Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#695418
De dag voordat ik met Okugest ben begonnen was de ontlasting weer vast. De dag dat ze 6 tabletjes Okugest heeft gehad, heeft ze weer dunne ontlasting... Het is nu ook niet meer weggeweest, dus ik ben gisteren naar de DA gegaan. Er was een andere, die dus nog niet wist dat ik vers vlees voer. Ik heb niet meteen gezegd dat ik vlees voer, want ik was eigenlijk nieuwsgierig wat hij ging vertellen zonder dat hij het wist. Ik vertelde dat ze al een tijd diarree heeft, maar dat ze ook tussendoor gewoon vaste ontlasting heeft, dat ze gewone eetlust heeft, genoeg drinkt, niet ziek lijkt en gewoon nog actief is. Hij heeft haar temperatuur gemeten en overal zitten voelen (en hij concludeerde dat ze zo goed op gewicht was ;), dat zag hij niet zo vaak...) en kon eigenlijk niets vinden. Hij kwam tot de conclusie dat het daarom iets met de voeding te maken zou moeten hebben. Hij vroeg wat ik haar voerde en toen zei ik dus vers vlees. Toen zei hij: "Ah, dat maakt het voor ons een stuk moeilijker. Normaal adviseren we mensen om eens een andere soort brokken te proberen. Maar nu is het wel heel moeilijk om vast te stellen wat de oorzaak zou kunnen zijn. En brokken wil je natuurlijk niet gaan voeren..?" Nou, nee dus. Tja, het zou volgens hem zo maar kunnen dat ze allergisch is (of er in ieder geval niet goed op reageert) voor een bepaalde diersoort, of een bepaald deel van een dier. Ook had er natuurlijk een bacterie (o.a. salmonella) in het vlees kunnen zitten, maar van de meeste bacterieen zou de hond ook ziek worden en dat was hier dus niet het geval. Hij zou haar wel iets kunnen geven om de ontlasting steviger te maken, maar daar zou je de oorzaak niet mee aanpakken. Daar was ik het helemaal mee eens. Hij adviseerde daarom om op een of andere manier te achterhalen welk vlees de oorzaak zou kunnen zijn. Hij gaf als voorbeeld om bijvoorbeeld 2 weken alleen kip te voeren, dan 2 weken alleen rund, etc. Maar dat is toch echt geen optie, dan geef ik echt heel eenzijdig voer. Een andere optie was dan om kvv te voeren, kijken of dat goed gaat en dan langzaam aan steeds 1 diersoort erbij gaan voeren. Zo zou je er dus misschien achter kunnen komen. Verder heeft hij niets onderzocht en zei dat ze er goed uitzag.

En met dit advies moet ik het dus doen... Hij was in ieder geval niet letterlijk tegen BARF! Maar wat zou nu dan een logische stap zijn? Inderdaad op die manier (met kvv) proberen te achterhalen op welk vlees ze zo reageert? Of zijn er nog andere mogelijkheden? En probiotica en Okugest blijven geven? Want vanmorgen had ze weer diarree :( ...
Laatst gewijzigd door Stef@nie op za 20 jan 2007, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#695448
Lees eens in de bieb, daar staat volgens mij een heel verhaal in over een eliminatiedieet. Maar volgens mijn overleven ze het wel als je twee weken slechts een diersoort voert. Ik voer op vakantie ook altijd bagger en heb hier geen problemen mee.
Door Lizzy
#695459
Stef@nie schreef: De dag voordat ik met Okugest ben begonnen was de ontlasting weer vast. De dag dat ze 6 tabletjes Okugest heeft gehad, heeft ze weer dunne ontlasting... Het is nu ook niet meer weggeweest, dus ik ben gisteren naar de DA gegaan. Er was een andere, die dus nog niet wist dat ik vers vlees voer. Ik heb niet meteen gezegd dat ik vlees voer, want ik was eigenlijk nieuwsgierig wat hij ging vertellen zonder dat hij het wist. Ik vertelde dat ze al een tijd diarree heeft, maar dat ze ook tussendoor gewoon vaste ontlasting heeft, dat ze gewone eetlust heeft, genoeg drinkt, niet ziek lijkt en gewoon nog actief is. Hij heeft haar temperatuur gemeten en overal zitten voelen (en hij concludeerde dat ze zo goed op gewicht was ;), dat zag hij niet zo vaak...) en kon eigenlijk niets vinden. Hij kwam tot de conclusie dat het daarom iets met de voeding te maken zou moeten hebben. Hij vroeg wat ik haar voerde en toen zei ik dus vers vlees. Toen zei hij: "Ah, dat maakt het voor ons een stuk moeilijker. Normaal adviseren we mensen om eens een andere soort brokken te proberen. Maar nu is het wel heel moeilijk om vast te stellen wat de oorzaak zou kunnen zijn. En brokken wil je natuurlijk niet gaan voeren..?" Nou, nee dus. Tja, het zou volgens hem zo maar kunnen dat ze allergisch is (of er in ieder geval niet goed op reageert) voor een bepaalde diersoort, of een bepaald deel van een dier. Ook had er natuurlijk een bacterie (o.a. salmonella) in het vlees kunnen zitten, maar van de meeste bacterieen zou de hond ook ziek worden en dat was hier dus niet het geval. Hij zou haar wel iets kunnen geven om de ontlasting steviger te maken, maar daar zou je de oorzaak niet mee aanpakken. Daar was ik het helemaal mee eens. Hij adviseerde daarom om op een of andere manier te achterhalen welk vlees de oorzaak zou kunnen zijn. Hij gaf als voorbeeld om bijvoorbeeld 2 weken alleen kip te voeren, dan 2 weken alleen rund, etc. Maar dat is toch echt geen optie, dan geef ik echt heel eenzijdig voer. Een andere optie was dan om kvv te voeren, kijken of dat goed gaat en dan langzaam aan steeds 1 diersoort erbij gaan voeren. Zo zou je er dus misschien achter kunnen komen. Verder heeft hij niets onderzocht en zei dat ze er goed uitzag.

En met dit advies moet ik het dus doen... Hij was in ieder geval niet letterlijk tegen BARF! Maar wat zou nu dan een logische stap zijn? Inderdaad op die manier (met kvv) proberen te achterhalen op welk vlees ze zo reageert? Of zijn er nog andere mogelijkheden? En probiotica en Okugest blijven geven? Want vanmorgen had ze weer diarree :( ...
Heeft je DA een ontlastingsonderzoek gedaan? Want dat lijkt mij nog steeds zeer op z'n plaats.

Verder kan ik zijn gedachtengang prima volgen. En ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen gek idee hoor, om bijvoorbeeld 1 week kip te voeren. Ik zou het zelf alleen dan nog iets anders doen. Als je nou eens begint met 1 week alleen kip. Als de ontlasting dan 1 week lang naatje pet is, kun je gevoegelijk best aannemen dat het door de kip komt. Maar, er kunnen nog meer vleessoorten voor diarree zorgen. Dus hiermee ben je er nog niet, zeg maar. Ga dan bijv. eend voeren, 1 week lang, en dat gaat goed: dan zou ik na 1 week rund toe voegen (neem pens even apart want pens geeft nogal eens opzichzelfstaande reacties). Maar, ik zou dan dus eend + rund geven. Een week lang (of twee weken, wat jij liever wil. Ik denk dat je met 1 week al een goed beeld hebt). Want, als je op de eend geen reactie hebt gekregen: dan kun je prima eend erbij blijven voeren (goed voor de calcium ook). Als de ontlasting goed is, kun je er vanuit gaan dat eend + rund hem goed bekomt. Je kunt dan geit gaan toevoegen. Dus geef eend + rund + geit. Als de ontlasting goed is, voeg het volgende vleessoort toe. Als de ontlasting niet goed is: weet je dus dat het van het geit is. En zo verder. Overigens kan het natuurlijk zijn dat je op de eerste week alleen kip prima ontlasting hebt. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen om kip te blijven voeren en daar rund aan toe te voegen. Dus kip + rund. En daarna het volgende vleessoort. Laat op deze manier gewoon alle vleessoorten die je geeft de revue passeren!

Ik zou zeker geen kvv gaan geven. Waarom zou je? Daar zit altijd weer van alles en nog wat in zonder dat jij weet wat er in zit en dat maakt het hele verhaal helemaal niet makkelijker. Ik zie totaal geen voordelen van kvv boven het zelf blijven samenstellen, eerlijk gezegd.

Overigens is dit dus absoluut geen eliminatie dieet. Een eliminatie dieet werkt anders. Daar ga je er vanuit dat je hond een allergie heeft voor bijvoorbeeld een bepaald eiwit. Je begint dan een eiwit (lees vlees) te voeren dat je hond nooit eerder gegeten heeft. Je gaat dat vleessoort (inclusief de botten en organen) 9 tot 12 weken lang voeren. Als je hond helemaal nul problemen heeft: dan weet je dus dat het aan de voeding ligt. Maar dan ben je er nog niet. Om nu te achterhalen waar het aan ligt, voeg je iedere 2 weken een nieuw soort vlees toe (en moet je ook hier weer pens apart nemen). Dit kun je ook doen. Hoewel ik denk dat het niet nodig is om het zo te doen. Dit kun je altijd nog doen overigens.

Ik wou ook nog wat anders vragen: ik wil eigenlijk heel graag van je weten wat je hond in 1 week allemaal eet. En op welke dagen hij wat eet. Want misschien is er iets met de combinaties waar je hond niet goed op reageert. Dat gebeurd toch ook met regelmaat. Kun je van 1 week exact noteren wat je hond per dag eet en dat hier neerzetten? En dan wil ik zelfs graag weten wat er bijv. in je groentemix zit. En ik wil zelfs weten op welke dagen je zuivel of ei of iets dergelijks geeft. Misschien voor jezelf ook niet verkeerd, om een dagboekje bij te houden. Want misschien heeft je hond wel diarree op de dagen dat je hem zuivel of ei of vleesbot voert. En ligt het probleem daar en niet bij een bepaald diersoort.
Door Stef@nie
#696403
Heel vervelend, ik kon niet eerder op BP: internettroubles! Met Maxi gaat het nog steeds niet beter. Ik bedoel dat ze nog steeds diarree heeft, want ziek lijkt ze nog steeds niet. De Okugest lijkt niets uit te halen. De laatste keren was de ontlasting echt waterdun, geel en stonk het enorm. Vannacht heeft ze weer binnen gepoept (netjes op de badkamer...). Ik vind het echt niet meer leuk, ik vind het zielig, ik wil weten wat het is en ik ben het ook zat :( ... Ik heb het ook nog eens zwaar te verduren met de rest van de familie, die er nu natuurlijk helemaal van overtuigd zijn dat BARF slecht is. Iedereen wil weer brokken gaan voeren, behalve ik. Welke argumenten ik ook aandraag, ze blijven er van overtuigd dat ze geen diarree zou hebben wanneer ze 'gewoon brokken zou eten' :-[ . Sorry hoor, moet even klagen hierover!

Nu zal ik even reageren!
Heeft je DA een ontlastingsonderzoek gedaan? Want dat lijkt mij nog steeds zeer op z'n plaats.
De DA heeft geen ontlastingsonderzoek uitgevoerd! Ik heb nog extra gebeld om te vragen of ik ontlasting mee moest nemen, maar dit zou niet nodig zijn..?
Verder kan ik zijn gedachtengang prima volgen. En ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen gek idee hoor, om bijvoorbeeld 1 week kip te voeren. Ik zou het zelf alleen dan nog iets anders doen. Als je nou eens begint met 1 week alleen kip. Als de ontlasting dan 1 week lang naatje pet is, kun je gevoegelijk best aannemen dat het door de kip komt. Maar, er kunnen nog meer vleessoorten voor diarree zorgen. Dus hiermee ben je er nog niet, zeg maar. Ga dan bijv. eend voeren, 1 week lang, en dat gaat goed: dan zou ik na 1 week rund toe voegen (neem pens even apart want pens geeft nogal eens opzichzelfstaande reacties). Maar, ik zou dan dus eend + rund geven. Een week lang (of twee weken, wat jij liever wil. Ik denk dat je met 1 week al een goed beeld hebt). Want, als je op de eend geen reactie hebt gekregen: dan kun je prima eend erbij blijven voeren (goed voor de calcium ook). Als de ontlasting goed is, kun je er vanuit gaan dat eend + rund hem goed bekomt. Je kunt dan geit gaan toevoegen. Dus geef eend + rund + geit. Als de ontlasting goed is, voeg het volgende vleessoort toe. Als de ontlasting niet goed is: weet je dus dat het van het geit is. En zo verder. Overigens kan het natuurlijk zijn dat je op de eerste week alleen kip prima ontlasting hebt. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen om kip te blijven voeren en daar rund aan toe te voegen. Dus kip + rund. En daarna het volgende vleessoort. Laat op deze manier gewoon alle vleessoorten die je geeft de revue passeren!
Ik vond de gedachtegang van de DA op zich ook niet vreemd, ik dacht alleen dat het niet goed zou zijn om een week lang zo eenzijdig te voeren. Maar ja, voor een weekje zou dat inderdaad niet zoveel kwaad kunnen denk ik. Ik ben sinds vandaag ook al begonnen met de kipweek. Dus wanneer ze over een week nog diarree heeft, ga ik over een andere diersoort. Ik hoop dat het wat uithaalt!
Ik wou ook nog wat anders vragen: ik wil eigenlijk heel graag van je weten wat je hond in 1 week allemaal eet. En op welke dagen hij wat eet. Want misschien is er iets met de combinaties waar je hond niet goed op reageert. Dat gebeurd toch ook met regelmaat. Kun je van 1 week exact noteren wat je hond per dag eet en dat hier neerzetten? En dan wil ik zelfs graag weten wat er bijv. in je groentemix zit. En ik wil zelfs weten op welke dagen je zuivel of ei of iets dergelijks geeft. Misschien voor jezelf ook niet verkeerd, om een dagboekje bij te houden. Want misschien heeft je hond wel diarree op de dagen dat je hem zuivel of ei of vleesbot voert. En ligt het probleem daar en niet bij een bepaald diersoort.
Ik heb al die tijd nog redelijk mijn eerste menu aangehouden. Sommige dingen heb ik wel wat afgewisseld. Het zag er ongeveer zo uit:

Maandag:
200g kippennekken
300g eendennekken / hazenkarkas
100g runderpens

Dinsdag:
300g kippenvleugels
100g kopvlees
200g groentemix

Woensdag:
300g eendennekken
200g lamshart / lamslever (om en om)
100g tafelrestjes (yoghurt / rauw eitje)

Donderdag:
200g kippennekken / lamsribben
200g kippenvleugels
200g geitensnippers

Vrijdag:
300g eendenvleugels
100g rundergehakt
200g groentemix

Zaterdag:
200g kippennekken
200g eendennekken / kalfsstaart
100g schapenpens
100g tafelrestjes (yoghurt / rauw eitje)

Zondag:
200g gemalen kippennekken / kipkarkas
200g groentemix
200g kippenvleugels

Maar ik heb dus een paar weken terug groots ingekocht bij het IC en ik moest dus nog een nieuw menu met de nieuwe dingetjes maken. Ik was namelijk nog bezig met de oude voorraad. Ik heb inmiddels wel al een paar keer nekken of vleugels vervangen door geitenribben. Maar nu ik dus al bezig ben met de kipweek (en daarna de rest) is het nu denk ik niet zo zinvol om precies op te schrijven wat ik nu voer? Of zal ik dat nu ook doen?

Zuivel en ei kreeg ze trouwens nog wel eens tussendoor. Dat was niet alleen op de dagen zoals in het menu staat. Okee, dan lijkt het me toch beter om het vanaf nu precies bij te houden.

Mijn groentemix is niet elke keer hetzelfde. Het is maar waar ik op dat moment aan kan komen. Meestal zit er iets van bloemkool, broccoli, sla, wortelen, alfalfa en theelepeltje zeewier in. Ook dat kan ik dus maar beter bij gaan houden.

Nu ik bezig ben met de kipweek, is het dan de bedoeling dat ik allerlei onderdelen van kip kan voeren? Ik heb nekken, vleugels, karkassen en maagjes. Kan alles deze week gevoerd worden?

Ik kan dus helaas niet alles precies beantwoorden, maar hopelijk zit er toch wat nuttige info bij. Heel erg bedankt voor alle hulp/reacties!
Door mirjam_dc
#696510
Hallo Stefanie,

Even een 'losse' opmerking tussendoor. Gele, waterdunne, stinkende ontlasting.. kan het geen giardia zijn? Heeft onze pup in het begin ook gehad, er zat ook wat bloed door zijn ontlasting. Met een kuurtje is het zo weer over. Komt overigens ook bij mensen voor; dat kan ik ook uit eigen ervaring vertellen (opgelopen in West Afrika). Uiteindelijk gaat het ook vanzelf over maar kan lang duren (en met tussenpozen terugkomen, varierend van enkele dagen tot weken). Lijkt met de moeite waard om na te laten kijken bij DA.
Beterschap voor Maxi en ik hoop dat je het barfen kan volhouden tegen de verdrukking in  ;)
Door Stef@nie
#697195
mirjam_dc schreef: Hallo Stefanie,

Even een 'losse' opmerking tussendoor. Gele, waterdunne, stinkende ontlasting.. kan het geen giardia zijn? Heeft onze pup in het begin ook gehad, er zat ook wat bloed door zijn ontlasting. Met een kuurtje is het zo weer over. Komt overigens ook bij mensen voor; dat kan ik ook uit eigen ervaring vertellen (opgelopen in West Afrika). Uiteindelijk gaat het ook vanzelf over maar kan lang duren (en met tussenpozen terugkomen, varierend van enkele dagen tot weken). Lijkt met de moeite waard om na te laten kijken bij DA.
Beterschap voor Maxi en ik hoop dat je het barfen kan volhouden tegen de verdrukking in  ;)
Hoi!

Bedankt voor de tip! Het zou misschien kunnen. Dat wisselende komt wel overeen met wat Maxi heeft. Alleen stinkt haar ontlasting niet elke keer zo erg. En ze heeft maar 1x een beetje bloed in haar ontlasting gehad, dat heb ik verder nooit meer gezien. Maar vind je bij giardia niet ook iets van eitjes of iets dergelijks in de ontlasting?

Ze heeft nu trouwens de afgelopen dagen alleen maar kip gehad en vandaag heeft ze 2x vast gepoept. 1x kwam er nog een klein beetje dun. Maar weer even afwachten hoe het verder gaat... En ik heb 2 familieleden al weer aardig kunnen overtuigen ;) ! Dus als het met Maxi nu snel weer beter gaat, dan blijven we denk ik wel barfen!
Door Stef@nie
#698507
Maxi heeft nu bijna een week (6 dagen) alleen kip gegeten. Ze heeft deze heel week geen diarree meer gehad. Wel was de ontlasting wat keutelig. Maar ik denk dat ik nu wel kan concluderen dat de diarree niet door het kippenvlees is gekomen. Ik wil nu dus een andere diersoort gaan proberen en ik dacht aan rund. Aangezien ik geen runderbotten heb, bedacht ik om gewoon nog kippennekken te geven en dan rund er bij. Het enige rundervlees wat ik heb is kalfskopvlees en kalfshart. Is dit dan een goede combinatie? En de juiste manier om te testen of ze hier diarree van krijgt? Nou heb ik ook nog kalfsstaarten, maar ik heb het idee dat die behoorlijk vettig zijn. Moet ik deze toch proberen te geven in deze week?

Maar...nu ben ik aardig door mijn kippenvoorraad heen (nog voor 2 dagen nekken) en dan is het op. Dinsdag kan ik pas nieuw halen. Wat zou ik dan nog meer kunnen combineren? Het is misschien wel zo makkelijk als ik even erbij vertel wat ik allemaal in mijn vriezer heb. Dit dus:

- kippenmaagjes
- kippenvleugels (vanaf dinsdag dus weer)
- kippennekken
- kipkarkas (vanaf dinsdag)
- eendenkarkas
- hazenkarkas
- lamspens
- lamshart
- lamsribben
- geitensnippers
- kalfskopvlees
- kalfshart
- geitenribben
- sardientjes

Wat zou dan nu de beste combinatie zijn? Of is het sowieso niet zo verstandig om nu dan rundvlees te testen?
Door Lizzy
#698744
Stef@nie schreef: Maxi heeft nu bijna een week (6 dagen) alleen kip gegeten. Ze heeft deze heel week geen diarree meer gehad. Wel was de ontlasting wat keutelig. Maar ik denk dat ik nu wel kan concluderen dat de diarree niet door het kippenvlees is gekomen. Ik wil nu dus een andere diersoort gaan proberen en ik dacht aan rund. Aangezien ik geen runderbotten heb, bedacht ik om gewoon nog kippennekken te geven en dan rund er bij. Het enige rundervlees wat ik heb is kalfskopvlees en kalfshart. Is dit dan een goede combinatie? En de juiste manier om te testen of ze hier diarree van krijgt? Nou heb ik ook nog kalfsstaarten, maar ik heb het idee dat die behoorlijk vettig zijn. Moet ik deze toch proberen te geven in deze week?

Maar...nu ben ik aardig door mijn kippenvoorraad heen (nog voor 2 dagen nekken) en dan is het op. Dinsdag kan ik pas nieuw halen. Wat zou ik dan nog meer kunnen combineren? Het is misschien wel zo makkelijk als ik even erbij vertel wat ik allemaal in mijn vriezer heb. Dit dus:

- kippenmaagjes
- kippenvleugels (vanaf dinsdag dus weer)
- kippennekken
- kipkarkas (vanaf dinsdag)
- eendenkarkas
- hazenkarkas
- lamspens
- lamshart
- lamsribben
- geitensnippers
- kalfskopvlees
- kalfshart
- geitenribben
- sardientjes

Wat zou dan nu de beste combinatie zijn? Of is het sowieso niet zo verstandig om nu dan rundvlees te testen?
Ik denk dat je inderdaad kunt concluderen dat het niet van de kip is.

Heb je nog wel vleugels en karkas van kip? Want dan zou je dat kunnen geven. Of je geeft nu als 2de vleessoort lam. Want daar heb je ribben en vlees en pens van. Dus dan zou je alles van kip + alles van lam kunnen gaan geven. Ik zou er nu ook kippenmaagjes en lamshart bij geven, om de ontlasting weer wat dunner te maken. Daarna zou je het rund/kalf toe kunnen gaan voegen (overigens is runderkopvlees rijker aan voedingsstoffen als kalfsvlees). En dan zou ik toch ook de staart geven. Daarna kun je alle andere dingen toe gaan voegen.
Door Stef@nie
#701480
:(
Na alleen kip: prima ontlasting
Na lam: diarree
Weer kip...diarree minder
Na kopvlees: diarree
Nu weer alleen kip: nog steeds diarree...
Vandaag laat ik haar vasten. Poepte ze net toch weer een sliertje dun. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik begin zelf nu heel erg te twijfelen wat ik moet blijven voeren. Ik vind het nu niet meer zo leuk om te barfen. Kan ik het beste nog gewoon door blijven gaan met het uitproberen van diersoorten? Of toch andere stappen ondernemen?
Door Eef+Stippels
#701514
Wat vervelend dat de diaree blijft aanhouden  :-\.

Beterschap, en laat de da maar kletsen met zijn brokjes, hij denkt alleen aan zijn eigen portomonee. Wat niet wegneemt dat het bijzonder irritant is dat ze iedereen die rotbrokken proberen op te dringen.
Door Lizzy
#701666
Stef@nie schreef: :(
Na alleen kip: prima ontlasting
Na lam: diarree
Weer kip...diarree minder
Na kopvlees: diarree
Nu weer alleen kip: nog steeds diarree...
Vandaag laat ik haar vasten. Poepte ze net toch weer een sliertje dun. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik begin zelf nu heel erg te twijfelen wat ik moet blijven voeren. Ik vind het nu niet meer zo leuk om te barfen. Kan ik het beste nog gewoon door blijven gaan met het uitproberen van diersoorten? Of toch andere stappen ondernemen?
Ik zou naar de DA gaan, als ik jou was. En een mestonderzoek, ook op giardia, laten doen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 feb 2007, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Stef@nie
#731736
Terug van weggeweest! Wow, wat ben ik een tijd niet op BP geweest. Mijn laatste berichtje ging over de aanhoudende diarree van Maxi. De reden dat ik een tijd niet hier ben geweest is dat ik nou zelf wat problemen met m'n buik heb :(. Ik heb nu medicijnen en die slaan hopelijk snel aan. En ik wilde hier nog even een update over Maxi geven, want de diarree-periode is voorbij :) ! Na geit heeft ze nog een keer diarree gehad, maar het gaat nu al heel lang goed op hazenkarkassen, kippennekken, kippenvleugels, hart, pens, sardientjes...... maar de geitenribben vielen dus niet zo goed. Dus het barfen is weer leuk! Ik kwam laatst ook het bericht van de massive petfood recall tegen (ik zag dat het hier al uitgebreid was besproken) en ik heb het filmpje van NBC aan iedereen hier laten zien  ;) ! Dus we blijven lekker barfen hiero!!!
Door Nemosh
#732169
Fijn dat het goed gaat met Maxi.
weet je nu wat er aan de hand was , dat heb ik gemist of niet goed genoeg gelezen.
Kan me je twijfels over BARF wel voorstellen hoor heb ik soms ook wel , maar als ik dan bedenk wat er in een brok zit.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door