Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#738363
Ach gossie.... haar hormonen spelen dus op. Kan ze niks aan doen. Wij vrouwen krijgen een sneer..... doe toch 's  normaal!
Heb je al Reiki geprobeerd Lizzy? Sterkte voor je Lingaatje!
Door conleeuw
#738427
Lizzy schreef: Nouwww, tis een rare hoor, mijn druifje! Ze ging net op de bank liggen, zielig doen, rillen en depressief uit d'r ogen kijken. Dus ik ben haar uit gaan dagen voor een spelletje touwtjetrek en dat vindt ze helemaal geweldig! Spelen en rennen door de tuin! En aangezien ik afgepeigerd ben, ben ik na een minuutje of 15 weer gestopt. Nou ligt ze weer zielig op de bank te rillen.... Totaal ongeinteresseerd in eten...
agosie, de monstertje is onder de invloed van haar hormone gewoon van slag. Jij pak het wel goed aan hoor, afleiden, veel lopen, spelen, in de tuin laten. Het is inderdaad zo raar dat een hond de eerste keer loops is, nergens last van heb, en dan met de tweede keer loops zo ongeloofelijk schijnzwanger. Troos je, Jazz heeft het precies zo gedaan, maar ook Jazz kan ik eruit slepen door veel te gaan lopen, als ze erg moe is, dan ligt ze daarna ook niet zo te mutsen,  maar ligt gewoon te slapen. Jazz is nu weer loops, en straks als het over is, dan gaan we weer heel lang lopen om te kijken of ik haar niet zonder probleem eroverheen kan tillen ;) Gelukkig is Jazz net als Linga, makkelijk te verleiden om mee te gaan voor een wandeling, ik ken ook honden die daar niet aan meedoen, gewoon zielig zijn ook tijdens het wandelen. Sterkte ermee, en vooral zo doorgaan, volgens gaat het lukken om haar met een paar dagen weer op de normale toer te krijgen. Ik kan mij ook voorstellen dat dit een reden kan zijn om toch maar over te gaan tot castratie, maar daar hadden jullie al over gedacht, en ik meen te hebben gelezen dat Linga toch maar gecastreerd wordt?? of zit ik er nu helemaal naast?
Door Lizzy
#739101
conleeuw schreef: agosie, de monstertje is onder de invloed van haar hormone gewoon van slag. Jij pak het wel goed aan hoor, afleiden, veel lopen, spelen, in de tuin laten. Het is inderdaad zo raar dat een hond de eerste keer loops is, nergens last van heb, en dan met de tweede keer loops zo ongeloofelijk schijnzwanger. Troos je, Jazz heeft het precies zo gedaan, maar ook Jazz kan ik eruit slepen door veel te gaan lopen, als ze erg moe is, dan ligt ze daarna ook niet zo te mutsen,  maar ligt gewoon te slapen. Jazz is nu weer loops, en straks als het over is, dan gaan we weer heel lang lopen om te kijken of ik haar niet zonder probleem eroverheen kan tillen ;) Gelukkig is Jazz net als Linga, makkelijk te verleiden om mee te gaan voor een wandeling, ik ken ook honden die daar niet aan meedoen, gewoon zielig zijn ook tijdens het wandelen. Sterkte ermee, en vooral zo doorgaan, volgens gaat het lukken om haar met een paar dagen weer op de normale toer te krijgen. Ik kan mij ook voorstellen dat dit een reden kan zijn om toch maar over te gaan tot castratie, maar daar hadden jullie al over gedacht, en ik meen te hebben gelezen dat Linga toch maar gecastreerd wordt?? of zit ik er nu helemaal naast?
Ja en nee. We denken over castratie na maar we zijn er nog niet uit. Ik vind het echt zo'n vreselijke moeilijke beslissing. Ik had pas weer besloten haar niet te laten castreren maar aangezien ze nog steeds niet in orde is, nog steeds bijna niet wil eten en zichzelf echt zielig voelt, denk ik soms "OK, ik ga haar wel laten castreren want dat zou op alle fronten beter zijn". En met dat ik dat denk, krijg ik het weer spaansbenauwd.....
Door Femke
#739108
Lizzy schreef: Ja en nee. We denken over castratie na maar we zijn er nog niet uit. Ik vind het echt zo'n vreselijke moeilijke beslissing. Ik had pas weer besloten haar niet te laten castreren maar aangezien ze nog steeds niet in orde is, nog steeds bijna niet wil eten en zichzelf echt zielig voelt, denk ik soms "OK, ik ga haar wel laten castreren want dat zou op alle fronten beter zijn". En met dat ik dat denk, krijg ik het weer spaansbenauwd.....
pfff ik weet precies wat je op zo'n moment doormaakt  :-\ :-\ :-\

sterkte ermee
Door Lizzy
#739120
Femke schreef: pfff ik weet precies wat je op zo'n moment doormaakt  :-\ :-\ :-\

sterkte ermee
Ik weet het... Ruk he, Fem.... :-\
Door K&D
#739125
Dubhe is ook elke keer weer erg schijnzwanger. Het hele circus komt erbij te pas.  Dubhe is maar eens per 10 maand loops en is het type 'moederlijk'.
Maar ondanks dat laat ik haar voorlopig nog intact. Wél gaat ze op dieet, een week of 6 na de loopsheid. Ze krijgt dan hooguit 3/4 van haar normale portie. (en ze krijgen maar 130g/d) Ze valt dan echt behoorlijk af, maar het is de enige manier om het snel te doen ophouden.
En ik geef haar ablavetsem waar ik 4 weken na de loopsheid mee begin.  De vorige keer ging dat aardig.
Ik hoop dat het deze keer weer net zo gaat. Dan is het goed te doen.

fijn he, teefjes...... ::)
Door conleeuw
#739212
Lizzy schreef: Ja en nee. We denken over castratie na maar we zijn er nog niet uit. Ik vind het echt zo'n vreselijke moeilijke beslissing. Ik had pas weer besloten haar niet te laten castreren maar aangezien ze nog steeds niet in orde is, nog steeds bijna niet wil eten en zichzelf echt zielig voelt, denk ik soms "OK, ik ga haar wel laten castreren want dat zou op alle fronten beter zijn". En met dat ik dat denk, krijg ik het weer spaansbenauwd.....
ja het is een gruwelijke moeilijke beslissing, ik zeg altijd, als het medisch noodzakelijk is, dan doe ik het, maar wat precies is nou medisch noodzakelijk, als een teef zo zwak/ziek/misselijk/ongelukkig is, dan is dat toch ook te interpreteren als medisch noodzakelijk. Ik hoop dat ik nooit in deze situatie is, Bess is ook ooit gecastreerd, maar zij had een baarmoeder ontsteking, toen was de beslissing niet zo moeilijk, ja, mijn meisie onder narcose, mens wat had ik het toen benauwd, ik heb als een klein kind zitten janken in de wachtruimte....... dus, ik begrijp wel deegelijk jou tweestrijd, ik hoop van harte dat ik dit niet hoef mee te maken dat een teef zo last heeft van schijnzwangerschap dat ik met deze vraagstuk moet worstelen. Sterkte ermee ;)
Door Lizzy
#739218
conleeuw schreef: ja het is een gruwelijke moeilijke beslissing, ik zeg altijd, als het medisch noodzakelijk is, dan doe ik het, maar wat precies is nou medisch noodzakelijk, als een teef zo zwak/ziek/misselijk/ongelukkig is, dan is dat toch ook te interpreteren als medisch noodzakelijk. Ik hoop dat ik nooit in deze situatie is, Bess is ook ooit gecastreerd, maar zij had een baarmoeder ontsteking, toen was de beslissing niet zo moeilijk, ja, mijn meisie onder narcose, mens wat had ik het toen benauwd, ik heb als een klein kind zitten janken in de wachtruimte....... dus, ik begrijp wel deegelijk jou tweestrijd, ik hoop van harte dat ik dit niet hoef mee te maken dat een teef zo last heeft van schijnzwangerschap dat ik met deze vraagstuk moet worstelen. Sterkte ermee ;)
Op zich is er voor Linga ook geen medische noodzaak. Ja, misschien dat deze er ooit komt, als ze zo'n last blijft houden.... Maar de medische noodzaak ligt meer bij mij, ben ik bang...
Door Truus
#739272
Lizzy schreef: Op zich is er voor Linga ook geen medische noodzaak. Ja, misschien dat deze er ooit komt, als ze zo'n last blijft houden.... Maar de medische noodzaak ligt meer bij mij, ben ik bang...
Nou, dat weet ik nog niet zo net. Als een hond echt last heeft van schijnzwanger zijn is het ook niet prettig voor haar. Als je vind dat zij zichzelf niet meer is, is dat een probleem voor beiden en niet alleen voor jou Lizzy.
Mila hebben we gecastreerd en het was echt een fluitje van een cent, stelde niks voor en sindsdien hebben we de oude Mila weer terug..wel zo prettig voor haar en voor ons.
Door Tineke *
#739276
mss stom van mij.Maar als je zo graag een nestje wil,kan je haar toch laten dekken de volgende keer.En dan laten helpen,of is dat erg simpel gedacht van mij?

                          Tineke
Door Lizzy
#739295
Tineke * schreef: mss stom van mij.Maar als je zo graag een nestje wil,kan je haar toch laten dekken de volgende keer.En dan laten helpen,of is dat erg simpel gedacht van mij?

                          Tineke
Nee hoor, ik snap jou gedachtengang. Maar de volgende loopsheid is Linga 2,5 jaar. En ik vind dat zij dan nog te jong is voor een nestje. En bovendien kleven er aan een nestje dermate veel nadelen voor mij, dat een nestje fokken (op dit moment in tijd) sowieso geen goed idee is.
Door Lil
#739328
O Lizzy, moeilijk zo´n beslissing, zucht....
Kan je alleen maar sterkte wensen en een dikke  :-* voor Linga
Door conleeuw
#739352
Lizzy schreef: Op zich is er voor Linga ook geen medische noodzaak. Ja, misschien dat deze er ooit komt, als ze zo'n last blijft houden.... Maar de medische noodzaak ligt meer bij mij, ben ik bang...
ja ik begrijp dat jij denk dat het meer aan jou lig, maar als zij uierontsteking heb als gevolg van een schijnzwangerschap en zij voelt zich niet happy, dan is het toch medisch gezien mischien toch beter om haar te laten castreren, ok, het is geen acute medisch probleem, maar er zit wel een medisch aspect aan, ze is immers wel een beetje ziek er onder. maar nogmaals, ik kan makkelijk praten van achter mijn pc, jij kan best inschatten of het voor haar geestelijke en lichaamlijk een belasting is. Ik hoop hoe dan ook dat ze snel opgeknapt is. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door