Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#703031
202spots schreef: Hele sterke thee maken ,(3-4 zakjes per kopje of zo)en dan afgekoeld 3-6 x per dag er op deppen, of in kleine sprayer doen en erop spuiten.
Van gewone thee??
Door 202Spots
#703043
Ja,van gewone thee,geen thee met smaakjes.
Ik heb eerder alleen thee gebruikt,maar bij dit "recept" kan je er ook 'n gewoon asperientje in doen:
(Je kan 't afgekoelde thee zakje ook als compress gebruiken)
Having had a few dogs with hot spots I had a vet recommend the following to help with healing.
Brew a cup of tea - not herbal just your normal tea and let it steep for an hour then remove the tea bag.
Add one uncoated(so that is disolves) aspirin to the tea. Use this as a compress on the hot spot -
the tannic acid in the tea dries the skin and the asprin acts as an anti imflamatory.
Try to keep the compress on for about 5 minutes and repeat a couple of times a day


Hier nog meer middeltjes voor hotspots:
http://www.critterchat.net/hotspots.htm
Door 202Spots
#703059
tt-tjes schreef: Dank je Dory, ik ga meteen aan de gang.
WEL eerst laten afkoelen hoor!!!! :D
Laatst gewijzigd door mahuni op za 03 feb 2007, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#703069
Calendulem emulsie stilt de jeuk en geneest de huid, dus als je dat in huis hebt?
Spike had chronische voorhuidontsteking, zijn buikhaar zat altijd vol stinkende pus. Hij is met 1 jaar nadat ik allerlei middeltjes had geprobeerd gecastreerd en was er daarna van verlost.
Ze zijn in staat zo door  te likken dat de huid er rood en ontstoken van wordt.
Beterschap en sterkte!
Door jantjehermien
#703146
Lijkt mij ook op een voorhuidontsteking.Zowiezo de haren wegknippen rond zn piemie.Dan kun  je ook beter zien of er pus uitkomt.Veel reuen hebben hier last van.Na een castratie zijn de meeste honden van dit probleem af.Maar ja....Beterschap.
Door tt-tjes
#703483
Dory, bedankt voor de geweldige tip :-* :-*, ben gisteravond begonnen, het is nu al bijna weg.
Hierdoor heb ik vandaag met Balou kunnen showen in Eindhoven.
Door Eef+Stippels
#703520
tt-tjes schreef: Dory, bedankt voor de geweldige tip :-* :-*, ben gisteravond begonnen, het is nu al bijna weg.
Hierdoor heb ik vandaag met Balou kunnen showen in Eindhoven.
Wat fijn dat het beter gaat!
Door ulla
#703535
tt-tjes schreef: Waar kun je dat kopen?

Als je op google colloidaal zilverzalf intikt,krijg je best wat info,en ook adressen waar je kunt bestellen.
Misschien ook wel prettig om wat tekst en uitleg(gebruik ) te lezen.
Geraniumolie,kan je meestal wel in de betere drogisterijen of reformzaken kopen,het is wel van belang dat het zuiver is.
Door ulla
#703537
ulla schreef:
Was te snel,las dat het al bijna weg was,des te beter.
Ik zal de tip van Dory ook onthouden.
Was Eindhoven succesvol!
Door 202Spots
#703629
tt-tjes schreef: Dory, bedankt voor de geweldige tip :-* :-*, ben gisteravond begonnen, het is nu al bijna weg.
Hierdoor heb ik vandaag met Balou kunnen showen in Eindhoven.
Fijn dat het gelukt is!!! ;)
Had je alleen de thee gedaan? of ook 'n asperientjes er bij gedaan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door