Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#690632
Rein, mijn Harzer Fuchs heeft 2 niet ingedaalde ballen. Ze zijn ook niet te voelen. Ik heb er nooit bij stil gestaan daar de fokker/eigenaar van de moederhond voor aansprakelijk te stellen.
Ik had liever gehad dat zijn ballen gewoon op de gebruikelijke plaats hadden gezeten maar soi, dat is niet zo. Castreren is voor Rein niet aan de orde en overwoog ik dat wel dan zou de relatief zware buikoperatie mij ook nog wel extra bedenktijd opleveren.
Ik heb aan hem de hond die ik verwachtte en ik voel me op geen enkele manier bedonderd doordat Rein cryptorchide is.
Dat soort dingen kunnen nu eenmaal voorkomen en het is een 'gebrek' die voor een huishond op geen enkele manier bezwaar geeft.
Een boxer met door testosteron aangestuurde spierbundels met mooi strak vel eromheen maar zonder zeer nadrukkelijk zichtbare ontsierende ballen lijkt mij een voordeel ..... maar da's heel persoonlijk natuurlijk  8)

Barfplaats wordt gesponsord door