Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#655712
sorry dat de update zo laat komt.......ik ben deze week bij m'n moeder aan 't klussen en ze heeft op het moment nergens internet  :(

Loebas heeft een spuit gekregen om de zwelling af te laten nemen en een extra pijnstiller. Dat die nu uitgewerkt is is goed te merken want hij ligt weer steeds te piepen. Helaas mag hij niet meer dan 2 rimadyl per dag en ik probeer dat zo lang mogelijk te rekken zodat hij de nacht goed doorkomt.

Er komt allemaal bloed en vocht uit de 'bal', dat komt omdat de huid daar zo op spanning staat dat hij gewoon begint te scheuren. Er is verder echt helemaal niets aan te doen, het lijf moet dit zelf oplossen. Het is dus niet dat er vocht inzit, wat ze eruit kunnen laten lopen ofzo.

Morgen moeten we terugkomen voor nog zo'n injectie en dan moet het echt wel beginnen af te zakken. Ik hoop het van harte voor Loebas want ik wil geloof ik helemaal niet weten hoe zeer het doet. Al met al is zijn balzak haast zo groot als een klein maatje galiameloen.

Ik mocht de huid insmeren met calendulan crème, maar ik heb er de moed nog niet voor. Loebas gilt het uit zodra ik zijn poot maar aan de kant trek.

Naast de rimadyl geef ik ook recovetsem.
Laatst gewijzigd door Femke op wo 01 nov 2006, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#655714
Ahhh die arme ziel zeg. Mag je het koelen Femke? Misschien vindt ie dat wel erg lekker. Kon de da er geen gaatje inmaken om de troep eruit te laten stromen of mag dat juist niet?

Ow sorry na teruglezen zie ik dat je al gezegd had dat een gaatje niet kan.

Geef hem maar een knuffel, als dat niet teveel pijn doet.
Laatst gewijzigd door Erna op wo 01 nov 2006, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#655716
Erna schreef: Ahhh die arme ziel zeg. Mag je het koelen Femke? Misschien vindt ie dat wel erg lekker. Kon de da er geen gaatje inmaken om de troep eruit te laten stromen of mag dat juist niet?
ik mag het wel koelen maar dat is echt ontzettend pijnlijk. Vanmiddag had ik een natte handdoek op de bank gelegd en toen Loebas op de bank gelaten, met zo'n formaat zwelling raak je wel ergens die natte handdoek.

De Da zei, dat het niet een 'zak gevuld met vloeistof' was, maar spons- of gelachtig weefsel. Daarom heeft een gaatje maken geen zin, er komt dan namelijk niets uit. Koelen is wel heel goed omdat dat de zwelling laat afnemen, maar aanraking is enorm pijnlijk voor hem.

Overigens was dit een andere DA dan gister, en ook hij zei weer dat het een kwestie van dikke vette pech is. Eén op de zoveel honden krijgt het, en toevallig is Loebas nu aan de beurt.
#655736
vanavond toch calendulan erop gesmeerd, helaas bleek dat niet zo'n goede zet geweest. Als de buren de dierenbescherming nu nog niet gebeld hebben  8)

Het leek wel iets minder gespannen dan vanmiddag, hopelijk krijgen we morgen nog zo'n shot bij de Da en is het ergste leed dan geleden. Eerst hebben we echter nog een nacht door te komen  :-X
#655750
Ik vind het altijd zo verschrikkelijk als je ziet dat je hond zich zo kl*te voelt... Dat vreet dan altijd echt aan me. Dat rottige machteloze gevoel! Bah! >:( Femke, ik duim heel hard voor jullie dat het snel beter gaat met Loebas! Sterkte en een dikke knuffel voor je maatje! :-*

Rachel.
#655759
hé bah, wat een dikke pecht zeg, nou hoop maar dat hij vanacht rustig heeft kunnen slapen. Troos je, na 5 dagen is de meeste pijn al geleden, en jij geef al aan dat het lijkt alsof het minder gespannen is, dus ik duim maar dat het nu snel gaat verbeteren. Sterkte ermee :-* en een knuf voor Loebas :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door