Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#808319
Netty schreef: aloe vera erop smeren, helpt infecties tegen te gaan en schermt de wond af.
dus een plantje mee smokkelen ;)
Aloe werkt inderdaad altijd goed, maar ik heb het niet meer staan. Ik ben helaas zo onhandig geweest om mijn aloes te laten doodvriezen.  :-[
Door karin2
#808858
kan je er geen zilver opspuiten ?
ik weet niet meer hoe het noemt , maar wij hebben ooit een sint bernhard gehad die met maden besmet was en toen ging er een zilverlaagje over uit een spuitbus (word ook veel bij paarden gebruikt )
hier een link over maden bij schapen en hoe te behandelen (ja ik weet het is een hond  ;) maar misschien heb je er wat aan .)
Door karin2
#808859
karin2 schreef: kan je er geen zilver opspuiten ?
ik weet niet meer hoe het noemt , maar wij hebben ooit een sint bernhard gehad die met maden besmet was en toen ging er een zilverlaagje over uit een spuitbus (word ook veel bij paarden gebruikt )
hier een link over maden bij schapen en hoe te behandelen (ja ik weet het is een hond  ;) maar misschien heb je er wat aan .)

http://www.livestock.bayer.be/SCAHABLX/ ... enDocument
Gebruikersavatar
Door Sonja
#808912
karin2 schreef:
http://www.livestock.bayer.be/SCAHABLX/ ... enDocument
Hmm, ziet er niet fris uit. Gelukkig heeft Doddy hier geen last van. Maar ter voorkoming houd ik de plekjes toch maar liever afgedekt.
Eergisteren had ze een dik voetje gekregen, dus had ik het verbandje losser gedaan. Nu was gisteren haar voetje weer mooi geslonken, maar toen was dus het verbandje afgezakt. Voor wat betreft laagjes uit spuitbussen: het zijn doorligplekjes die ontstaan door een combinatie van een verminderde doorbloeding en contact met de grond. Ze schuurt deze plekjes ook kapot doordat ze moeite heeft met opstaan. Ze gaat dan vanuit liggen eerst zitten, maar dan zit ze dus met haar poten nog gestrekt. De beweging van het opstaan haalt ze dan zijwaarts uit haar hele poot. Beetjes lastig uitleggen, misschien maar waar het op neerkomt is dat ze de plaats waar de plekjes zitten over de grond schuurt bij het opstaan. Ik ben dan ook bang dat zo'n laagje er snel weer afschuurt. Verbandjes geven meer bescherming tegen verergering van de plekken.
Door Minna
#809064
Als die graag in de stal ligt kan die dan niet op een hoop stro? Hier liggen de honden van de buurman ook altijd bij de stal, daar is een hoop stro voor ze om in te liggen.
Door Eef+Stippels
#809068
Pfff, lastig hoor  :-\

Ik heb in mijn homeopatisch geneesboek (voor mensen) de volgende tips gevonden bij doorliggen:
- eiwitrijke voeding
- voldoende vitamine c
- huid schoon en droog houden
- plooien in de ondergrond glad strijken
- masseer het lichaam voor betere doorbloeding

middelen:
- hamamelis virginiana d6
- arnica montana d6
- ginkgoplus

en calendulan.

De meeste dingen zijn al wel genoemd, maar ik plaats het toch maar even  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#809079
Minna schreef: Als die graag in de stal ligt kan die dan niet op een hoop stro? Hier liggen de honden van de buurman ook altijd bij de stal, daar is een hoop stro voor ze om in te liggen.
Er ligt wel een lekker met fleece bekleed kussen in de stal, hoor. En als ze zou willen dan kan ze ook in het stro liggen. Maar als het wat warmer weer is zoals het weekend, dan ligt ze liever op de koele cementvloer. Gisteravond was het wat koeler en toen was ze wel lekker op haar kussen gaan liggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#809082
Evelyn schreef: De meeste dingen zijn al wel genoemd, maar ik plaats het toch maar even  ;)
Bedankt! Ik kan er zelf natuurlijk niet zo heel veel mee aangezien het niet mijn hond is en ik dit slechts een weekje doe, maar ik kan het wel doorgegeven aan de eigenaar.
Door Eef+Stippels
#810354
Sonja schreef: Bedankt! Ik kan er zelf natuurlijk niet zo heel veel mee aangezien het niet mijn hond is en ik dit slechts een weekje doe, maar ik kan het wel doorgegeven aan de eigenaar.
Dat lijkt me inderdaad een goed plan! Ik hoop dat de eigenaar er wat mee kan!
Door Eef+Stippels
#810362
Sonja schreef: Aloe werkt inderdaad altijd goed, maar ik heb het niet meer staan. Ik ben helaas zo onhandig geweest om mijn aloes te laten doodvriezen.  :-[
Als je geen plant hebt, zou je evt aloe vera jelly kunnen gebruiken...
Door Foksuk
#810540
Eiwitrijk voedsel zoals al genoemd werd, en een ouderwets schapenvachtje of een dik vetbed, gebruiken wij ook nog steeds in de zorg (mensen zorg)  Dat is voor een stalhond ook makkelijker realiseerbaar en goedkoop.
Succes!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#810555
De plekjes zien er eigenlijk best goed uit. Maar op het ogenblik zitten haar oorrandjes vol met vliegen die haar oren lijken aan te vreten. Wat zou ik daar nou het beste aan kunnen doen? De randjes van haar oren lijken geïrriteerd en bloeden een beetje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door