Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#757969
Duimen voor goede afloop is erg lief van iedereen.

Ga nog even broodje eten, rondje lopen met hem zodat hij goed geplast en gepoept heeft en dan gaan we rijden.
Dan zijn we in ieder geval op tijd.
Door Jolly
#758342
Ik ben net terug met een zwaar slaapdronken Chasey.
Allereerst kwam ik al later dan gepland binnen, omdat er een wegwerkzaamheidje was, die niet aangegeven stond op de lijst met werkzaamheden. :-\
Toen kwam er een engelse buldog binnen die echt aan het stikken was en met spoed dus geintubeerd moest worden, wat niet ging en dus heeft hij en buisje in zijn keel gekregen stracho nogwat en toen kon hij langszaam op adem komen.
Het arme ding, (pfoe he twas een brokken hond en dat rook je ook echt duidelijk)

Maar goed dat heeft al met al toch wel even 1,5 -2 uur geduurd voordat we met Chasey konden beginnen.
Die scheet liet alles heel makkelijk toe, hij vocht wel wat tegen de voornarcose zeg maar, maar daarna ging het mooi snel, ik heb met m'n neus bovenop de operatie gestaan, de bult was mooi rond nog en ingekapseld, maar wel groter dan dat ik dacht. :-[
Hij is opgestuurd naar Laboratorium, ik heb het zelf op de bus gedaan.
Chasey heeft nu strikte rust, mag 10 dagen niet zwemmen en moet zich 10 dagen redelijk rustig houden.
Over 10 dagen terug komen om de nietjes eruit te halen.

Ik schrok best wel van de kosten en ik ben dus mega blij dat ik Chasey verzekerd heb.
Ik ga nu weer naar beneden om bij Chasey te zitten.
Die arme stakker wil steeds achter me aan hobbelen.

Ik hoop zo snel mogelijk de uitslag van de bult te hebben.
Door Lizzy
#758354
Jeetje Jol, wat een toestanden he meis... Ik hoop (en ga er vanuit en ga ook heel hard duimen) dat de bult onschuldig is. Veel sterkte met wachten. Ik hoop ook dat de uitslag er snel is. Soms gaat het echt razend snel. Zeker met biopten. Maar bulten moeten ze ze soms in plakjes snijden en ingewikkelde toestanden er mee doen. Dan duurt het helaas ietsjes langer....
Door Jolly
#758394
Nog geen 5 minuten nadat ik mijn berichtje had getypt, kwam Peter binnen met Fenna en Pim.
Pim natuurlijk super blij en druk doen tegen Chasey, die hem compleet negeerde.
Heb Pim toen maar even in de bench gestopt.
Peter wilde wel even emt Chasey lopen, want die had vanaf 12 uur al niets meer gedaan.
Chasey heeft mooi geplast en toen weer naar binnen gegaan, ik had ondertussen Pim net zijn bibi gegeven en wilde Chasey water geven, maar nee hoor hij wilde ook eten ;D :D, staart ging mega te keer en ik heb hem dus maar 500 gram bibi gegeven, dit werd met smaak opgepeuzeld en toen ging hij weer op z'n plekkie liggen. Pim ondertussen los gelaten uit de bench en die is weer rustig.
We moeten alleen voor vannacht nog iets verzinnen, dat hij niet aan de wond gaat likken/knagen.
Nee, ik heb geen kap mee, want daar is hij zeer angstig voor en wordt er echt link om.
Ik ga dus zo even een slaapshirt van mij pakken en dat hem aantrekken en vastzetten op de 1 of ander manier.
#758423
tjee wat een hectische middag was het hè Jol?

Wij weten nu hoe erruggg en brokkenhond kan stinken :(.
Die Engelse Bulldog was aan het stikken door oedeem vorming in zijn keel (epiglottes was opgezwollen) en had al een blauwe tong.
We hadden weinig tijd om na te denken en ik heb snel een braunule in zijn poot geplaatst zodat we de hond met propefol weg konden laten zakken. Het intuberen ging zeer moeilijk maar lukte doordat Erwin zijn hand in de hond zijn bek had gedaan en met zijn vingers de luchtpijp vrij kon krijgen en daarlangs de tube. Snel de zuurstof erop en de tong werd weer roze.
Maarja we kunnen moeilijk een hond zo laten liggen totdat de zwelling is afgenomen (waren snel medicijnen gegeven.) Erwin heeft toen een trachea stomie gedaan en de hond is ondertussen ook naar huis met een pijpje uit zijn keel. Morgen zien we hem weer.

Snel weer de ok schoongemaakt en ontsmet voor Chacey en de voorbereidingen getroffen. Alles lag al klaar voor ok maar dat hadden we voor de eng.bull gebruikt ::)
Je bent erbij geweest en ik heb foto's gemaakt voor herrinnering :). We waren blij dat de knobbel er mooi uit kwam, geen rare uitlopers die ergens vast gegroeid zaten. Ik hoop ook dat de uitslag er snel is.
Fijn dat je bij Chacey ging zitten toen hij bijkwam. Ik ben altijd blij als een eigenaar dat voor zijn hond over heeft ;). Lijkt mij voor het dier zo fijn om een vertrouwde stem en geur te hebben na een operatie, dat kan ik nooit vervangen.
Nog bedankt voor je begrip van het spoedgeval. We kunnen nu wel met z'n tweeën zeggen;
Wij hebben de pyr.pup Baco gezieeeeeeen ;D
#758430
och ja geheel vergeten, idd Lief Bacootje ;D.

Edith, ik heb Chasey dus al 500 gram laten eten, maar meneer wil meer, loopt steeds naar de keuken en zijn bak af te likken, om dan vervolgens weer zielig te komen kijken.
Kan ik hem de rest ook gewoon geven? En maar zien of het erin blijft?
#758433
Fido schreef:

Fijn dat je bij Chacey ging zitten toen hij bijkwam. Ik ben altijd blij als een eigenaar dat voor zijn hond over heeft ;). Lijkt mij voor het dier zo fijn om een vertrouwde stem en geur te hebben na een operatie, dat kan ik nooit vervangen.
Dat is zeker waar, heb al menigmaal een houten kont gehad als 1 van mijn honden van een (zware)operatie aan het bijkomen was. Het geeft echt rust aan ze. Dan maar een houten kont ;)

Jol, hoop dat het goedaardig blijkt te zijn en dat hij Chasey weer kan gaan sjeesen. Sterkte met hem rustig houden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door