Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#64861
Lupa schreef: mischin hoort wel bij BP,
mischin is authisme voer gerelateert.
Als dat zo zou zijn, dan had die homeopaat en/of de gedragstherapeut al met die conclusie moeten komen (als ze hun werk goed doen tenminste).
Laatst gewijzigd door yalla op vr 12 mar 2004, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#64862
.
Laatst gewijzigd door yalla op vr 12 mar 2004, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#64865
ja ik denk ook personelijk dat het een gedrag iets is, maar wie weet komt mischin iemand met een aantwordt.
Ik ben ook opzoek gegaan op de internet maar 0,0 gevonden over autisme bij honden.
mischin is het een idee om een neuroloog te spreken en te vragen wat hij ervan vind.
Ik denk dat als je heel goed weet hoe de mensenhersens in elkaar zitten(fisilogisch) en goed weet hoe de hersens in elkaar zitten bij de hond dat we mischin achter komen dat de hersens van een hond zo danig anders zijn dat het onmogelijk is om autisme te hebben.
ik moet 28 maart in Leiden spelen voor een paar neurologen zal zeker gaan vragen
Door Wendy Scott en Gwyneth
#64925
Sorry het was niet de bedoeling om een vervelende discussie op gang te brengen.
Scott is sinds een half jaar onder behandeling bij 3 gedragstherapeuten, 1 homeopathe en 2 dierenartsen. De diagnose licht-autisme is helaas neit het enige probleem, maar dat doet neit ter zake.

Wat mij betreft mag deze discussie beeindigd worden als dit niet op deze site thuis hoort.
Ik hoopte alleen dat er andere hondeneigenaren en deskundigen op deze lijst waren die mij een duwtje in de goede richting konden geven.
Dat is ook zeker gebeurt en heb weer enorm veel zoekmogelijkheden bijgekregen.

Ik zal jullie verder over dit onderwerp niet meer lastigvallen en hoop jullie snel weer te zien als ik meer rust heb thuis omme bezig te kunnen hoduen met natuurlijke voeding; uiteraard de reden van mijn bezoek aan deze website.

Dankjewel en tot snel

Groetjes wEndy
Scott & Gwyneth
Door alies2
#64926
Wendy, ik zou eigenlijk niet weten waarom dit onderwerp niet op deze site thuis hoort. Waarom zou een gedrags- (psychisch) probleem niet onder medisch vallen en een fysiek probleem wel?
Ik wens je heel veel sterkte met Scott, laat het weten!
Door Wendy Scott en Gwyneth
#64929
Blijkbaar zijn er mensen overtuigd dat het een gedragsprobleem is, terwijl ik en velen met mij zeker weten dat het aangeboren is. Ik wil alleen weten wat de toekomstverwachting van Scott mag zijn en of ik hem kan behandelen. Kan ik hem in de toekomst nog ooit los laten lopen in het bos zonder dat het een gevaar voor hemzelf oplevert etc. Of moet ik bepaalde beslisiingen nu voor hem nemen om alle gevaren uit te sluiten.

Wendy
Door alies2
#64934
Ik bedoel met gedragsprobleem niet dat het aangeboren of aangeleerd is. Ik vind die discussie niet zo interessant. Ik bedoel alleen te zeggen dat ik het idee krijg dat er een scheiding gemaakt wordt tussen lichaam en geest die mijns inziens niet gemaakt kan worden.
Door Wendy Scott en Gwyneth
#64938
Ik zal voortaan boven al mijn berichtjes zetten "Niet persoonlijk opvatten a.u.b. tenzij anders vermeld ;-)"Dat is het probleem emt het geschreven woord.

Ik denk ook niet dat er een scheiding gemaakt hoeft te worden.
Door alies2
#64946
Wendy, voor we het erger maken dan het is. Wat is het toch moeilijk om je in schrift enigzins genuanceerd en toch duidleijk uit te drukken. Voor mij is een gedragsprobleem een probleem in het gedrag, punt. Of dat nou veroorzaakt wordt door voeding, opvoeding of genen maakt niet uit. Of komt in ieder geval pas later aan de orde.
Ik snapte de opmerking dat dit onderwerp hier niet hoort, niet. Hieruit trok ik de conclusie dat er een verschil gemaakt werd tussen psychische probelemen en fysieke problemen (die hier wel uitgebreid besproken worden gelukkig). Mijn bedoeling was dan ook je aan te moedigen om juist hier op deze plek verslag te blijven doen van je twijfels, problemen en eventuele acties.
Door Lizzy
#64947
Hoi Wendy, wat mij betreft is de toestand met jouw hond (ook?) medisch te noemen. En derhalve kan dit "gesprek" gewoon plaats vinden op Barfplaats.

Dit probleem met jouw hond kan namelijk aangeboren zijn en dan is het medisch. Het komt misschien wel door vaccinatie en dan is het medisch.

En mogelijk heeft een gezonde voeding invloed op zijn gedrag en in dat geval is het ook medisch en past het op Barfplaats zeker goed thuis (ik geloof trouwens dat voeding beslist invloed zou kunnen hebben op zijn huidige gedrag - ik zie het dus niet als "de veroorzaker van"). Misschien dat we daar ook nog over gedachte kunnen wisselen.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar bij mijn weten hebben we aardig wat experts actief op dit forum. En misschien kunnen zij ook hun visie op dit geheel geven.

En natuurlijk kan ik geen inschatting maken of dit probleem aangeboren is of niet. En blijkbaar zijn de experts daar ook niet over uit. Dus vooralsnog zie ik geen enkele reden om deze discussie hier niet te voeren.

Trouwens, zijn er dingen die je geprobeerd hebt (homeopathie, bach, iets anders) om verbetering in zijn toestand proberen te krijgen? Want bij mijn weten: of het nu aangeboren is of niet (of door entingen komt): misschien zijn er mogelijkheden om de situatie iets te verbeteren?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 mar 2004, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
#64950
Ja, je hebt gelijk. Ik heb nog zat te doen en zit volgens mij alweer uren achter dit scherm.
Tot schrijfs!
Door margy
#64952
Tegen onbegrip m.b.t. iets wat afwijkt van normaal, heb je al te maken met een mensenkind. Dan krijg je al het gevoel dat je een gevecht tegen een gevestigde orde moet voeren.
Triest genoeg maak je dat ook mee bij "maar een hond" Terwijl dat m.i. inderdaad niets uitmaakt.
Probeer er uit te halen wat er inzit. Niet geschoten is altijd mis. Wat was er eerder, de kip of het ei....
Maakt allemaal niets uit. Jullie zitten met een hond met problemen die w.s. met gedragstherapie en/of voeding en/of medicatie te helpen is. Dat doet er toe. En dat hoort wat mij betreft inderdaad ook op dit forum thuis.
Sukses Margy
Door Lupa
#64958
ik vind ook dat dit onderwerp hier hoort!
zoals ik al gezegd heb zou ook voer gerelateerd kunnen zijn.
ik weet er niks van dus het is voor mij makkelijk te zeggen dat het gedrag geralateerd is, maar ik bedoelde absoluut niet dat het niet hier hoorde hoor!
in tegen deel, vind het zeer interessant en daarom wil ik ook die neurologen in leiden vragen wat zij ervan vinden of ze mischin info hebben.
Door Lizzy
#64962
Ik begrijp 1 ding niet zo goed: de diagnose is gesteld door gedragtherapeuten + een homeopaat (da?).

Autisme. En dat staat voor: "voor de 30ste levensmaand (da's voor honden natuurlijk anders) ontstane organisch-cerebale ontwikkelingsstoornis die haar invloed heeft op de informatieverwerking van zintuigelijke prikkels, waarbij als gevolg hiervan contact en taalstoornissen, ritueel gedrag en weersand tegen veranderingen optreden".

Met andere woorden: dit is dus een gedragsprobleem dat veroorzaakt wordt door iets. En dat iets kan bij mijn weten : aangeboren zijn en wordt heel misschien veroorzaakt door vaccinatie. Maar het is dus geen aangeleerd gedrag. Met andere woorden: als artsen en gedragstherapeuten deze diagnose hebben kunnen stellen (hoe?), dan gaat het niet om aangeleerd gedrag, anders hadden zij de diagnose autisme niet moeten stellen. Right?

Ik neem aan dat iemand die deze diagnose kan stellen (hetgeen me niet gemakkelijk lijkt, bij een hond) ook meer moet weten over hoe je een autistische hond kunt blijven stimuleren. Toch?

En als zij het niet weten dan is het misschien ook niet zo gek om eens rond te gaan neuzen op sites over autisme bij mensen! Wie weet zijn er dingen waarmee kinderen gestimuleerd worden die je min of meer ook voor jouw hond kunt gebruiken? (deze ken je natuurlijk al: http://autisme.pagina.nl/).

Ik vroeg me ook af of dit iets is dat mogelijk in het ras zit? Afwijking? Fokprobleem? Helaas geen gezondheidsinventarisatie van de Ridgebacks bij raad van beheer. Maar misschien wel in een land als de USA?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door