Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#785794
Die rijst zou ik dus beslist niet doen, veel honden met darmproblemen kunnen heel slecht tegen granen en dus ook tegen rijst.
Door pallas
#785796
Ik zou geen granen voeren net zoals Kruimel zegt. Volgens mij zit er in Duck ook graan..missschien een kvv proberen zonder graan en zonder rijst. Als je hond niet tegen graan kan kan die ook niet tegen lijnzaad,dat bevat nl ook gluten.
Door tieneke
#785816
Iedere vorm van graan is hier verboden na onze vorige hond die ernstige huidproblemen had etc.
Is zelf samenstellen geen optie dan zou ik meteen een kompleet kvv zonder graan gaan geven,Carnibest heeft dit.
Door Bobo
#786010
Welke KVV bevatten geen granen? En Duck Therapie hoe staan jullie daar tegenover? Ik heb al wat rond zitten neuzen op de sites.... ;)
Door Spiegeltje
#786067
Bobo schreef: Welke KVV bevatten geen granen? En Duck Therapie hoe staan jullie daar tegenover? Ik heb al wat rond zitten neuzen op de sites.... ;)
Duck therapie is erg goed hoor. Ik ken diverse mensen die dit al jarenlang succesvol aan hun honden geven na veel gekwakkel. Het beste bel je duck op, dan krijg je het nummer van hun voedingsdeskundige, ik heb het hier helaas ff niet bij de hand en kun je overleggen wat het beste is in jouw situatie. Hij weet erg veel, het is wel een Belg maar hij is goed te verstaan ;)

Ik weet niet hoe het met rijst en darmproblemen zit? Zelf ervaar ik nooit problemen in geval van diarree als ik dan rijst met bijv. kip of pens geef, in tegendeel: ze knappen ervan op, maar misschien is er nog iets wat ik niet weet?

Groetjes,
Anja
Door Bobo
#786781
Ik ga vandaag beginnen aan de kuur van de homeopate en dan over 3 weken ga ik duck therapie bestellen. Volgens de homeopate is Bobby's balans nogal zoek. Op veel punten constateerde ze dat het allemaal niet optimaal werkt. Hieronder vallen: nieren, lever, milt, pancreas, maag en darmen. Volgens mij is dit precies waarbij duck therapie zou helpen.
Zijn diarree wordt inmiddels minder, ontlasting is nog niet optimaal, maar dat moet door de kuur beter worden. ;)
Door Spiegeltje
#786819
Veel succes Bobo, ik hoop dat Bobby snel opknapt. Fijn dat je het op homeopathische manier aanpakt :) Duck therapie is inderdaad precies afgestemd op de problemen die jij omschrijft. En ze gewoon bellen als Bobby er weinig trek in heeft, ze geven altijd hele goede tips!

Groetjes,
Anja
Door Cathy
#787085
Lizzy schreef: Ik weet niet of het helpt om Carnibest te gaan geven. Mijn ervaring is dat sommige honden met een gevoelige spijsvertering er juist niet goed op reageren Carnibest, volgens mij door het vrij hoge vetgehalte. Ik zou dan zelf eerder Bibi proberen.
Lizzy in Bibi zit  17% vet en in Carnibest 14%  :-\
Door Lizzy
#787087
In de lam en rijst misschien. Maar ik zou ook geen vette lam en rijst geven, als ik een hond aan de slinger had. Denk trouwens ook niet dat de analyses op de Bibi website heel erg serieus genomen moeten worden. Volgens mij is deze analyse al 15 jaar oud. Bovendien hebben ze inmiddels 4 "smaken" en dat kan nooit 1 analyse zijn.
Door Cathy
#787090
Lizzy schreef: In de lam en rijst misschien. Maar ik zou ook geen vette lam en rijst geven, als ik een hond aan de slinger had. Denk trouwens ook niet dat de analyses op de Bibi website heel erg serieus genomen moeten worden. Volgens mij is deze analyse al 15 jaar oud. Bovendien hebben ze inmiddels 4 "smaken" en dat kan nooit 1 analyse zijn.
Ik zal  het eens navragen  wat er nu in zit  ;)
Door conleeuw
#787477
ok, dan doe ik ook maar even mee. Zeker als darmen ontstoken zijn, geen koolhydraten, dus ook geen rijst, en ook geen lactose, dus geen yoghurt, geen karnemelk en vooral ook geen stukje brood of een hondenkoekje, alleen vers vlees, liefs zelf samenstellen, dan weet je precies wat hij naar binnen krijg, indien dit ongewenst of onmogelijk is, zoek een kvv waar geen granen in zit. Sterkte ermee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door