Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#69944
moniek schreef:

Huh, wat is dit nou voor een antwoord??
Haha ik zie het nu staan, maar het komt wat kort over wat niet de bedoeling was ;D ;D Furbies zijn lekker makkelijke huisdieren, wel de lusten niet de lasten ;D ;D
#69945
wat jammer toch dat er zo wordt gereageerd... :-[

zal ik dan voortaan toch maar m'n mond houden? :-X

maar goed, misschien ben ik inderdaad wel HEEL ERG en verdien ik geen hond :-\

en moest ik beter een furbie kopen ;D

maar verder ben ik wel lief voor ze hoor

ze lopen dagelijks 2 uur
ik doe behendigheid met ze
ze mogen overal mee naartoe
ze krijgen het allerbeste biologische voer
ze zitten nooit langer dan een paar uur alleen
alle vakanties mogen ze mee, alle drie
in de zomer mogen ze op MIJN tuinstoel liggen
in het zonnetje
ze hebben de keus uit VIER manden en een hondenmatras
ik doe spelletjes met ze
ze hebben pas een bellenblaaspistool met smaakje gekregen (a 35 euro)
kortom mijn leven draait om mijn honden en ik zorg dat ze ELK MOMENT van de dag gelukkig zijn
gelukkiger dan ik vaak

Maar ja he ze zijn wel gesteriliseerd dus misschien ben ik toch slechts een furbie en geen echte hond waard ;D

en jullie
doen jullie het allemaal perfect?
of hebben jullie iets waar IK het misschien niet mee eens ben?
maar ik zal jullie zeggen: dan zal ik de situatie nog als geheel bekijken
en zal ik jullie niet op dat ENE ding aanvallen waar IK het niet mee eens ben
want dat vind ik ERG KORTZICHTIG

en misschien wel het allerbelangrijkste:

MIJN HONDJES ZIJN ER GEEN SIKKEPIT OP ACHTERUIT GEGAAN SINDS ZE ZIJN GESTERILISEERD ZE ZIJN NIET ONGELUKKIG GEWORDEN EN OOK NIET KREUPEL NEEN NIETS VAN DAT ALLES!!!!!!!!!!
#69950
Helen schreef:

Jeanne, het is niet correct wat je nu stelt. Als iemand voorbestemd is, dus maw de genetische aanleg heeft, om een bepaalde kanker te krijgen, bijv. baarmoederhalskanker of borstkanker is die kans zeer zeker te verminderen door de betreffende 'onderdelen' te verwijderen. Als je geen baarmoeder hebt kan je er ook geen kanker in krijgen. Deze operaties redden levens!! Dus amputeren uit voorzorg in de context waarin jij het noemt werkt zeer zeker preventief.

groetjes Helen
Dan moet je wel zeker weten dat je die genetische aanleg hebt.
Er zijn namelijk vrouwen zat waarvoor de menstruatie een maandelijkse hel is en de gynocologen blijven weigeren om die baarmoeder te verwijderen....teveel nadelen vinden ze, probeer het maar uit te zingen tot de overgang.
Kijk, zolang men er bij mensen een drama van maakt om een baarmoeder te verwijderen zie ik niet waarom ik het bij hond als standaardingreep moet zien, alsof die er alleen maar mee geholpen zijn.
Wat mij betreft berusten die fijne castreeradviezen de meest van de tijd op zakkenvullerij.
Heb je al van de puppyparty's gehoord die sommige DA's organiseren, harstikke leuk, na de pauze kun je meteen een afspraak maken voor een castratie rond de 5 maanden...stelletje halve zolen.
#69951
Anna ik vind dat jij wel erg bent van ik verkondig mijn mening en o wee wie durft het er niet mee eens te zijn.
Overal heb je als mensen het niet met je eens zijn dat je niet wilt dat ze reageren of dat je geen discussie wenst.Jij hebt jouw mening en een ander heeft een andere mening,waar een ieder op mag reageren,wens je er geen reactie op moet je een eigen site nemen daar al je meningen op zetten en geen gastenboek nemen.
#69953
Anna Penta schreef: okay en nu lees ik dat die furbies niet zo bedoeld was. Dan had ik ook niet zo fel en snel hoeven reageren.

maar goed, da's dan preventief voor de volgende ;D ;D ;D

opdat hij/zij zich twee keer bedenkt ;D
O joh, je vind vast veel dingen bij mijn hond waar jij het niet mee eens bent. ( ze eet bijvoorbeeld konijnen ;D ) en dat mag je gerust tegen me zeggen. Ik doe op mijn manier mijn uiterste best om mijn hond zo goed mogelijk te verzorgen binnen mijn mogelijkheden en jij binnen de jouwe. En tja, als we het niet eens zijn is dat zo, daarvoor heet jij Anna en ik Helen ;D ;D

groetjes Helen
#69959
sylvia schreef: Anna ik vind dat jij wel erg bent van ik verkondig mijn mening en o wee wie durft het er niet mee eens te zijn.
Overal heb je als mensen het niet met je eens zijn dat je niet wilt dat ze reageren of dat je geen discussie wenst.Jij hebt jouw mening en een ander heeft een andere mening,waar een ieder op mag reageren,wens je er geen reactie op moet je een eigen site nemen daar al je meningen op zetten en geen gastenboek nemen.
tja dit verdient toch wel enige nuancering. Van mij mag iedereen een mening hebben en die ook verkondigen maar alsjeblieft wel een beetje genuanceerd. Ik ervaar uitspraken als: dan moet je een reu nemen niet echt als een bijdrage aan een discussie. Wat moet ik daar nou mee? Als ik een reu had gewild had ik wel een reu genomen! Maar nee ik wil een teef. hehe. sjonge zeg

Ik snap dat jij tegen steriliseren bent. Vind ik helemaal niet erg. Maar ik houd niet van aanvallen of van reacties in de zin van: dan moet je maar dit, dan moet je maar dat, dan moet je maar geen hond nemen. Komt een pietsie onaardig op me over, een pietsie onverdraagzaam.

Voor beleefde, rustige, genuanceerde, respectvolle reacties ben ik wel in. En dat komt gelijk een heel forum ten goede ;D

En zo leren we steeds beter wat we aan elkaar hebben ;D ;D
#69960
Helen schreef:

Jeanne, het is niet correct wat je nu stelt. Als iemand voorbestemd is, dus maw de genetische aanleg heeft, om een bepaalde kanker te krijgen, bijv. baarmoederhalskanker of borstkanker is die kans zeer zeker te verminderen door de betreffende 'onderdelen' te verwijderen. Als je geen baarmoeder hebt kan je er ook geen kanker in krijgen. Deze operaties redden levens!! Dus amputeren uit voorzorg in de context waarin jij het noemt werkt zeer zeker preventief.

groetjes Helen
Ja, je hebt gelijk, maar dat is niet wat ik bedoelde. Erfelijkheid is een verhaal apart!
Met voorbestemd bedoel ik eigenlijk dat je vantevoren niet weet wat je later gaat overkomen, snappie mij een beetje???
Laatst gewijzigd door jeanne op di 23 mar 2004, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#69961
Helen schreef:

O joh, je vind vast veel dingen bij mijn hond waar jij het niet mee eens bent. ( ze eet bijvoorbeeld konijnen ;D ) en dat mag je gerust tegen me zeggen. Ik doe op mijn manier mijn uiterste best om mijn hond zo goed mogelijk te verzorgen binnen mijn mogelijkheden en jij binnen de jouwe. En tja, als we het niet eens zijn is dat zo, daarvoor heet jij Anna en ik Helen ;D ;D

groetjes Helen
Van mij mag jij konijnen voeren aan je hond. Dat is zeker niet nadelig voor hem. En ik geloof direct dat jij zo goed bent voor je hond als binnen je mogelijkheden ligt. En dat pleit voor je ;D

en van mij mag jij ook helen heten. Want daarvoor heet ik Anna ;D ;D
Door ikke
#69969
Je gaat toch niet dat hondje al laten steriliseren?
Tis zonde.
Al dat gezeur over baarmoederontsteking, kanker etc.
Dan zou je nog meer organen moeten laten verwijderen want daar kan in de toekomst ook wel kanker in ontstaan.
Dit noemen wij: "PREVENTIEF RUIMEN"
Ik zou er toch nog maar eens goed over nadenken als ik jullie was.
Er kunnen zoveel nare dingen uit onstaan.

groetjes Anna2
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door