Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mart
#64522
Ik heb net bericht gekregen van de DA met de mededeling dat Zaïd geen hartworm heeft, Hoera wat ben ik opgelucht!!! Bedankt Femke en Lizzy en iedereen voor het geweldige duimen.

Ik moet nu nog wel terug naar de DA om nogmaals een EKG te laten nemen en de kans is groot dat er zwaardere medicatie ter ondersteuning van het hartje nodig is, de DA vermoed nu dat zijn hartkleppen niet zo goed sluiten en waarschijnlijk is de hartspier ook verdikt – omdat deze dieren dikwijls al op veel te jonge leeftijd achter wagens worden gehangen om een hoog tempo te halen en ze hierdoor ook vlug een goed uithoudingsvermogen aanleren!! dus eigenlijk is hij kapot gelopen, 't is gewoon vreselijk wat ze der allemaal mee uitspoken!!!

Weet er iemand of er in België een goede homeopaat DA zit, ik zou namelijk graag een second opinion willen van een andere DA en zou dan ook liefst als dit zou kunnen homeopatische middelen geven om zijn hartje te ondersteunen.

opgeluchte groetjes mart&co
Door Mayka
#64525
Nou, dat is tenminste een positief bericht! Zal een hele opluchting zijn. Gefeliciteerd. :)
Door Femke
#64647
Pffff in ieder geval fijn dat het geen hartworm is......
Ik hoop dat het snel goed komt met Zaïd, heeft hiij verder nog klachten behalve dat hij sneller moe is?
Is het wel helemaal terecht dat de DA denk dat het een probleem met het hart is? Ik bedoel, er zijn plenty andere redenen waarom een hond sneel moe c.q. minder actief kan zijn.....

Waarom denkt de DA eigenlijk dat het iets met het hart is?
Merk je verder nog iets aan je hond? Eet / drink hij wel genoeg?

Misschien als we wat meer informatie hebben, en als er heel veel mensen meedenken komen we nog een eind.
Door Lupa
#64783
nou mart in ieder geval gelukkig dat het dat niet is.
dat is wel een opluchting!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#64876
Mart schreef:
Weet er iemand of er in België een goede homeopaat DA zit, ik zou namelijk graag een second opinion willen van een andere DA en zou dan ook liefst als dit zou kunnen homeopatische middelen geven om zijn hartje te ondersteunen.
Dr. Eric Vanden Eynde in Tervuren?

Fijn dat je hond toch geen hartworm heeft!
Door alies2
#64884
Shit Mart, ik lees dit nu pas. heel veel sterkte met je hond!
Door bob
#138786
mart fijn voor je dat het niet de hartworm is.
maar nu heb ik een vraag,wij zijn in het buitenland geweest en toen was er net nog geen sprake van de hartworm,mijn dokter heeft mij hier ook niet over geinformeerd toen,dus ik schrok toen ik het op het nieuws hoorde hierover.was net weer van vakantie terug.
dus ik naar de dokter,toen heb ik een pil gehad voor die hartworm en zei dat dit voldoende was,klopt dit wel?zo kon bob als hij toch besmet was geraakt zouden ze de larven doden.
Door K@rin
#139170
Ik ga volgende maand naar de Pyreneeen om deel te nemen aan de Franse Clubmatch voor alle Pyreneese rassen.
Ik heb Dewi en Noël ingeschreven en die gaan volgende week aan de Stronghold ter preventie van o.a. hartworm.
We blijven daar dan ca. 14 dagen, want we knopen er direct een vakantie aan vast en hebben een huis gehuurd aan het meer van Mielan.
Vorig jaar heeft de fokster van Romy daar ook gelogeerd en waarschijnlijk is haar teef dit jaar overleden aan hartworm :'( :'(
Daar dachten ze pas aan toen ze al gecremeerd was, maar alle symptomen wijzen er achteraf wel op ...
Door Helen
#139279
Karin & Pyrs schreef: Ik ga volgende maand naar de Pyreneeen om deel te nemen aan de Franse Clubmatch voor alle Pyreneese rassen.
Ik heb Dewi en Noël ingeschreven en die gaan volgende week aan de Stronghold ter preventie van o.a. hartworm.
We blijven daar dan ca. 14 dagen, want we knopen er direct een vakantie aan vast en hebben een huis gehuurd aan het meer van Mielan.
Vorig jaar heeft de fokster van Romy daar ook gelogeerd en waarschijnlijk is haar teef dit jaar overleden aan hartworm :'( :'(
Daar dachten ze pas aan toen ze al gecremeerd was, maar alle symptomen wijzen er achteraf wel op ...

Ik zou achteraf alleen stronghold geven. Als je nu stronghold toedient doodt het de microfilarien die je hond nu zou moeten hebben en die heeft hij niet. Als ik het goed heb is selamectine de werkzame stof van stronghold gedurende 10 dagen werkzaam en daarna niet meer. Dus zou je bij thuiskomst weer stronghold toe moeten dienen. Het middel wordt voor toediening tot 30 dagen na besmetting effectief gegarandeerd, maar in feite werkt het 45 dagen, maar bouwt de fabrikant een buffer van 2 weken in mocht de eigenaar het bijv. te laat toedienen. Zelf prefereer ik heartgard. Dan zie ik dat mijn hond het binnenkrijgt, bij zo'n pipet vind ik dat altijd zo ontastbaar, maar ja dat ben ik... ;D

groetjes Helen
Door K@rin
#139285
Helen schreef: Ik zou achteraf alleen stronghold geven. Als je nu stronghold toedient doodt het de microfilarien die je hond nu zou moeten hebben en die heeft hij niet. Als ik het goed heb is selamectine de werkzame stof van stronghold gedurende 10 dagen werkzaam en daarna niet meer. Dus zou je bij thuiskomst weer stronghold toe moeten dienen. Het middel wordt voor toediening tot 30 dagen na besmetting effectief gegarandeerd, maar in feite werkt het 45 dagen, maar bouwt de fabrikant een buffer van 2 weken in mocht de eigenaar het bijv. te laat toedienen. Zelf prefereer ik heartgard. Dan zie ik dat mijn hond het binnenkrijgt, bij zo'n pipet vind ik dat altijd zo ontastbaar, maar ja dat ben ik... ;D

groetjes Helen
Wat is heartgard ??
Ik hoor graag de meningen van anderen !!!
Ik heb er geen ervaring mee, dus wie er meer over weet of een goed alternatief weet, laat het me dan a.u.b. weten !!
Door Netty
#139315
toen mijn teckel in Azie was kreeg ze ook altijd een pil, eens in de maand, ze vond ze erg lekker, de naam ben ik kwijt :-\
ik ga in november weer met haar naar Azie en zou wel de naam willen weten van die pillen, het waren redelijk grote pillen, wie kent ze?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door