Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#686833
oh bah, wat een schrik zeg, ik hoop dat het bij deze ene "aanval" blijft, anders zou ik toch naar de da gaan voor verder onderzoek als het nog eens gebeurt... ik duim dat dit niet het geval is.
Door *Inge*
#686889
Ik hoop ook voor jullie dat het iets eenmaligs is  :(
Dat ze nu je gezelschap opzoekt, betekent volgens mij toch ook dat ze zich niet 100 % lekker voelt.  Waarschijnlijk voelt ze zich een beetje onzeker.
Trixie heeft dat probleem met het vreemd lopen ook sinds haar epileptische aanvallen.  Nu ze medicatie hiervoor krijgt, is het zelfs nog een beetje verergerd.
Ik hoop alvast dat het allemaal weer in orde komt voor jullie.
Liefs  :-*
Door Ine
#687331
Ivonne schreef: ach jeetje, wat zul je geschrokken zijn.... Gaat het nu weer een beetje beter?
We zijn er niet tevreden over. Ze heeft geen aanval meer gehad, maar ik merk wel, dat andere honden anders met haar oaan.
Net had ik een vriendin op visite, die ook zag, dat ze "op eieren" loopt. Niet helemaal stabiel dus.
Misschien toch een lichte hersenbloeding?
Morgen ga ik met haar naar de overkant om haar na te laten kijken en even te praten.
#687415
Ine schreef: We zijn er niet tevreden over. Ze heeft geen aanval meer gehad, maar ik merk wel, dat andere honden anders met haar oaan.
Net had ik een vriendin op visite, die ook zag, dat ze "op eieren" loopt. Niet helemaal stabiel dus.
Misschien toch een lichte hersenbloeding?
Morgen ga ik met haar naar de overkant om haar na te laten kijken en even te praten.
Arme Deetje, geef haar maar een voorzichtige knuffel. :-*
Veel succes morgen bij de da, hopelijk wordt je er wat wijzer van.
Door Sella
#687562
He bah sterkte met je meisje!
Dat likken aan plavuizen kan ook wijzen op een zouttekort is mij verteld.
Mijn hond deed het heel erg extreem, ik dacht de haren oplikken omdat hij tekort ruwe vezels kreeg ofzo.
Hij deed dit ook bij Hella Mentjox en die vroeg doet hij dit al lang? Zijn neus en slijmvliezen vindt ik ook wat droogjes. Drinkt en plast hij veel? Eh ja best wel momenteel.
Nu geef ik sinds half december iedere dag een kwart theelepeltje zout in een lekker smaakje, wat makreel uit blik, uitlek nat van zalm of tonijn ofzo en het likken is zo goed als over.
Dat verklaart niet de aanval van Deetje of haar onzekere lopen. Het kan een samenloop van omstandigheden zijn.
Heb je iets van traumeel of rescue in huis? Soms kan als het toch een lichte hersenbloeding is geweest verbetering optreden doordat de traumeel de bloedresten sneller helpt wegruimen en de rescue ook om haar eigen geschrokken ik te ondersteunen.
Succes bij de dierenarts.
Door Eidos
#687698
Als ze gisteren en vandaag nog steeds niet zichzelf is lijkt het me idd voor je eigen gevoel iig wel lekker om haar even na te laten kijken door de DA..

Dikke knuffel voor jullie allebij :-* :-*
Door Ine
#688025
Voorlopig houden we het op een epileptische aanval en heb ik een dagboekje gekregen met 2 valiumzetpillen, als ze een aanval krijgt.
Hij heeft ook haar ogen nagekeken, omdat ze grote pupillen had, maar ook dat was niets.
Ze loopt nog steeds niet helemaal zeker en ook zie je soms een vreemde reactie bij de andere honden.
Alles is in de pc gezet, dus kan ik niets meer vergeten.
Morgen kijk ik zelf haar urine na op suiker.
Als ze binnen een maand een 2de aanval krijgt, gaan we bloedprikken.
Wel heeft hij nog even de bult op haar borst nagekeken, maar het bleek, onder de loep, alleen vet te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door