Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#77978
Tess is sinds gisteren niet lekker. Ze geeft over en is duidelijk niet in haar hum. Overigens geeft ze niet haar eten op maar is het voornamelijk water en gras wat ze heeft gegeten. Vanmorgen at ze nog gewoon al ging het met lange tanden maar vanavond krijgt ze even niks.

Zometeen gaan we eerst naar de DA om haar na te laten kijken.

Maar wat kan ik haar het beste te eten geven als ze weer opknapt? Gewoon doorgaan met haar normale eten (bibi) maar dan in kleine porties of toch maar liefst met iets anders beginnen?
Door yalla
#78273
Ik zou gewoon doorgaan met haar gebruikelijke eten en dan desnoods in kleinere porties zoals je zelf aangaf. Dat doe ik tenminste in zo'n situatie. Sommige mensen gaan ineens heel driftig allerlei ander voer geven, maar daarvan wordt het meestal niet beter.
Door Lizzy
#78604
He gatver... hoe is het nu met Tess?

Zolang ze geen trek heeft, zou ik haar geen eten geven en lekker laten vasten. Wat warm water met (rauwe) honing te drinken geven. En als ze weer eetlust krijgt, zou ik haar versvlees geven, in kleine porties. Desnoods een klein beetje gekookt water erover.
Door Erna
#78616
Ze voelt zich overduidelijk nog niet echt lekker maar sinds het bezoek aan de DA en de primperid injectie heeft ze niet meer overgegeven.

Ze konden niets raars in de buik voelen en ook haar keel was in orde. Volgens de DA waren er veel honden in de buurt met ongeveer dezelfde klachten, waarschijnlijk weer een of ander virus.

Haar temperatuur loopt gelukkig weer wat op, vanmorgen had ze een ondertemp van 36.3 en daar werd ik niet vrolijk van. Ze wil nog niet eten maar dat is nu ook niet het belangrijkste. Water met melk vond ze wel lekker.

De DA raadde net als Yalla aan om haar gewone eten te geven maar dan verdeeld over 4 keer op een dag.

Ze ligt nu met een dekentje op de bank om haar warm te houden en vannacht gaat ze met de baasjes mee naar bed. Kunnen we haar goed in de gaten houden.

Leuke bijkomstigheid was dat ik nu eens een DA trof die niet zijn wenkbrauwen fronste toen hij hoorde dat ze rauw voer at.
Door Eidos
#79536
Hai Erna,

Wat naar dat je hond zich zo beroerd voelt.. Eidos heeft dit een week geleden ook gehad... Overgeven, veel buikpijn enzo enzo.. Heb hem 1 dag laten vasten en ben toen begonnen met een hard gekookt ei en wat gekookte kip.. Dag 2 toch maar gewoon weer op vers over gegaan, maar hier kreeg hij erge spuitpoep van.. Heb hem ongeveer 4 dagen toen maar gekookte kip, ei, rijst en wat witbrood gegeven ( vit C erdoor en nog wat suppl. ) en langzaam weer op normaal voer over gegaan.. Nu is alles goed gelukkig.

Khoop dat jou woefie zich ook snel weer beter voelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door