Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#737051
Thanks allemaal. Het worden inderdaad spannende weken. Ik ga proberen me er nog niet te ziek om te maken,maar het zit toch in je hoofd en wil er niet uit.
Mijn hand gaat automatisch meer haar buikje wrijven nu dan haar ruggetje,billetjes,kopje....
Door danou2004
#737054
Ik hoop echt dat het allemaal goed komt en dat het niks is!Ga de komende tijd hard voor je duimen. heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je schat!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#737068
Ik kan je uit ervaring zeggen, dat het erg mee kan vallen.
Mijn oudje heeft haar hele leven al een abonnement op bultjes en bobbels. Ik heb al vaak in de rats gezeten en tot nu toe is er nooit iets kwaadaardigs geweest, en er zijn er al vele keren meerdere verwijderd of alleen aangeprikt.
Overigens prikt mijn da de bultjes eerst aan, en laat dat weefsel onderzoeken. Als die uitslag er dan is, weten ze als het kwaadaardig mocht zijn, dat ze het ruimer moeten wegsnijden.

Maak je van te voren niet te druk: een mens lijdt het meest, voor het lijden wat hij vreest! :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#737070
hier ook een hond die regelmatig een bultje heeft; nu in totaal drie waarvan 1 vetbult en 2x een mastocytoom (hiervan een met een zeer goede uitslag en een met een "tussenin" uitslag).

Helaas heb ik recent ook weer een knobbeltje bij hem ontdekt (tussen zijn ribben) en wel op zijn verjaardag. Ik heb er nog geen biopt van laten maken maar zal dat wel gaan doen. Ik kijk eerst of het misschien spontaan verdwijnt maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet. Daarbij komt ook nog dat Bas dan vanaf september voor de derde keer onder narcose zou moeten (stél  dat dat ding niet goed is) en dat kan hij er eigenlijk nu niet bij hebben.

Mijn DA maakt ook eerst een biopt, dit wordt opgestuurd (tenzij het gelijk overduidelijk vet is) en pas daarna wordt tot opereren besloten.
Door Eidos
#737140
heh bah!! Nooit leuk om te horen dat het toch een gezwelletje is... Ik duim mee voor een goede uitslag :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#737650
Ik duim ook. Ken die ongerustheid maar al te goed. Boefje hier heeft ook een bultenabonnement: vetbulten, cystes, poliepen en andere goedaardige gezwellen, we hebben het allemaal al meegemaakt. Gelukkig zijn bultjes dus ook heel vaak goedaardig.
Door Thunder
#740473
Vandaag is Mojo onder het mes geweest. Ze is niet onder zeil gebracht omdat ze zo makkelijk was maar een kalmeringsmiddel en plaatselijke verdoving. HELL wat een makkelijke hond heb ik :D
Het gezwelletje hing aan een bloedvat. Gezwelletje is eraf gesneden,bloedvatje afgebonden,3 hechtingen erin en klaar was kees. Ze hebben gelukkig niet diep moeten snijden.
Aan Mojo is totaal niks te merken,is gewoon haar gekke zelf ;D
Nu nog 2 weken wachten op de uitslag van het gezwelletje dat opgestuurd is voor onderzoek.
Heb ineens bloedonderzoek laten doen waarover meer in andere topic.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#740503
Wat goed van Mojo, dat moeten ze bij haar dochter niet doen.
Maar ik ben blij dat alles goed is gegaan, nu die uitslag nog  :-\
geef haar maar een dikke knuf van mij  :-*
Door Thunder
#740508
Is echt wel een voordeel als ze niet elemaal onder zeil moeten:je merkt niks aan haar,is niet suf,ligt niet te rillen.
Ze ligt nu lekker op de doggybag van 1m25 :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thunder op zo 08 jul 2007, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door