Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#715746
Ik lees dit net pas, maar ook hier worden de duimen hard aan het werk gezet hoor! Geef Chasey een dikke knuffel en jullie wens ik heel veel sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee....

Rachel.
Door Jolly
#716057
Tja wat zal ik zeggen, vandaag dus weer de oude vertrouwde stuiterballende Chasey met alleen nog rare vacht. ::)
Maar goed omdat de klachten nogal "vaagjes en klein zijn, goed een half uur binnen geweest en alles goed besproken.
Hart; klinkt sterkt, stevige slagen en goed ritmisch, maar heeft soms een mini hapering/dubbelslag. ( is geen nieuws heeft tie al vanaf dat hij een jaar of 3 is, tenminste toen werd het voor het eerst vastgesteld)
Slijmvliezen; allemaal mooi van kleur
Gebit, mooi maar toont hier en daar wat lichte slijtage en hij heeft 2 tanden die dood zijn (ben eigenlijk vergeten of die nou ook een keer eruit moeten, in ieder geval heeft hij er geen last van)
Bespiering: super, niets afwijkends te voelen.
Oogrelfex: goed,  hiernaar gekeken omdat Tjees in het donker minder lijkt te zien, dus blaft en gromt naar alles wat hij denkt niet te kennen of het nou hond of de vuilnisbak is.
Dit kan echter ook duiden op achteruit gang van de hersenen, dus lichte dementie.
Zijn vacht: zag er op zich goed uit, geen parasieten o.i.d die de schilfering eventueel konden veroorzaken. Er wordt gedacht dat Chasey in deze periode van toch wel stress toch wat tekort aan iets heeft gehad. Nou is het inderdaad zo dat ik heel lang alleen maar bibi heb gevoerd en ook grotendeels alleen maar kip/rijst en lam/rijst, omdat dit steeds overbleef in de vriezer. We hebben nu weer een lading geit en kalfsvlees van de IC en we gaan in ieder geval voor zijn vacht het dus even een maandje aankijken of dat beter wordt met meer barf en variatie en een chlorella kuurtje, eventueel kon ik ook nog Cholodin geven, om de hersen weer wat meer te stimuleren, maar eerst maar even de chlorella doen om te kijken of hij daar wat minder lusteloos van wordt.
Tot slot het bultje, is goed ingekapseld, zit los en is mooi egaal van vorm. Geen reden tot paniek en ook niet aangeprikt. Zodra er verandering in grote of vorm komt, dan gaan we hem wegsnijden.
Het enige waar ik wel op moet blijven letten is dat hij niet nog meer gaat afvallen, want vanaf november '06 tot nu is hij ongeveer 5 kilo afgevallen. Hij weegt nu bijna 39 kilo en dat is heel mooi voor hem.

Kortom ik ben weer gerust gesteld en happy (Chasey ook trouwens), we gaan even maandje chlorella geven, in die maand elke week even wegen en de bult gewoon in de gaten blijven houden.
Ik heb nu de hele middag met Chasey alleen opgetrokken en dat vind hij blijkbaar wel erg fijn, dus ga ik proberen om in ons drukke leventje een beetje vaker iets alleen met Tjees te doen en niet alleen op de zaterdag.
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 26 feb 2007, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#716157
Lizzy schreef: Nou Joll, klinkt allemaal prima! Waarom is het bultje niet aangeprikt, als ik vragen mag?
Mag je vragen. Omdat ik niet onnodig wil prikken in iets wat goed ingekapseld zit en geen verdrukkingen van organen geeft, met de kans dat het door het prikken van goedaardig naar kwaadaardig zou kunnen gaan en het bultje toch geheel wordt verwijderd als Chasey over maandje wat beter in zijn vel zit en ik denk dat het dan makkelijk en beter te verwijderen is als we er niet eerst in hebben zitten porren zeg maar.
Door Jolly
#752885
Op zich oogt Chasey weer zijn oude vertrouwde zelf te zijn.
Helaas is het bultje langzaam aan groter geworden  en vaster gaan zitten naar mijn gevoel, dus ik heb voor 10 mei een afspraak staan dan dat ding eruit moet en gecheckt moet worden. Ik vertrouw het voor geen meter langer.
Door Lizzy
#752935
Jolly schreef: Op zich oogt Chasey weer zijn oude vertrouwde zelf te zijn.
Helaas is het bultje langzaam aan groter geworden  en vaster gaan zitten naar mijn gevoel, dus ik heb voor 10 mei een afspraak staan dan dat ding eruit moet en gecheckt moet worden. Ik vertrouw het voor geen meter langer.
Jeetje, dat valt tegen. Ik hoop en duim dat het niks is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door