Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fokje
#704371
hallo
kan maaar zo een virusje zijn hoor want de jongste berner van ons heeft dat ook een dag gehad  en die van mijn dochter ook en ik hoorde al bij de fokster waar onze king weg komt dat die ook al een paar honden erbij had die niet echt lekker waren ,maart alles is weer goed gekomen ,kan net zo goed als bij mensen gebeuren hoor ,wij zijn ook wel eens niet lekker ............maar ben blij dat ie weer opgeknapt is  zoals ik hier net las


groetjes  fokje
Gebruikersavatar
Door Pauline
#704373
Nou Joep heeft gisteravond "slechts" 11x overgegeven..... :-\ :-X

Vanochtend had ie een klein beetje diarree, maar meer kan ook niet want dat was er natuurlijk aan de andere kant uitgekomen.

Hij heeft wel honger en wil dolgraag eten, dus ik ga zo even kipfilet halen. Joris daarintegen wil nog niet eten.....
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#704381
Jory eet ook nog steeds slecht, ze begint er wel aan, maar eet maar een gedeelte op, verder is ze weer prima in orde.
Het schijnt volgens mijn da een vervelelend maag/darmvirus te zijn, wat er heerst.
Ik heb nu medicijnen gekregen voor haar maag, en ben haar nu 2 x per dag gaan voeren. Gisteravond de helft, en vanmorgen de andere halve dagportie. En dat heeft ze gelukkig nu allebei helemaal opgegeten.
Was wel even slikken voor Sanne vanmorgen, die kreeg alleen een wortel....anders vond ik het helemaal zo zielig, als zij niets kreeg en Jory wel!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#704387
Dat vind ik ook altijd hoor Marjolein! Enne ik probeer 2x per dag wat te voeren. Ga zo even naar de Aldi voor kipfilet en probeer of Joris dat wil eten.

Als ik hem 2x per dag ga voeren, verdeel ik Joeps portie ook weer in 2x.

Joep had trouwens allemaal stukken onverteerd bot gespuugd..... :o Was dus wel heel duidelijk dat hij niet lekker in orde is. Tijdens de wandeling wilde hij wel eventje dollen met Joris, maar niet van harte. Ik houd de wandelingen ook een beetje beperkt, dan maar vaker per dag een klein stukje. ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#704748
Helaas is Joep echt zieker dan ik dacht. Hij gaf aan dat hij zin had in eten.... ik heb hem kipfilet gevoerd en binnen 20 minuten kwam alles eruit! :o :o :o Onvoorstelbaar wat die arme hond heeft overgegeven. Hij begon met verschrikkelijk kwijlen en vervolgens met overgeven, overgeven en overgeven.  :( :-X

Hij ligt nu in zijn mandje te slapen.

Joris daarintegen is duidelijk weer opgeknapt, maar weigert elk voedsel als het rauw is. Kipfilet at hij wel toen ik het lichtjes gebakken had. Nou dat moet dan maar even, is in ieder geval beter dan helemaal niet eten.
Door Boefke
#704763
He jakkes Pauline, arme hondjes :-\ Boef heeft ook wel wat lopen kwakkelen, maar gelukkig heeft het hier niet doorgezet. Hopelijk knappen ze allebij snel weer op.!
Door Bajka
#704767
Wat vervelend voor de jongens, geef ze maar allebei een dikke knuffel en neem er zelf ook een :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#704768
Ze zijn zo zielig als ze ziek zijn, ik geef het toe.... dan ben ik echt een watje. :'(

Joepiedepoepie is normaal zo'n stoere bink en onvervaard, maar nu..... hij kijkt me heel zielig aan en is duidelijk beroerd. Ik mag hem niet aanhalen, daar heeft ie geen zin in. Hij wil liggen en slapen, dat is alles.

Gelukkig drinkt hij wel, da's een pak van mijn hart.
Door K&D
#704799
He jakkes. Het gaat je aan het hart als ze ziek zijn. Hopelijk is hij morgen weer opgeknapt.
:-* van Dubhe en Kyrah
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#704924
ah gossie... sneu he zulke dingen... ook al weet je dat het zeer waarschijnlijk "gewoon" een virusje is dat vanzelf wel weer voorbij gaat.... tot die tijd is het zo sneu.

en ach, als het om mijn Bas gaat ben ik ook maar een watje...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#704938
Nou voorlopig braakt ie dat het een lieve lust is..... :-\ :-\ :-\ Ik had hem een heel klein beetje bouillon met een ieniemienie stukje filet erin gegeven, maar ho maar...... Hij braakt wel 4x zoveel uit.

Nu ga ik hem dus echt helemaal niets meer geven, want hij is beter af zonder. :-X
Door Valentino
#704971
Ach wat zielig,nou hier is er eentje die zich ook niet zo lekker voelt,moest vanmorgen om 5uur naar buiten nou dat was nodig en vanmorgen om 9uur weer met spugen erbij ,maar niet zo erg als Joep ,gelukkig is het al een beetje gezakt.Het zal wel een virus zijn en bij Joep hardnekkig,ik hoop dat hij snel beter is ,ze zien er dan zo zielig uit .Geef Joep en Joris maar een knuffel van mij en ik hoop dat ze slapen van nacht en morgen gezond weer op. :-* :-*
Laatst gewijzigd door Valentino op di 06 feb 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elf
#705414
Hoe gaat het nu Pauline? Doodles heeft eergisteren overgegeven en flinke spuitdiarree gehad. Gelukkig was het na een dag over. Hij voelde zich ook duidelijk niet lekker maar het duurde hier maar even.
Beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door