Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door catwoman
#751744
Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen met deze vraag?
Ik heb een west highland white terrier van 7 maanden oud zij heeft een kaakziekte (CMO) maar daar gaat het niet over ??? Mijn vraag is waarom haar huid helemaal zwart is geworden (echt helemaal van top tot teen) zelfs haar oren  :-\  Ze heeft geen jeuk en eet kvv. Ik vind dit echt niet mooi het lijkt wel of ze heel smerig is en mensen zeggen wel eens je moet haar eens in bad doen ::) Is dit normaal? komt dit wel vaker voor bij westie's?
Kan het soms ook aan haar medicijnen liggen? Alvast bedankt :-*
Door Baloetje
#753462
Wij hebben ook een Westie (bijna 10jr). In de zomer ligt ze graag in de zon en wordt haar buikje ook donker. Heeft ze nog nest haren / vacht want dan valt het misschien daardoor beter op?
Door Baloetje
#753468
De onze moet 2x per jaar worden geplukt. Haar vacht bestaat uit 2 lagen waardoor je de huid niet goed kunt zien en daardoor blijft ze mooi wit. Haar buik is bijna niet begroeid waardoor je de verkleuring wel goed kunt zien.

Als jouw hond nog een dunne vacht heeft zie de verkleuring wel beter. Overigens zie ik ook wel vaker westie die minder wit zijn dan de onze.
Door catwoman
#753702
Ze is nog niet naar de trimsalon geweest, ze is nu 7 maanden maar ik vind haar vacht inderdaad erg dun. Ik zal binnenkort eens een afspraak maken misschien dat het helpt en dat haar vacht daar wat voller van wordt. Ik heb foto's genoeg van haar maar zou niet meer weten hoe ik die hier kan plaatsen :-\ Ik vond het ook al zo'n gedoe met deze foto van mijn katten. Ze is pas geleden gesterriliseerd en de dierenarts had het er over dat het aan de hormonen ligt, haar buik is in ieder geval nog helemaal kaal en helemaal zwart, op haar rug zie je het niet zo want dat is wel dik haar, de binnenkant van haar oren zijn ook helemaal zwart. In ieder geval bedankt voor het meedenken :-*
Door Timmy
#753711
catwoman schreef: Ze is nog niet naar de trimsalon geweest, ze is nu 7 maanden maar ik vind haar vacht inderdaad erg dun. Ik zal binnenkort eens een afspraak maken

Goed plan. Heeft de fokker niet gezegd dat ze al veel eerder een keer naar de trimsalon had gekund?

Gr.
Linda
Door Jerry@karina
#1258018
catwoman schreef: Ze is nog niet naar de trimsalon geweest, ze is nu 7 maanden maar ik vind haar vacht inderdaad erg dun. Ik zal binnenkort eens een afspraak maken misschien dat het helpt en dat haar vacht daar wat voller van wordt. Ik heb foto's genoeg van haar maar zou niet meer weten hoe ik die hier kan plaatsen :-\ Ik vond het ook al zo'n gedoe met deze foto van mijn katten. Ze is pas geleden gesterriliseerd en de dierenarts had het er over dat het aan de hormonen ligt, haar buik is in ieder geval nog helemaal kaal en helemaal zwart, op haar rug zie je het niet zo want dat is wel dik haar, de binnenkant van haar oren zijn ook helemaal zwart. In ieder geval bedankt voor het meedenken :-*
De huid en binnenkant oren-rond ogen/bekkie hoort zwart te zijn..dat is pigment.Hoe zwarter de huid hoe meer pigment.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1258164
7 maanden en al gecastreerd, vroeg hoor, had dat een oorzaak?
zal je hondje eens goed gaan ontgiften met een drainage kuur..
weirdo had rond deze tijd ook een zwarte buik en liezen, kan ook een vorm van allergie zijn, drainage in combinatie met puur pollen en hij had nergens meer zwarte plekken.
Ook hij had er in principe geen last van, jeuk oid, maar zodra ze weg waren zag je hem wel duidelijk lekkerder in zijn velletje zitten!
een huid hoort niet zwart te zijn dat heeft niks met pigment te maken, rond ogen, lippen, neus wel.
Door Jerry@karina
#1258194
Als een hond last heeft van een allergie dan kan de huid onder de oksels en in de liezen roze en warm aanvoelen. Na verloop van tijd kan het ook zwart worden dit heeft te maken met een allergie.
Als je donkere vlekken op de huid ziet zijn het pigmentvlekken . Hoe donker de huid hoe beter. Dit heeft met pigment te maken ook rond de ogen,  op de neusvleugel en  in de oren is het hoe donkerder hoe mooier.

Dus als je westie mooi donker ziet in en om de oren , om de ogen en op de huid hoe beter het pigment.
Door Jerry@karina
#1258211
nee..het is echt een kenmerk van Westie's

Maar er is wel een duidelijk verschil tussen bv een echt ontstoken huid,die later zwart wordt..

het moet een rustge huid zijn en je ziet duidelijk pigment..de balletjes van een reu zijn meestal ook zwart hihihi..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door