Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#737592
Klopt, dit komt uit 'Oma weet raad" en is eigenlijk voor een kraamvrouw maar goed.. wellicht werkt het ook voor Linga.


   
 
Stuwingen: ;D


-

Leg er een gekneust witte kool blad op. Ook kun je zoogcompressen nat maken en in de diepvries leggen dat verkoelt even als je ze er op legt.



 
   
Door Lizzy
#737595
Pfff, ik heb natuurlijk -tig witte kolen op voorraad liggen om op Linga d'r BBB te leggen ::) ;D. Ik ga wel even een koude compress erop leggen. Keep you posted!

(we zijn acuut gestopt met kroelen maar da's erg moeilijk want we kroelen de hele dag met SlingiePlingie. Ze is zo lief...).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#737597
Lizzy schreef: (we zijn acuut gestopt met kroelen maar da's erg moeilijk want we kroelen de hele dag met SlingiePlingie. Ze is zo lief...).
Ik wou net zeggen: geef er maar een dikke knuffel. Nou ja  doe dan maar een symbolische knuffel voor het arme schaap.  :-* :-*
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#737612
In plaats van koolbladeren kun je ook een maandverband (als je die in huis hebt, ik ken jouw hormoonhuishouding niet ;D) een beetje natmaken en effe in de vriezer mikken. Daarna in een washandje om die tepels te koelen.
Door pallas
#737616
Judith van Sam schreef: In plaats van koolbladeren kun je ook een maandverband (als je die in huis hebt, ik ken jouw hormoonhuishouding niet ;D) een beetje natmaken en effe in de vriezer mikken. Daarna in een washandje om die tepels te koelen.
deed ik altijd bij de kinderen als ze een inenting hadden gekregen ;) werkt prima
Door conleeuw
#737698
Judith van Sam schreef: In plaats van koolbladeren kun je ook een maandverband (als je die in huis hebt, ik ken jouw hormoonhuishouding niet ;D) een beetje natmaken en effe in de vriezer mikken. Daarna in een washandje om die tepels te koelen.
inderdaad kan je van alles gebruiken, maar ik ben bang dat Linga in haar huidige psychologische staat de maandverband zal willen zogen ;) maar hoe dan ook, ik hoop dat een koude compres helpt  ;)
Door Lizzy
#737713
Ik heb net de eerste koude compresse erop gelegd. Nou, ze vond het heerlijk. Verder is ze echt nog steeds niet in d'r hummetje. Kweet niet niet wat er is, geen koorts, wel een droge warme neus, wel koele oortje, maar ze is toch niet lekkker... Ach, arme rups... Ik ga voor de 2de keer koelen....
Door Erna
#737720
Lizzy schreef: Ik heb net de eerste koude compresse erop gelegd. Nou, ze vond het heerlijk. Verder is ze echt nog steeds niet in d'r hummetje. Kweet niet niet wat er is, geen koorts, wel een droge warme neus, wel koele oortje, maar ze is toch niet lekkker... Ach, arme rups... Ik ga voor de 2de keer koelen....
Ik vermoed dat het echt haar hormonen zijn Liz. Vanaf morgen even je harde schild aantrekken en niet meer zoveel kroelen. Afleiding is een goede remedie. Als je de indruk hebt dat er verder niets lichamelijks met haar aan de hand is dan zou je je fiets uit het stof kunnen halen en fietsen maar.
Door tieneke
#737730
Lizzy schreef: Ik heb net de eerste koude compresse erop gelegd. Nou, ze vond het heerlijk. Verder is ze echt nog steeds niet in d'r hummetje. Kweet niet niet wat er is, geen koorts, wel een droge warme neus, wel koele oortje, maar ze is toch niet lekkker... Ach, arme rups... Ik ga voor de 2de keer koelen....
Ik zou er voor de zekerheid Kamferspiritus tegenaan gooien  ;)
Meerdere malen per dag haar bbb borsten insmeren  ;D ,deden mijn ouders al een jaar of 30-35 jaar terug bij ons vuilnisbakkie Brenda die er nogal last van had...na enkele dagen was ze er weer vanaf  8)
Door Erna
#737861
tieneke schreef: Ik zou er voor de zekerheid Kamferspiritus tegenaan gooien  ;)
Meerdere malen per dag haar bbb borsten insmeren  ;D ,deden mijn ouders al een jaar of 30-35 jaar terug bij ons vuilnisbakkie Brenda die er nogal last van had...na enkele dagen was ze er weer vanaf  8)
Dat zou ik weer niet doen. Ik heb ooit eens gelezen dat er in kamferspiritus kankerverwekkende stoffen zitten en sindsdien is het hier uit den boze. Plus dat het voor de honden nogal een kwelling is, het prikt hartstikke.
Door "inge"
#737879
Als ze idd "alleen" maar schijzwanger is, kan je echt het beste effe een paar dagen hard voor haar zijn hoor! Niet met haar mutsen,maar lekker afleiding zoeken.Erop uit,veel meenemen en als het kan,wat Erna al zei,fietsen!!
Door ~Joke~
#737892
tieneke schreef: Ik zou er voor de zekerheid Kamferspiritus tegenaan gooien  ;)
Meerdere malen per dag haar bbb borsten insmeren  ;D ,deden mijn ouders al een jaar of 30-35 jaar terug bij ons vuilnisbakkie Brenda die er nogal last van had...na enkele dagen was ze er weer vanaf  8)
Klopt dat deden mijn ouders ook bij hun schijnzwangere Ierse Terriers. Het hielp perfect!
Door Lizzy
#737895
Nou, kweet het niet hoor.... Ze wilde daarnet niet uit haar bench komen, had ze weer een nest van gemaakt, toch eruit gehaald, heeft zich op de bank opgerold en is gaan simmen. Ik heb haar net 2 kipkarbootjes gegeven: die gingen er met lange tanden in. Ik heb net de tuindeur open gegooid. Ze is nu buiten aan het scharrelen en nu aan het spelen met Pinkel (? zo krijg ik niet de indruk dat ze ziek is). Frisse lucht. Ik blijf haar boops wel koelen met een ice-pack. En ik ga vandaag maar eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wandelen om te kijken hoe dat gaat. Mocht ze daar ook niet in d'r hum zijn: ga ik vanmiddag naar de DA.
Door Lizzy
#737902
Nou, ik ben met Linga buiten gaan spelen en natuurlijk willen de andere twee dan ook spelen dus op dit moment staan drie Dalmaten een soort van vijver (turfpoeltje) uit te graven/verbouwen. Dikke pret dat ze hebben! Normaalgesproken vind baasje dat niet goed, nu wel. Als mijn Pling maar afleiding heeft. Zo lijkt ze echt niks te mankeren. Denk dat het misschien toch de schijnzwangerschap is.... Wat een impact heeft dat zeg, op zo'n hondje! (of kan dat hebben. Vorige keer had ze nergens last van).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door