Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#644829
Vanmiddag begon Jane ineens (toen ze liep) te piepen, tilde haar rechterachterpoot op en ging zitten.
Ze wil nu niet meer lopen en als ze een paar passen loopt begint ze weer te piepen en gaat gelijk zitten.
Vanmiddag heeft ze een paar uur gelegen, maar niks geen verbetering.
Ik kan overal aanzitten, maar kan niet ontdekken waar het vandaan zou komen, rug, lies, haar poot, alles gevoeld.
Ze heeft gewoon gegeten, alleen heeft ze sinds einde ochtend niet meer geplast (ook niet veel gedronken) denk dat dit door de pijn komt. :-\

Heb haar inmiddels 1e tabletje arnica gegeven, maar weet echt niet wat ik hier mee moet. Heeft iemand tips of ideeen?
En het is natuurlijk weekend he. :-\
#644835
Ik vind dit eerlijk gezegd toch een beetje zorgwekkend klinken. Aangezien het na een paar uur rust nog niet verbeterd is en je zelf niets kunt vinden, zou ik hiermee lang de da. In ieder geval beterschap voor Jane!
#644836
tt-tjes schreef: Zit er misschien een doorntje oid tussen haar tenen of in haar voetkussentje?
niet dat ik kan zien, kan ook gewoon drukken op haar tenen en alles.

Wel vond ik net een dode teek (kleintje) in haar lies, daar zit nu nog een bult, maar het lijkt mij sterk dat het daardoor komt. :-\
#644844
Lupa schreef: meestal als ze iets in hun voet hebben zullen ze verder lopen maar ontzien de voet
dit vind ik een beetje .tja...alsof iets eruit geschoten is?
Maar wat, en zou je de zere plek dan niet moeten vinden?
Wat denk jij, doorgan met arnica of da bellen? :-\
#644852
Lupa schreef: gewoon met arnica doorgaan,en even aankijken hoe het gaat vanavond.
het kan van alles zijn :-[ dat is het probleem
rug?
Heb wel gevoeld aan haar rug, maar dat is natuurlijk moeilijk.
Ik geef haar nu ieder uur 1 tabletje arnica (nu net 2e gehad), hoe lang moet ik zo door gaan denk jij?

Heb haar net van de bijkeuken naa de huiskamer op haar zak gedaan, ze liep wel toen ik haar kont ondersteunde.
ik moet zeggen dat ik het nu echt totaal gehad heb, te veel problemen. :'(
#644861
Lupa schreef: even jane met rust laten, laat haar lekker liggen en kijk vanavond eventjes ,het kan ook dat ze een spier verrekt heeft

Lupa is een keer van de auto gesprongen en tegen aan paal aangekomen ze heeft de hele dag niet meer gelopen,het was giga dreun op de spieren.

ik denk dat als er iets echt heel erg aan de hand is dat ze dan de hele tijd zal piepen of gillen, dus mischin toch iets met de spieren?
Ze ligt verder inderdaad rustig, niet piepen of wat dan ook.
Alleen zachtjes piepen als ze dus loopt en dan gaat ze gelijk zitten.
Dat ze niet plast zal ook door de pijn komen denk je?

En die arnica, ieder uur 1, voor hoe lang?
#644864
Hitam schreef: Wil ze niet lopen of kan ze niet lopen? Wat gebeurt er als je haar op haar poten zet en even loopt?
Als ik haar op haar poten zet dan loopt ze een paar passen.
Alleen ineens geeft ze dan dus een piep,tilt haar poot op en gaat zij zitten en piept dan ook niet meer.

En ik heb haar tenen allemaal apart nagevoeld
#644868
Bernie schreef: Als ik haar op haar poten zet dan loopt ze een paar passen.
Alleen ineens geeft ze dan dus een piep,tilt haar poot op en gaat zij zitten en piept dan ook niet meer.

En ik heb haar tenen allemaal apart nagevoeld
als je dan een klein stukje doorloopt met haar.
Gaat ze dan op 3 poten lopen of gebruikt ze haar rechterpoot wel een beetje.
#644871
Karin & Pyrs schreef: als je dan een klein stukje doorloopt met haar.
Gaat ze dan op 3 poten lopen of gebruikt ze haar rechterpoot wel een beetje.
Ik heb haar dus net van de bijkeuken naar de kamer gebracht, dat is een pas of 15. Toen ondersteunde ik haar kont iets en liep zij op 4 poten.
Maar als ik haar neerzet en haar zelf laat lopen, dan piept ze na een paar passen op 4 poten, tilt dan haar ene poot op en gaat zitten.
Als ze zit of ligt piept ze ook helemaal niet.
#644877
Bernie schreef: Ik heb haar dus net van de bijkeuken naar de kamer gebracht, dat is een pas of 15. Toen ondersteunde ik haar kont iets en liep zij op 4 poten.
Maar als ik haar neerzet en haar zelf laat lopen, dan piept ze na een paar passen op 4 poten, tilt dan haar ene poot op en gaat zitten.
Als ze zit of ligt piept ze ook helemaal niet.
Mijn ervaring is namelijk, als ze wat met haar kruisband heeft, dan belasten ze die poot in het begin helemaal NIET, als ze lopen.
Maar dan moet je ze niet ondersteunen om dat uit te vinden.
Maar je kan het natuurlijk ff aanzien tot morgen of ze dan nog zo heftig reageert.
Als er wat met de kruisband is, dan zal de DA er dit weekend waarschijnlijk toch niets aan doen .....
Bij onze Bjuly is de kruisband vanzelf weer hersteld, door haar veel rust, beperkte ruimte buiten en daardoor weinig beweging te geven.
#644881
neem bij een berner GEEN risico en ga naar de DA.
het klink mij meer als een baarmoederontsteking........(mits ze die nog heeft)
onze eerste berner had dat ook en piepte dan ook en ging zitten, het lijkt uit de poot te komen,maar het kan een reflex van iets anders zijn.
#644883
chamourel schreef: neem bij een berner GEEN risico en ga naar de DA.
het klink mij meer als een baarmoederontsteking........(mits ze die nog heeft)
onze eerste berner had dat ook en piepte dan ook en ging zitten, het lijkt uit de poot te komen,maar het kan een reflex van iets anders zijn.
Ze is pas 3, nooit schijnzwanger geweest en haar muts is schoon en ze is eind augustus/begin september loops geweest. Ze trekt ook echt haar poot in en is verder rustig. Denk je dat het toch dat kan wezen?
ik zit er namelijk echt doorheen (heeft andere oorzaken) en kan echt weinig meer hebben.
Weet op een gegeven moment echt niet meer wat te doen en een da bellen op zaterdag avond doe ik al helemaal niet graag. :'(
Als het moet dan moet het hoor, maar doordat ze verder niet piept, alleen als ze een paar passen loopt. :-\
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op za 07 okt 2006, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door