Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#646407
:D ;D Sinds anderhalve week zijn we aan het barfen en kvv' en. Vanmiddag viel mij op dat de tanden van mijn 7 jaar oude kooikertje, witter geworden zijn maar nog veeeeeel beter.... haar tandsteen is bijna helemaal weg. Ik had al zoiets gelezen in het nieuwe boek van Tannetje de Koning en het klopt dus. Barfen werkt!!! :)
Door Boefke
#646438
Goed zeg! :D
Bij mijn hond ging zijn beginnende tantsteen helaas niet weg door barfen. Ik heb het uiteindelijk voorzichtig weggeschraapt. Wel blijven nu zijn tanden heel mooi wit.
Door Kick4Toi
#646449
Top!

Ik heb het ook twee keer eerder meegemaakt.

Mijn eigen reu moest met 1,5 jaar voor tandsteenbehndeling (hij kreeg toen brokken). Sinds 5 jaar eet hij vers en is nooit meer onder behandeling geweest voor tandsteen.

Ander hond, een Dobermann die uit het asiel kwam had een bek vol tandsteen. Met vers eten vielen de brokken tandplak en zo uit. Het was bijna te smerig voor woorden, maar als die zijn bek aan je mouw kwam vegen na het eten, dan kleefden de brokken tandsteen aan je kleding.
Gebruikersavatar
Door pike
#646606
Bij Pike werden de kiezen ook snel schoon, daar zaten ook al hele brokken tandsteen op met 3,5 jaar. Alleen de hoektanden werden niet zo snel schoon, daar zat ook aardige bruine plak op. Maar nu, een half jaar later, zijn ook de hoektanden weer helemaal wit! Echt geweldig! Nu die van Armagnac nog maar ik twijfel er nu niet meer aan ik weet zeker dat die ook weer helemaal wit worden :D :D
Door Happy Tail
#646995
goed he, en vraag je je niet af wat die dentasticks dan moeten doen? schone bekkies van een plakstokje dat binnen 3 nano seconden weggewerkt is???
Kan me er echt niets van voorstellen, maar het verkoopt, dus op een of andere manier geloven er toch mensen in.

ik zie het hier het beste aan de fretten ;D Baya heeft nooit op 100% brok gestaan, maar de jongens wel. en nu er regelmatig een kipkluifje ingaat en diverse andere onderdelen zijn de bekkies weer wit. want daar is eigenlijk nog nooit over nagedacht, kauwkluifjes voor fretten......
nee we hadden een albino die ieder jaar aan de beurt was voor een gebitsreiniging, nu dus niemand meer.
Door tiny
#647346
:) ja dat van die dentastix heb ik ook nooit begrepen. Die kooikertjes eten zo weining dat alles er eigenlijk  hap slik weg inging. Nu kunnen ze echt lekker kluiven. Vanavond weer aan de vis bv. Hartstikke leuk om te zien bovendien!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door