Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#797006
Onze twee meiden verharen nu al minimaal 3 maanden ontzettend veel, in het begin had ik het idee dat het door het weer kwam maar nu begin ik me langzamerhand zorgen te maken. Ze krijgen carnibest (afgewisseld verschillende soorten) en af en toe wat barf, niet vaak aangezien mijn vriend hier niet achter staat.

Wat kan ik doen om het verharen te verminderen?

groetjes Marja
Door Lil
#797082
Hoe vaak borstel/kam je de honden? Ik heb zelf eens de fout gemaakt mijn hond te overborstelen, waardoor hij bleef haren. Na hem een tijd helemaal niet meer gekamd te hebben was het haren over. Verder merk ik toch wel dat het weer meespeelt, de mijne is nu met het warme weer voor de derde keer sinds de zomer in de rui. Maar ik moet zeggen, hij heeft dus tussendoor ook drie keer een (helaas zeer korte) periode niet gehaart.
Door Femke
#797119
misschien komt het ook wel door het malle weer, mijn honden zitten ook slecht in de vacht. Volgende week gaan ze lekker naar de trimster, die weet er meestal wel raad mee  ;)
Door MollyBella
#797160
hihi ik borstel die van mij eigenlijk zelden.... :shy: dus daar kan het niet aan liggen

toch het weer... hmmm zou ik de vacht op een of andere manier toch kunnen ondersteunen? Heb visolie capsules gekocht dat schijnt ook wat te schelen??? Maken jullie de capsules kapot? of doen jullie het zo tussen het eten?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#797320
Kan allebei.
Als ze ze zo op willen eten, prima.
Anders even stuk prikken/knippen.
Pas wel op, want soms spuit het eruit, en dan stink je zelf zo naar vis! :D
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#797325
Die van mij eten die capsules in zijn geheel op. Vinden ze erg lekker!!!
Mijn Ramses zat ook erg slecht in zijn vacht (had zelfs een kale plek op zijn rug) Hij krijgt nu tijdelijk elke dag een extra krachtige visolie capsule van de Hema (daar zit ook Borage olie in) en ik merk echt dat zijn vacht weer veel mooier begint te worden.
Door MollyBella
#797550
Mieke L. schreef: Hij krijgt nu tijdelijk elke dag een extra krachtige visolie capsule van de Hema (daar zit ook Borage olie in) en ik merk echt dat zijn vacht weer veel mooier begint te worden.
Die heb ik ook gehaald van de Hema, ze vinden het zo niets maar als de olie uit de capsule is eten ze mijn vingers bijna op (die ruiken dan ook naar zalm)

Hoe vaak geef jij de capsule anders? Om de dag of een keer in de week??
Door Lizzy
#800922
Volgens mij is het weer van momenteel ook niet echt bevordelijk voor weinig haaruitval hoor.... Hier verharen ze ook meer dan gemiddeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door