Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#777706
Erna schreef: Nee dat weten we niet 100% zeker ...Het enige wat we zeker weten is dat hij geen problemen heeft wanneer er hier geen loopse teven zijn. De problemen ontstaan op het moment dat de teven loops worden en er lopen hier 6 intacte teefjes.
Komt dat puur doordat hij dan weinig drinkt? Of verandert ook z´n plasgedrag?
Door Erna
#777710
*Dorothea* schreef: Komt dat puur doordat hij dan weinig drinkt? Of verandert ook z´n plasgedrag?
Beide, hij stopt met drinken op het moment dat de teven hun hoogtepunt bereiken en voor die tijd wil hij al overal van die kleine plasjes doen. En dat werkt niet als je door moet spoelen.

Hij vormt nu eenmaal gruis, dat is een waarheid als een koe maar als hij normaal drinkt en normaal plast in normale situaties (dus geen loopse teven) is dat allemaal prima onder controle te houden en zijn er ook geen problemen. Als er iets verandert in een van de omstandigheden gaat het mis en helaas heb je niet alles in de hand
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#777717
Erna schreef: Hij vormt nu eenmaal gruis, dat is een waarheid als een koe maar als hij normaal drinkt en normaal plast in normale situaties (dus geen loopse teven) is dat allemaal prima onder controle te houden en zijn er ook geen problemen. Als er iets verandert in een van de omstandigheden gaat het mis en helaas heb je niet alles in de hand
Het komt vast allemaal wel weer goed met hem  :-* .
Het is toch een hele tijd goed gegaan?

Als castratie niet helpt, zou je kunnen overwegen om z´n plasbuis om te laten leggen, zodat hij niet meer langs die vernauwing hoeft te plassen.
Ken jij toevallig dalmaten die dat hebben? Ik weet niet of het wat is hoor.
Ik heb de operatie wel al een aantal malen gezien, maar ja dan gaan ze naar huis en ik weet nooit hoe het verder afloopt.
Door *Natasja*
#777718
*Dorothea* schreef: Het komt vast allemaal wel weer goed met hem  :-* .
Het is toch een hele tijd goed gegaan?

Als castratie niet helpt, zou je kunnen overwegen om z´n plasbuis om te laten leggen, zodat hij niet meer langs die vernauwing hoeft te plassen.
Ken jij toevallig dalmaten die dat hebben? Ik weet niet of het wat is hoor.
Ik heb de operatie wel al een aantal malen gezien, maar ja dan gaan ze naar huis en ik weet nooit hoe het verder afloopt.
Krijg je dan niet op de plaats van de omlegging grotere kans op littekenweefsel, waardoor op die plek weer een vernauwing kan ontstaan?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#777721
*Natasja* schreef: Krijg je dan niet op de plaats van de omlegging grotere kans op littekenweefsel, waardoor op die plek weer een vernauwing kan ontstaan?
De opening naar buiten wordt gemaakt op de plek waar z´n ballen zitten. Daar is de plasbuis heel wijd.
Maar dat zeg ik, ik heb ze nooit vervolgd in de tijd. Je stuurt ze naar huis en dan zie je ze nooit meer terug.
Door Erna
#777724
*Natasja* schreef: Krijg je dan niet op de plaats van de omlegging grotere kans op littekenweefsel, waardoor op die plek weer een vernauwing kan ontstaan?
Nee volgens mij niet. Er wordt dan als het ware een meisje van hem gemaakt en eerlijk gezegd is dat de aller maar dan ook de allerlaatste optie die ik eventueel wil proberen. Maar die staat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#777729
Erna schreef: Nee volgens mij niet. Er wordt dan als het ware een meisje van hem gemaakt en eerlijk gezegd is dat de aller maar dan ook de allerlaatste optie die ik eventueel wil proberen. Maar die staat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg.
En die blijft ook heel ver weg, want het komt weer helemaal goed met meneer Joris.

Maar hoor jij er wel eens iets over via de rasvereniging of zo? Die operatie wordt toch met grote regelmaat uitgevoerd bij dalmaten met uraat. Ik ben benieuwd naar het succespercentage.
Door Erna
#777760
*Dorothea* schreef: En die blijft ook heel ver weg, want het komt weer helemaal goed met meneer Joris.

Maar hoor jij er wel eens iets over via de rasvereniging of zo? Die operatie wordt toch met grote regelmaat uitgevoerd bij dalmaten met uraat. Ik ben benieuwd naar het succespercentage.
Huh?? Praat me ff bij ....Ik ken er namelijk geeneen die zo'n operatie heeft ondergaan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#777768
Erna schreef: Huh?? Praat me ff bij ....Ik ken er namelijk geeneen die zo'n operatie heeft ondergaan.
Ik ken er 3. Overigens wel allemaal zonder stamboom.
Door Lizzy
#778411
Erna schreef: Kreeg vanmiddag de uitslagen van het bloedonderzoek en daar is alles dik in orde.
Oh, maar dit is wel echt weer heel erg fijn!! Hoe is het nu met jullie ventje?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door