Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#706180
[quote author=trimsalon link=topic=30580.msg705111#msg705111 date=1170824649

Wat ik zelf altijd doe, is buiten het terrein mijn eigen warming up en die van de hond, en hoe is natuurlijk voor jezelf in te vullen. Ik trek er altijd eem minuut of 5 voor uit. Ik loop naar de ring, en als ik nog niet gelijk aan de beurt ben, dan ga ik hem lekker masseren. Zo blijven de spieren ook warm ;)
Tja, en Buzgiz van Henk en Ietje is natuurlijk een professionele behendigheidsschool, die als geen ander weten hoe het is om op topniveau mee te draaien en je honden gezond te houden.
Maar de doorsnee KC of hondenvereniging waar de hondensporten er maar een beetje "bij" worden gedaan, hebben hier echt geen kaas van gegeten en rommelen maar wat aan. Tenminste dat is mijn ervaring :(
[quote][/quote]

Tja , jammer dat er niet meer aandacht voor is.
Mij valt het op dat de baasjes die aan behendigheid beginnen wel vaker van die "laat maar waaien" typen zijn; m.a.w. van echt trainen weinig verstand het is tenslotte voor de "lol".
Er moet dan in het begin wel vaker verteld worden wat de risico's zijn en dat je zeker niet zomaar wat moet doen.
Het beleid van de meeste hondescholen is dan ook erg kort door de bocht. Om een voorbeeld te geven werd ik gevraagd om les te geven terwijl ik zelf net de a-cursus gedaan had en verder geen enkele ervaring of zo.
Toen ik duidelijk bedankte voor deze eer (ahum) snapte het bestuur er niets van. Voor mij ook direct het teken om naar een goede behendigheids- hondenschool te zoeken.
Het was bij ons buzgiz of Cunos.
Ik ben erg tevreden over Cunos en hoop binnenkort eens een workshop bij buzgiz te volgen.
Door tiny
#706187
Ach ja, je weet hoe dat gaat. Je traint maar een uurtje in de week en zelf geef ik nog puppyles die altijd uitloopt. De anderen flyballen dan al en om zo snel mogelijk mee te draaien laat je d'r even over de hekjes springen en dan knallen maar. 't is allemaal heel logisch. Ik ga gewoon mijn eigen warmingupje doen. 't is tenslotte mijn eigen hondje waar ik zuinig op ben... ;)
Door pallas
#706247
tiny schreef: Ach ja, je weet hoe dat gaat. Je traint maar een uurtje in de week en zelf geef ik nog puppyles die altijd uitloopt. De anderen flyballen dan al en om zo snel mogelijk mee te draaien laat je d'r even over de hekjes springen en dan knallen maar. 't is allemaal heel logisch. Ik ga gewoon mijn eigen warmingupje doen. 't is tenslotte mijn eigen hondje waar ik zuinig op ben... ;)
gelijk heb je!
als je je erg bezwaard voelt, kan het het ook even melden in het team en heb je net effe meer tijd voor een goede warming-up :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#706633
tiny schreef: Ach ja, je weet hoe dat gaat. Je traint maar een uurtje in de week en zelf geef ik nog puppyles die altijd uitloopt. De anderen flyballen dan al en om zo snel mogelijk mee te draaien laat je d'r even over de hekjes springen en dan knallen maar. 't is allemaal heel logisch. Ik ga gewoon mijn eigen warmingupje doen. 't is tenslotte mijn eigen hondje waar ik zuinig op ben... ;)
Dat is ook de reden waarom ik niet met 1 van mijn eigen train op dezelfde avond als ik lesgeef! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door