat niet en is dit misschien de oplossing voor jullie.

Dus dikke knuffel
Door petrap
#814280
Soms kun je in een vicieuze cirkel terecht en is het belangrijk om daar op een gegeven moment uit te komen. Jullie kunnen jezelf recht in de ogen kijken dat jullie zo´n beetje alles geprobeerd hebben. Gooi dat faalgevoel dus overboord en we duimen met z´n allen dat een van de middelen die je besproken hebt met je d.a. gaat helpen.
Door Ine
#814290
Meis, niemand die jou kent en het gedrag van Pinkel, zal jullie iets kwalijk nemen.
Waar het om gaat is dat jullie ECHT van elkaar kunnen genieten en tot op heden was dat niet echt mogelijk.
Jullie beiden lijden eronder, maar de rest thuis ook, dus ga ik intens duimen, dat dit voor jullie een oplossing is!
Je hiervoor schamen, of het gevoel hebben tekortgeschoten te zijn, slaat helemaal nergens op, al kan ik het me best voorstellen. :-*
Je hebt alles al geprobeerd, niets werkte, dus dan nu dit maar.
Jullie allemaal sterkte :-* :-*
Door roefus
#814316
Eigenlijk vind ik dat je geen keuze hebt.
Als je al zowat alles geprobeerd hebt, dan lijkt dit me de enige manier om het draaglijk te houden.
Niemand is er bij gebaat als jezelf door de rooie gaat en Pinkel al helemaal niet.
Als de valium werkelijk een stuk helpt, dan denk ik dat je feitelijk Pinkel hiermee 'een gelukkiger leven' toedient.
Want ze kan zich (in mijn ogen) toch ook zelf niet fijn voelen, als ze zich zo opgefokt moet gedragen.
Wat in een hoofdje zit, kun je er (soms) niet meer uitnemen, en daar kan het beestje ook verder niets aan doen.  :'(
Ze lijdt er zelf ook onder.
Was ze 'een mens', dan had ze zélf wellicht al de keuze gemaakt om 'geholpen' te worden met medicijnen.  ;)
Nu doe jij dat voor haar.  :-*
Ik hoop dat het helpt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door