Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#806444
Sonja schreef: De plek is niet groter geworden maar ik heb wel nog een ander, kleiner plekje ontdekt. Ik heb net beide plekken nog maar eens gewassen met betadineshampoo en daarna drooggeföhnd. Het ziet er op zich netjes uit maar ik weet wel weer duidelijk dat het een reu en dus een vent is.  :-X
prikte het??

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#806517
Femke schreef: prikte het??

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ja, en dat weet nu heel Hoogstraten.

Ongelooflijk toch, Boefje heeft een periode ook veel hotspots gehad en die gaf geen kick als ik dat schoonmaakte. Maar die stoere bink die op andere punten keihard voor zichzelf kan zijn, gilt moord en brand als het een beetje prikt.  :-\ 
Gebruikersavatar
Door Sonja
#807312
Gisteravond begon hij opnieuw op een andere plek op zijn rug te bijten. Toen ik het zag zat daar al een plek waar de vacht nat was en de huid eronder een beetje rood. Ik heb er direct propolis op gespoten, waarop hij natuurlijk weer een jodeldemonstratie heeft weggegeven. Daarna heeft hij er niet meer aan gezeten.
Ik zit me nu wel af te vragen hoe hij aan die jeuk komt. Hij begon gisteravond ook al aan zijn poten te likken en te knabbelen. Hij heeft hier al in geen jaren last van gehad. Vlooien heb ik niet bij hem kunnen ontdekken. Waar ik wel aan zit te denken is het biotinesupplement dat ik hem sinds een maand geef vanwege een steeds splijtende nagel. Vlak nadat ik daarmee was begonnen had hij ook ineens een plek waar hij aan had zitten bijten, maar omdat dat maar van korte duur was heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed. Stop er in ieder geval nu maar mee.
Door Femke
#807369
Sonja schreef: Gisteravond begon hij opnieuw op een andere plek op zijn rug te bijten. Toen ik het zag zat daar al een plek waar de vacht nat was en de huid eronder een beetje rood. Ik heb er direct propolis op gespoten, waarop hij natuurlijk weer een jodeldemonstratie heeft weggegeven. Daarna heeft hij er niet meer aan gezeten.
Ik zit me nu wel af te vragen hoe hij aan die jeuk komt. Hij begon gisteravond ook al aan zijn poten te likken en te knabbelen. Hij heeft hier al in geen jaren last van gehad. Vlooien heb ik niet bij hem kunnen ontdekken. Waar ik wel aan zit te denken is het biotinesupplement dat ik hem sinds een maand geef vanwege een steeds splijtende nagel. Vlak nadat ik daarmee was begonnen had hij ook ineens een plek waar hij aan had zitten bijten, maar omdat dat maar van korte duur was heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed. Stop er in ieder geval nu maar mee.

dat is eigenlijk raar, want biotine is toch juist heel goed voor de huid?
Door ~Joke~
#807418
Spike zat de laatste dagen ook steeds zo fanatiek op zijn poot te kluiven bij hem is de lijnzaadolie ws de veroorzaker van de hotspots. Bij de hotspot zelf kan hij gelukkig niet komen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#807517
Ik weet natuurlijk ook niet of het wel dat biotinesupplement is dat het veroorzaakt. Heb ook aan een enkele verdwaalde vlo gedacht, maar toen hij gisteravond ook op z'n voeten begon te likken en bijten dacht ik toch meer aan een allergie voor iets. En het enige dat ik kan bedenken dat ik de laatste tijd anders heb gedaan is die biotine. Verder geen andere voeding gegeven, geen andere was- of schoonmaakmiddelen gebruikt etc etc. Dus verdenk ik de biotine, maar voor hetzelfde geld is het toch iets anders. Een of ander plantje in de tuin ofzo. :-\ Het enige dat ik nu kan doen is afwachten of het weg gaat als ik stop met de biotine.
Door madelonverschoor
#807534
Beste Sonja,

Ook ik zweer bij colloidiaal zilver, ik gebruik het voor van alles en nog wat. Maar mocht nou niks echt werken dan heb ik eventueel nog een andere oplossing voor je. Dieren zijn dieren toch, afijn ik heb hier een merrie, die ontzettend veel jeuk aan haar manen heeft en niets maar dan ook werkelijk niets hielp, totdat ik hier een drogist gevonden heb. Ze maken een middeltje tegen jeuk en het is een wondermiddel, want ook mijn ezel had enorme jeuk maar dan op een andere plek en ook daar hielp het. Mocht je het echt niet meer weten, wil ik je er best wat van opsturen, dan kan je het proberen, wie weet. Zou je het willen proberen stuur me dan een mailtje met je naam en adres mijn emailadres is: [email protected]
Gebruikersavatar
Door Sonja
#807545
madelonverschoor schreef: Beste Sonja,

Ook ik zweer bij colloidiaal zilver, ik gebruik het voor van alles en nog wat. Maar mocht nou niks echt werken dan heb ik eventueel nog een andere oplossing voor je. Dieren zijn dieren toch, afijn ik heb hier een merrie, die ontzettend veel jeuk aan haar manen heeft en niets maar dan ook werkelijk niets hielp, totdat ik hier een drogist gevonden heb. Ze maken een middeltje tegen jeuk en het is een wondermiddel, want ook mijn ezel had enorme jeuk maar dan op een andere plek en ook daar hielp het. Mocht je het echt niet meer weten, wil ik je er best wat van opsturen, dan kan je het proberen, wie weet. Zou je het willen proberen stuur me dan een mailtje met je naam en adres mijn emailadres is: [email protected]
Hartstikke bedankt voor je aanbod! Ik denk dus wel heel sterk aan een allergie voor iets, dus ik ga eerst kijken wat er gebeurt als ik stop met het middel dat ik ervan verdenk. Ik doe nu propolis op de plekken en dat helpt tesamen met droogblazen ook heel goed. De plekken genezen eigenlijk heel snel en goed. Alleen is er nu weer een nieuwe plek bij gekomen en het vervelende is dat je natuurlijk nooit vantevoren weet òf en waar er zo'n plek gaat komen. Dus preventief ergens smeren is moeilijk. Dan zou je de hele hond moeten behandelen.
Ik ben trouwens wel geïnteresseerd in jouw middel voor een stalgenoot die een paard met staart- en maneneczeem heeft.
Door conleeuw
#807557
Sonja schreef: Ja, ik heb ook aan waterstofperoxide gedacht, maar dat heb ik niet in huis, dus vandaar dat ik betadineshampoo heb gepakt. Propolistinctuur is qua werking denk ik wel vergelijkbaar met honingzalf. Is tenslotte ook een bijenprodukt dat bekend staat om de antibacteriële werking en het stimuleert ook de wondgenezing.
ik heb altijd een flesje of twee, het werd vaak gebruikt toen ik bij de dierentuin werkten en met de katachtige in aanraking kwam,  dan werd je wel eens gekrabbeld, en dat spoelden wij dan meteen of zo snel mogelijk met peroxide, schitterend, eigenlijk nooit een ontsteking gehad, en toch met enig regelmaat een vieze katten nagel in mijn huid gehad. Nu ook gebuik ik het voro wondjes die vies dreigen te worden.  ;) het is goedkoop, eigenlijk bij ieder drogist te krijgen en erg effectief ;) ok, ik geef toe, ook ouderwets :(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#807609
conleeuw schreef: ik heb altijd een flesje of twee, het werd vaak gebruikt toen ik bij de dierentuin werkten en met de katachtige in aanraking kwam,  dan werd je wel eens gekrabbeld, en dat spoelden wij dan meteen of zo snel mogelijk met peroxide, schitterend, eigenlijk nooit een ontsteking gehad, en toch met enig regelmaat een vieze katten nagel in mijn huid gehad. Nu ook gebuik ik het voro wondjes die vies dreigen te worden.  ;) het is goedkoop, eigenlijk bij ieder drogist te krijgen en erg effectief ;) ok, ik geef toe, ook ouderwets :(
Misschien moet ik het maar eens aanschaffen. Maar eigenlijk is de vezorging van de hotspots niet zo zeer het probleem. Wassen, föhnen en propolis er op en het houdt direct op met etteren. De plekken zien er gewoon netjes schoon uit. Maar ik hoop alleen maar dat er geen nieuwe plekken meer bij komen.
Door 202Spots
#807691
Hele sterke thee zetten en na 't afkoelen,paar x per dag op de hotspot spuiten met sprayer of deppen met theezakje of katoenbal ...
al geprobeerd?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door