Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#757215
Ja, het zou het weer kunnen zijn, maar ik zie alleen het verband niet zo... Waarom zou een vacht vetter kunnen zij bij droogte?

Rachel.
Door karin2
#757227
Malamoods schreef: Ja, het zou het weer kunnen zijn, maar ik zie alleen het verband niet zo... Waarom zou een vacht vetter kunnen zij bij droogte?

Rachel.
om de huid te beschermen ?  :-\
Door Malamoods
#757253
karin2 schreef: om de huid te beschermen ?  :-\
Tegen uitdroging bedoel je? Tja, geen gek idee.... Zou kunnen.....

Rachel.
Door Lizzy
#757328
Ik heb niet het idee dat de vachten van mijn honden veranderen door het weer zelf maar door wat het weer teweeg brengt. Ze gaan vaker het water in en ik merk dat ze daarvan een beetje van vacht veranderen. Daarom vroeg ik of hij ook zwemt?
Door Elf
#758120
Doodles heeft het ook. Toen ik hem van de week borstelde had ik zwarte handen :o. Ik vroeg me dus ook af waar dat vet ineens vandaan kwam. Ben benieuwd of het minder wordt nu het ander weer is.
Door Lizzy
#758355
Malamoods schreef: Hij zwemt af en toe....

Rachel.
Ik denk dat het ook met het zwemmen te maken kan hebben. Hoeft natuurlijk niet. Kan wel. Ik weet wel dat de Labrador van onze buren ieder jaar een vetzuurkuur krijgt van de DA en een speciale-brokkenkuur ( ::) >:( :-X) omdat hij zo stinkt en zo vettig is en dat valt altijd samen met dat hij weer gaat zwemmen. Je zou wat extra visolie kunnen proberen. Dat klinkt tegenstrijdig maar omega 3 vetzuren helpt bij allerlei soorten huid en vacht-dingen. Geen garantie, maar het valt te proberen!
Door Malamoods
#758376
Lizzy schreef: Ik denk dat het ook met het zwemmen te maken kan hebben. Hoeft natuurlijk niet. Kan wel. Ik weet wel dat de Labrador van onze buren ieder jaar een vetzuurkuur krijgt van de DA en een speciale-brokkenkuur ( ::) >:( :-X) omdat hij zo stinkt en zo vettig is en dat valt altijd samen met dat hij weer gaat zwemmen. Je zou wat extra visolie kunnen proberen. Dat klinkt tegenstrijdig maar omega 3 vetzuren helpt bij allerlei soorten huid en vacht-dingen. Geen garantie, maar het valt te proberen!
Maar kan ik dan niet beter wat extra vette vis voeren Lizzy? Bijv. een extra sardientje of zo?

Rachel.
Door Lizzy
#758380
Malamoods schreef: Maar kan ik dan niet beter wat extra vette vis voeren Lizzy? Bijv. een extra sardientje of zo?

Rachel.
Kan ook. Vette vis bevat wel minder omega 3 dan een capsule, maar wie weet helpt een extra sardientje al genoeg.
Door Malamoods
#758385
Lizzy schreef: Kan ook. Vette vis bevat wel minder omega 3 dan een capsule, maar wie weet helpt een extra sardientje al genoeg.
Dan krijgt hij in zo'n periode gewoon een extra sardientje.... Nu is zijn vacht overigens weer goed bijgetrokken, maar ik houd het in de gaten en ga deze tip gewoon eens uitproberen...

Rachel.
Door Lil
#759699
Hier wordt de vacht vettig tijdens de rui, heel stom, maar ik vermoed dat het dan door het borstelen komt (ja, ja dat zou ik dan minder moeten doen, maar buiten de rui borstel ik dus ook bijna nooit om de huid te sparen en als hij ruit, ja dan dagelijks want anders kan ik drie keer per dag zuigen).
Door Lizzy
#760345
Lupa schreef: ik vermoed dat deze hond gesterelizeerd/gecastreerd is en een overmaat aan onderwol heet.

en ik vermoed dat deze hond vettig en stinkt net zo lang totdat de onderwol uitzichzelf eraf gaat(zomer bikini aan trekken) en dat het dus toeval is dat het beter gaat door de kuur.

Het is een ongecastreerde reu. En ik denk zelf niet dat het toeval is want dit is al het 5de jaar.
Door K@rin
#760348
ROMY en DEWI zwemmen nooit en zijn niet gecastreerd ......

ik dacht dat het aan de zalmolie lag en ben nu minder gaan geven.
Bij DEWI wel iets verschil, maar bij ROMY nog niet echt.
Door Rosita
#760509
Vito heeft ook een vette vacht, en mijn vorige honden kregen er op vers ook last van. Ik denk dus dat het vrij normaal is bij honden die kvv eten. Als het regent of erg koud is heeft het zijn voordeel. Bij Vito blijven de regendruppels er namelijk vaak opliggen en zijn ook makkelijk af te schudden. Vito krijgt ook al een paar weken extra visolie van de Hema, maar ik zie niet dat zijn vacht minder vet wordt of juist vetter.
Laatst gewijzigd door Rosita op ma 14 mei 2007, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door