Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#795417
Even via een linkje want als ik de foto verklein dan is het niet zo goed meer te zien ;)
http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... G_0122.jpg
Zo gaat het nu al 3 dagen :-\
En niet alleen deze bultjes, ook de oren, lippen, poten voornamelijk.
Heb van mn (hom)dierenarts Apis Mellifica 30K (had al D6 gegeven) gekregen en bach rescue zalf er op smeren helpt ook wel. Het rare...het is maandag begonnen, de eerste dag van haar loopsheid en steeds ´s ochtends (op de zaak). Ik geef dan dus de Apis een paar keer en dan trekt het naar de middag toe weer weg. Om een uur of 3 ga ik met de hondjes naar huis en de rest van de dag/nacht blijft het dan rustig. Er is hier op de zaak niets veranderd waar ze dit van zou kunnen krijgen btw ???
Vreemd....... ::)
Door Decibels
#795419
[quote="Jojo"]
Even via een linkje want als ik de foto verklein dan is het niet zo goed meer te zien ;)
http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... G_0122.jpg
Zo gaat het nu al 3 dagen :-\
En niet alleen deze bultjes, ook de oren, lippen, poten voornamelijk.
Heb van mn (hom)dierenarts Apis Mellifica 30K (had al D6 gegeven) gekregen en bach rescue zalf er op smeren helpt ook wel. Het rare...het is maandag begonnen, de eerste dag van haar loopsheid en steeds ´s ochtends (op de zaak). Ik geef dan dus de Apis een paar keer en dan trekt het naar de middag toe weer weg. Om een uur of 3 ga ik met de hondjes naar huis en de rest van de dag/nacht blijft het dan rustig. Er is hier op de zaak niets veranderd waar ze dit van zou kunnen krijgen btw ???
Vreemd....... ::)
[/quote]

tja...een allergische reactie kan van alles komen. En er hóeft niet iets veranderd te zijn...ze kunnen zomaar ergens allergisch voor worden...net als mensen.
#795441
[quote="Jojo"]
Even via een linkje want als ik de foto verklein dan is het niet zo goed meer te zien ;)
http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... G_0122.jpg
Zo gaat het nu al 3 dagen :-\
En niet alleen deze bultjes, ook de oren, lippen, poten voornamelijk.
Heb van mn (hom)dierenarts Apis Mellifica 30K (had al D6 gegeven) gekregen en bach rescue zalf er op smeren helpt ook wel. Het rare...het is maandag begonnen, de eerste dag van haar loopsheid en steeds ´s ochtends (op de zaak). Ik geef dan dus de Apis een paar keer en dan trekt het naar de middag toe weer weg. Om een uur of 3 ga ik met de hondjes naar huis en de rest van de dag/nacht blijft het dan rustig. Er is hier op de zaak niets veranderd waar ze dit van zou kunnen krijgen btw ???
Vreemd....... ::)
[/quote]
Ja, vreemd! Jeuken de bultjes?
Door Jojo
#795447
[quote="Lizzy"]
Ja, vreemd! Jeuken de bultjes?


[/quote]
Dat valt volgens mij behoorlijk mee hoor! Gisterochtend, toen het voor de 2e keer op kwam zetten en voor het eerst ook de pootjes toen zat ze dus wel op haar pootjes te likken. Ook ging ze even op de vloerbedekking rollen. Maar dat was maar heel even en toen is ze gewoon weer rustig in haar bakkie gaan liggen pitten. Vanochtend toen deze foto gemaakt is zag ik haar eenmaal buiten voor een plaspauze ook even met dr kop door het gras heen wrijven maar misschien ook omdat ik er zalf op gesmeerd had?! Verder is ze er helemaal niet anders van en lijkt ze er verder niets van te merken. Ze speelt, eet, slaapt alles normaal ??? (gelukkig maar natuurlijk!)
Door Jojo
#795797
:( Gisteravond, een uurtje na de boswandeling, begon ze weer op te zwellen! Voor de 4e keer deze week!! Meteen weer de Apis er in een paar keer kort achter elkaar, en met een uurtje zie je het dan ook weer wegtrekken. Ze is nu weer redelijk glad maar ik laat haar nu maar even niet buiten want het lijkt er op dat ze het ´s ochtends iedere keer krijgt een uurtje nadat ze buiten in de ren is geweest hier bij de zaak ::)
Bij ons in de tuin thuis heeft ze het niet maar gister na de boswandeling dus wel :-\ het lijkt wel een puzzel te worden.
Nog een fotootje van haar oortje toen het gisteravond weer op kwam zetten
Afbeelding
En, wat minder goed te zien, haar pootje
Afbeelding
Ik heb vanochtend meteen maar weer met de da aan de telefoon gehangen want dit kan zo toch niet doorgaan he. Ze denkt wel dat het komt mede door de enting die ze vrijdag gehad heeft (DHP). Dat is zo´n aanslag geweest op haar immuunsysteem. Daarnaast is ze maandag ook nog loops geworden, wat haar weerstand natuurlijk ook niet ten goede komt. Ik heb met haar afgesproken toch ook voor mn eigen gemoedsrust bij mn reguliere da een spuit dex op te halen wat ik in uiterste nood kan toedienen, mocht de apis niet meer werken en haar keel zou gaan zwellen (waar ik zo bang voor ben) het is toch een bulldogje he ??? Dit dus alleen als ze het benauwd zou krijgen want in feite onderdrukt het natuurlijk alleen maar en ze zegt dat het er dan later ws weer op een andere manier wel weer uit komt. Voor nu moeten we er voor zorgen dat haar immuunsysteem weer op pijl komt dus ook zo weinig mogelijk chemische troep er in....
Hebben jullie nog ideeen?!
#795835
Is Holergie van Steigerwald een idee? Daar zit cardiospermum in en dat vind ik beter helpen bij allergische reacties. Ik heb het gewoon bij de drogist gekocht.

Nou weet ik niet wat dex is (wat je daarmee bedoeld) maar zou een antihistamine niet afdoende helpen?
Door Jojo
#795840
[quote="Lizzy"]
Is Holergie van Steigerwald een idee? Daar zit cardiospermum in en dat vind ik beter helpen bij allergische reacties. Ik heb het gewoon bij de drogist gekocht.

Nou weet ik niet wat dex is (wat je daarmee bedoeld) maar zou een antihistamine niet afdoende helpen?
[/quote]
Ja sorry ik bedoel dexadreson, kortwerkend corticosteroïd hormoon wat dan de zwelling verminderd ;)
Dat andere ken ik niet maar ik ga ff googlen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door