Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#647331
Ikijok heeft hevige diarre. Nu anderhalve dag en ik heb het maar een beetje laten gaan.... Maar nu het erger lijkt te worden i.p.v. minder heb ik hem vanochtend toch maar de eerste Okugest gegeven.... Hoeveel mag hij er op een dag en wanneer kan ik verbetering verwachten.... Is het slecht voor een hond van een half jaar om hevige diarree te hebben, of kunnen een paar daagjes geen kwaad? Eten blijven geven, of liever vasten?

Rachel.
Door Lizzy
#647344
Ik zou maximaal 6 tabletten per dag geven. 8 kan ook nog wel.

Qua vasten of gewoon eten blijven geven: ik vind dat zoooo moeilijk. Ik heb een paar keer ervaren dat vasten hielp en een paar keer dat het niet hielp. Ik houd tegenwoordig als regel aan: als ze willen eten en ze zijn niet ziek: geef ik ze eten. Als ze niet willen eten: dan niet. Als de diarree met 2 dagen niet over is, ondanks dat ze niet ziek zijn: laat ik ze vasten. Een halve dag vasten kan sowieso geen kwaad. Een hele dag ook niet hoor, Ikijok is al geen mini mini pup meer.

Tja, kan het kwaad, hevige diarree... Fijn is het natuurlijk niet, maar het is niet anders. Bedoel je qua voedingsstoffen die hij tekort zou kUnnen komen? Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Als er 1 hond als pup verschrikkelijke diarree heeft gehad: is Brutus het wel. Nou, mijn knaapje is nu 10,5 jaar en het toonbeeld van een adonis ;D.

Kun je aan bosbessen komen? Die hebben een gunstige werking, bij diarree.

Normaal ben ik ook nogal weg van groene leem bij diarree. Maar de laatste keer hielp dat bij Pinkel weer geen bal.... Maar goed, eventueel kun je wel wat groene leem geven, door de yoghurt.
Door Malamoods
#647353
Ik bedoel kwaad i.v.m. voedingstoffen, maar ook met groei e.d.

Ik ben vanochtend dus begonnen met Okugest en ga er vandaag gewoon 6 geven. Beter 6 keer 1 tablet, of 3 maal 2 tabletten tegelijk? Ik heb hem vanochtend wel laten eten, omdat hij uit elkaar knalt van de honger!  Hopelijk wordt het vandaag minder erg..... Als hij diarree houdt, dan geef ik hem idd wat yoghurt en anders laat ik hem vasten, maar eerst maar eens dit proberen.... Bedankt!

Rachel.
Door Lizzy
#647360
Malamoods schreef: Ik bedoel kwaad i.v.m. voedingstoffen, maar ook met groei e.d.

Ik ben vanochtend dus begonnen met Okugest en ga er vandaag gewoon 6 geven. Beter 6 keer 1 tablet, of 3 maal 2 tabletten tegelijk? Ik heb hem vanochtend wel laten eten, omdat hij uit elkaar knalt van de honger!  Hopelijk wordt het vandaag minder erg..... Als hij diarree houdt, dan geef ik hem idd wat yoghurt en anders laat ik hem vasten, maar eerst maar eens dit proberen.... Bedankt!

Rachel.
Ik zou me geen zorgen maken over de groei. Tuurlijk, als je pup echt lange tijd aan de dunne is en niks meer binnen houdt; dan is dat wel problematisch maar we spreken dan niet over een paar dagen.

Ik zou de tabletten zeker verspreid over de dag geven. Maar, je mag starten met ieder uur 1 tablet. Als de symptomen dan minder worden, mag je de resterende tabletten over de dag verspreiden.
Door Malamoods
#647798
LaSkyler schreef: Let je goed op uitdroging?
Wat zijn de symptomen van uitdroging?

Gelukkig blijft hij wel drinken, maar hij verliest natuurlijk veel vocht met die diarree. Hij plast ook enorm trouwens....
Ik hou het in de gaten!

Rachel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door